VinterVild

Alla inlägg under december 2010

Av vintervild - 29 december 2010 09:02

Snart kommer söta syster och hämtar mig för vår årliga mellandagsshopping. Inte så mycket för rean, utan för att det är den enda tiden på året vi båda brukar vara lediga och ha tid.

Min plånbok gråter redan :P


Har sprungit en runda på morgonen med, det var skönt men jobbigt. Kan nog ta lite tid innan jag kommer tillbaka till där jag var innan min paus.

Men jag har ingen brådska.


Har inte provat stången än, ska göra det när jag kommer hem om jag orkar. Shopping tär på krafterna ;)

Älsklingen ska äta stek och dricka öl ikväll så jag har huset för mig själv. Ska bli ganska skönt faktiskt...

Av vintervild - 28 december 2010 23:06

Tada!

 

Min egen minidansstudio!


Det ska väll få tyst på tigerskrället.


Stången sitter nästan i mitten av det lediga utrymmet, och jag kan få till en back hook utan att slå tårna i väggen tror jag.


Imorrn ska jag shoppa med söta syster och springa innan, men kanske orkar med lite pole på kvällen.

Av vintervild - 28 december 2010 19:30

Nu har jag städat ur rummet, dammsugit och moppat golvet. Funderar på att sätta upp stången, och exakt vart. Går inte att sätta den mitt i rummet för där finns en taklampa o den kan jag inte ta bort. Blir mörkerdans då.


Man skulle tro att jag skulle känna mig glad och euforisk över det rena rummet, men inte. Så fungerar inte jag, min tiger tar varje chans att morra. Han säger att jag är misslyckad, att jag inte kommer att göra något med dansen och det rena rummet, att jag inte kommer att orka som med syendet. Att allt kommer att bli fel.


Jag försöker att inte låta ta över, men det är svårt. Rädslan över att misslyckas gör det svårt att våga försöka.

Av vintervild - 28 december 2010 18:30

Jag saknar min älskade Madonnavovve, varje dag. Finns ingen vovve som hon.


Jag saknar att gosa med älsklingen i hans pojkrum, i 90-sängen med dåliga filmer på TV. Nostalgi.


Jag saknar känslan av att vara liten, att få krypa upp i en famn och känna mig helt trygg. Vuxenlivet är inte så enkelt tyvärr.


Jag saknar skolan, att läsa böcker och lära mig saker. Något jag alltid har varit bra på.


Just nu så saknar jag ett glas Cola, får nog nöja mig med te :)

Av vintervild - 28 december 2010 16:27

Nu har jag slängt allt som ska slängas, på tippen och i soprummet. Jag och resten av kommunen var på tippen, men jag hade ingen brådska.

Nu sitter jag och värmer upp mig med en kopp gott te innan jag ska ta itu med resten av rummet. Hoppas att jag hinner klar idag.


Har upphottat min laptop med dekalerna jag fick av älsklingen i julklapp, det blev perfekt.


 

Paris i rosa!


Nackdelen är att jag längtar ännu mer till Paris nu. Och vill gärna ha staden i rosa :P

Av vintervild - 28 december 2010 10:00

Har varit och morgontränat, Body Pump 45 min. Tidigt.. Hade tänkt springa på band med, men nöjde mig med att stretcha ordentligt istället.

Gör lite framsteg på spagaten och straddle, även om jag tycker att det går alldeles för sakta. Vill vara vig nu! :P


Älsklingen har åkt till jobbet och jag har inga planer förrens vid tre när tippen öppnar. Då ska det kastas saker! Ingen idé att göra ngt i syrummet (eller dansrummet kanske det ska få heta?) innan dess, alldeles för mycket saker i vägen överallt. Men när det är borta ska jag skrida till verket igen. Kanske kan få upp stången idag redan? Om jag orkar hålla ögonen öppna förståss...


Tror att jag ska ta en liten tupplur en stund, har inget brådskande som behöver tas itu med just nu.

Ibland är livet skönt...

Av vintervild - 27 december 2010 21:00

Det artar sig i syrummet, nu måste jag bara slänga massor med saker på tippen imorgon. Och dammsuga extra. Och moppa golvet, det har inte blivit gjort på länge, länge...

 

Man kan se golvet!



  Missen hjälpte till genom att hålla underställen på plats


Jag har gjort en ordentlig utrensning i både bokhyllan och tyghyllan. Som alla symänniskor så hade jag massor med bra-att-ha-tyger och mönster som bara samlat damm. Nu har jag slängt näsan allt, utan pardon. Mönster och tyger jag inte tittat på under flera år, inget att ha kvar. Ger bara ångest när jag ser dem och inte orkar göra något av dem.


Slängde massa gamla skrivböcker från min tid på KTH med, kan inte förstå varför jag sparat dem öht. Hittade mitt diplom, det är bra att ha iofs :) Och en massa gamla bilder, de blir kvar såklart.


Snart dags att sova för mig, ska upp och gå på morgonpasset av Body Pump hade jag tänkt. Kan alltid sova lite middag när jag kommer hem sen...

Av vintervild - 27 december 2010 18:29

Kan inte bara välja en, jag har några stycken...


Min mosters gård - Finns inget bättre än att komma dit ibland, hämta andan och ladda batterierna. Söta syster och jag har en husvagn att bo i och mina föräldrar en liten stuga så vi behöver inte göra intrång i huset.

Att bara sitta och titta ut över dalen utanför, ta det lugnt och gå hundpromenader. Det är livet.


Huset i Småland - Att leva nästan utan el, vatten och värme någon vecka då och då är det bästa som finns. Elda i kaminen, grilla mat var dag och mysa i soffan med en flaska vin hela kvällarna.

Fungerar även på vintern, måste bara elda lite mer och använda mindre ström, men annars är det perfekt.


Paris -  Har bara varit där en gång, men älskade allt med staden och drömmer mig dit ofta. Försöker få älsklingen att vi ska åka dit igen, men han var tyvärr inte lika förtjust.

Får väll åka själv om inte annat.


North Pole Studio - Har aldrig känt mig så välkommen och tillfreds i en träningslokal tidigare. All trötthet och alla svårigheter rinner av mig så snart jag kommer innanför dörren...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards