VinterVild

Alla inlägg under oktober 2011

Av vintervild - 31 oktober 2011 17:15

Jag har fortfarande förhöjd kroppstemperatur, men känner mig inte febrig. Har pratat med mamma o vi kom fram till att även om jag har höjd temperatur imorgon så ska jag gå till jobbet så länge jag inte känner mig sjuk på något annat vis. Och det gör jag inte. Ingen ond hals, inget ont huvud och ingen snuva. Bara uttråkad, en dag i soffan när man inte känner sig sjuk är inte skoj...


Jag har gått igenom dansstegen som vi kom fram till igår. Om o om igen mellan imaginära stänger på pytteutrymme. Nu måste jag bara köra igenom dem till musik i rätt tempo tills jag kan göra dem i sömnen.


Helt plötsligt så har jag inte lika mycket panik längre :) Men oroa er inte, den kommer snart igen...

Av vintervild - 31 oktober 2011 13:30

Inte bli hysterisk över att jag är sjuk o snart har tävling.

Inte bli hysterisk över att jag är sjuk o snart har tävling.

Inte bli hysterisk över att jag är sjuk o snart har tävling.


Jag lyckas inget vidare.

Av vintervild - 31 oktober 2011 10:30

Fortfarande feber imorse så det blev till att gå o lägga sig igen istället för att gå till jobbet. Inte fel med lite mer sömn men det är irriterande att vara sjuk. Igår var febern borta men idag är den på 37,5 konstant. Förutom efter en stor kopp te då den hoppade upp till 38. Min kropp fungerar lite som den vill, inte som den borde...


Idag ska jag inte göra mkt för att riktigt kurera mig. Titta på film, gå en sväng med dammsugaren på eftermiddagen o försöka massera ut min träningsvärk i framsida lår. Träningen igår tog hårt o är nog anledningen till att jag inte är feberfri idag. Men vad gör man inte för konsten :P Jag ska gå igenom min koreo i huvudet och titta på filmerna från igår och håller alla tummar som finns för att jag ska kunna köra OP på onsdag! Annars så blir det lite jobbigt faktiskt...


Nu vila o film. O frukost men min aptit är icke-existensiell...

Av vintervild - 30 oktober 2011 17:45

Trots tolv timmars sömn och möjligt överdosering av febernedsättande så hade jag fortfarande feber imorse, vilket inte hindrade mig från att ha privatlektion med bästa Serena. Det hindrade mig dock ifrån att orka något, jag har inte känt mig så trött och svag sedan allra första polelektionen.

Det var så otroligt givande trots allt, Serena är verkligen underbar och jag har hela koreon klar! Jag orkade visserligen inte köra igenom den i ett svep idag (det blev snarare tre timmar lektion än en), när vi hade satt det sista så var jag så trött att jag knappt orkade ta mig hemåt, men jag har koll på allt och kan köra igenom den när jag känner mig friskare. Förhoppningsvis snart! Senast på onsdag, morgondagen känns rätt så körd...


Jag ska ramla i säng en stund till, älsklingen kommer om en timme eller så och då behöver jag sömn. Ska drömma om kombos och dans...

Av vintervild - 29 oktober 2011 20:45

Feber. 37,5. Fan, inte bra.


Livet, vad har du emot mig?

Av vintervild - 28 oktober 2011 19:15

Anastasia visar hur det går till

Ayshavariat  


   

Experthjälp 


 

Övar på Russian K, snart så...


Scorpiovariant. Målet är att släppa övre handen


   

Alla glada som var med i workshopen




Av vintervild - 28 oktober 2011 08:00

Fredag. Underbara fredag. Hade varit ännu bättre om det hade varit en ledig fredag, men man kan inte få allt :) Det är lite jobbigt att jag är så trött att jag ser i kors bara, det kommer att bli en tidig dag idag.


Älsklingen har åkt iväg på dykäventyr när jag kommer hem och kommer hem på söndag. Det gör inte så mkt för jag ska sova, träna och gå ut så skulle inte haft så mkt älsklingstid över. Det är bara två veckor till tävlingen och jag gör mitt bästa för att inte få panik. Det kan jag vänta med tills dagen innan...

Ingen träning idag, ska sova och hjälpa söta syster med dator. Men imorrn blir det studion på förmiddagen, måste få ihop mina kombos på ett sånt sätt så att det är tid över för dans och bra sätt att ta sig från stång A till stång B.


Nu ska jag bara ta mig igenom arbetsdagen innan jag får komma hem till min älskade säng...

Av vintervild - 27 oktober 2011 09:00

OP igår, fick lite insights av Moa och känner mig säkrare med tricken och kombinationerna. Men hur ska jag hinna med allt? Jag förstår inte, tiden bara rinner iväg o jämfört med koreos jag har sett på YouTube så hinner jag knappt en bråkdel av vad som är brukligt känns det som. Jag har iofs insett från mina videor att jag måste skynda på tricken o framför allt övergångarna. Det känns lite segt just nu så jag antar att jag kommer att kunna frigöra lite tid där.

Fortfarande tid kvar även om den rinner iväg fort, fort... Tur att älsklingen ska vara borta i helgen så att jag kan hänge mig åt dansen utan dåligt samvete :)


OP o framför allt stretch idag. Måste massera ut mina stela hamstrings, med våld om så krävs. Mosade dem med taggboll lite igår o försökte hemma, men min boll är alldeles för mjuk. Måste hitta hårdare taggboll helt enkelt. Kanske kan övertala katterna att trampa på mina lår? :P


Balett ikväll med, ska bli så kul! Gillar verkligen läraren i den nya klassen, är så glad att jag bytte ♥  Hoppas nästa kurs går på en bra tid så jag kan fortsätta med samma lärare.


Nu te, jobb och överleva med extremångesten som tydligen kommit för att stanna. Dumma liv.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards