VinterVild

Alla inlägg under oktober 2011

Av vintervild - 26 oktober 2011 08:15

Stretchworkshop med Anastasia, 90 minuter av smärta, svett och framsteg. Helt underbart


Anastasia var lika pedagogisk och peppande som på poleworkshopen och anpassade övningarna till den nivå man var på. Tex så fick de som kom ner i spagat ligga på block o lika för de som var långt nere i straddle. Hon var även noga med raka höfter och hur knät pekade i straddle, det är det inte alla som är.

Vi fick göra roliga, och smärtsamma, parövningar som gav massor och fick se hur man kommer från elbow stand till chest stand. O fick prova om vi ville, men där är jag inte riktigt än :P

Anastasia delade även med sig av sina egna erfarenheter och hur längde det hade tagit henne att klara ex perfekt spagat, split och få upp rörligheten i ryggen. Det är bra att bli påmind om att även de bästa var barn i början, en anledning till att kämpa vidare när det känns som att inget händer. Hon trodde även att alla kunde klara av tricken och övningarna vi gjorde, det handlar bara om tid och tålamod.

Jag kom ner i en fin spagat på höger ben, Stina var snäll nog att fota mig så jag hoppas jag kan visa upp den :) Vänster gick lite sämre, men man har bra och dåliga dagar.


Anastasia var positivt överraskad av allas flexibilitet och en tjej, M, kom ner i extrem överstraddle som nästan fick stående ovationer. Jag blir glad den dag jag bara når golvet med bröstet utan att dö på kuppen :)


Idag blir det ett kort OP-pass med kameran i högsta hugg. Jag ska köra igenom tricken i koreon o jag vill väldigt gärna få med ett nytt trick som jag lärde mig i måndags, jag hoppas att jag kan få in det på ett bra sätt och ställe. Det är inte så komplicerat eller tidskrävande, men kräver ändock lite planering.


På söndag har jag o Z gemensam privatlektion med Serena för att reda ut dansdelen på koreon, det ska bli så kul! Serena är otroligt duktig o jag tror att vi kommer att komma fram till awesomeness.

Av vintervild - 25 oktober 2011 16:22

Perfektion och rysningar


Av vintervild - 25 oktober 2011 12:30

Var på workshop med Anastasia igår, underbart! Hon var snäll, pedagogisk, kunde anpassa nivån både upp o ner så att den passade alla och vi fick göra roliga och intressanta trick. Hon tog sig även tid att gå runt till alla för att peppa och hjälpa till för varje trick vi fick göra.


Bästa workshopen hittills, bilder kommer att komma :)


Idag är det stretchworkshop med henne, det ska bli intressant med tanke på att hon skulle kunna vara gjord av gummi :)


Men det går framåt även för mig, jag kom ner i spagat på höger ben o nästan på vänster igår efter workshopen trots att jag hunnit bli kall då. Framsteg, framsteg. Men långt till Anastasias nivå...


Annars så är det hårdträning inför SM som gäller. Snälla Serena ska hjälpa mig med dansdelen av min koreografi. Jag har lite tankar och funderingar men behöver hjälp att få ihop något som ser bra ut och som inte är allt för komplicerat.

Älskingen är inte så glad över min träningshalt, men i helgen är det hans tur att vara hemifrån så jag kan träna så mycket jag vill utan att ha dåligt samvete :)

Av vintervild - 24 oktober 2011 09:45

Hemma efter en underbar tävling i Helsingfors, jag går fortfarande på små moln och idag har jag workshop med Anastasia! Är i sjunde himlen...


Edouard Doye, vinnare manlige kategorin


Underbara Oona vann sin kategori


Våra talangfulla flickor i Intellego Pole Company

Av vintervild - 21 oktober 2011 19:30

Imorgon åker jag till Helsingfors och Pole Art! Det ska bli helt underbart och jag kan knappt vänta! En perfekt kväll med underbara framträdanden, trevliga människor och workshop med Oona på söndagen innan vi åker hem igen :) Kan det bli bättre?


Jag måste börja packa snart, o duscha o fixa för imorgon blir det tidigt. Ska vara på Arlanda halv åtta :) Men det är det värt.


OP igår blev en ögonöppnare så nu har jag slaktat min koreografi! Less is more, saker är borttagna och trickdelarna slimmade för att jag ska få plats med dans och floorwork. Ett bra pass och nu ska det bli massor av träning för att få allting som det ska.

Av vintervild - 21 oktober 2011 19:15

Jag har spenderat största delen av dagen med att sova, det var välförtjänt. Vad jag behövde för att besegra demonerna. Sedan satte jag i mig en stor påse godis som jag sedan kräktes upp igen så jag antar att demonerna inte är helt besegrade.


Mina veckliga serier har betats igenom med; CSI, House, Criminal Minds och min nya favorit Ringer. Sarah Michelle Gellar är en begåvad skådespelerska, och det säger jag inte bara för att jag älskar Buffy. Ringer har varit över förväntan och jag hoppas att magin lyckas hålla i många säsonger.


Älsklingen kommer snart hem, hoppas jag, och under tiden tittar jag på kvalitetsTV i form av Top Model :P Make-overavsnittet, min favorit :D


Missen har sovit med mig och är ute nu igen och katten går runt och jamar för att hon vill gå ut. Bortskämda kattkräk :)

Av vintervild - 21 oktober 2011 12:00

Hemma idag. Känner mig inte riktigt riktig på många sätt och jag kom helt enkelt inte upp ur sängen imorse. Känner mig lite klen, som min jobbarkompis sa när jag ringde in :)


O det var tur för de ville komma o skära upp golvet och suga ur sågspånet så jag har flyttat saker över hela lägenheten (för jag har inte fått ngnstans att ställa dem) och bekantat mig med arbetare. Katten övervakade dem noga så att de inte gjorde fel :)


Nu ser det ut så här:


  Hål i golvet


Flytande golv med sågspån så det luktar sågspån i hela lägenheten. På måndag kommer de från fuktföretaget och ställer in torkare o så får vi se hur många veckor det tar innan det är torrt. Gissningsvis många...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards