VinterVild

Alla inlägg den 21 december 2011

Av vintervild - 21 december 2011 18:45

Hissen är min vän, det säger den själv:


 


Här hemma är det hinderbana, efter lite utskällning via telefon så är halva golvet lagt iaf men sakerna är utspridda överallt o lite till så det går knappt att komma fram. Julstädning kan vi glömma, nyårsstädning om vi har tur...


Katten var traumatiserad idag igen, låg och tryckte under under bordet och vägrade att komma trots att jag ropade. Nu ligger hon och myser bredvid mig, goskisse...

Av vintervild - 21 december 2011 09:30

Trots att jag tog lite sovmorgon imorse så har jag ändå problem att hålla ögonen öppna. Det kan bero på att jag tog en insomningstablett igår o min kropp har inte fattat det där med att den ska sluta verka efter fyra timmar. Det kan bli en intressant dag...


Hemma är det åxo rätt så intressant, en smärre byggarbetsplats. Nu är det målat i taket och tapetserat o idag ska de börja med golvet o de var morgontidiga idag, de kom precis när jag skulle gå vid sju. Katten sprang snabbt o gömde sig från de elaka männen...

Jag vet inte hur de har tänkt, dock, för vi har inte fått frågan om vilket golv vi vill ha, precis som vi inte fick välja tapet. Jag ska ringa o bitcha lite när telefontiden startar. Inte för att tapet spelar så stor roll i det rummet, det är mest principen. Golvet verkar bli billighetsparkett, jag hoppas verkligen att den överlever en stång, dykrelaterad inverkan och att den bli fin och sömlös så att jag kan stretcha o ligga på golvet utan att skadas.

Resten av lägenheten ser inte så vacker ut eftersom de har släpat ut större delen av det vi haft i rummet och ställt här o var o dessutom så har de bidragit med diverse byggmaterial och en hel del skräp. Ingen risk att vi får det tråkigt, eller rent o fint, i jul...


O nu har jag pratat med älsklingen, golvläggarna hade ingen aning om att rummet skulle vara fyllt med saker trots att jag sagt det om o om igen o så är värmen avstängd. Suck...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards