VinterVild

Alla inlägg den 8 december 2010

Av vintervild - 8 december 2010 14:00

Mindre trött idag, men bara lite. Hade stora planer på att gå ut och springa innan jobbet, men jag orkade inte gå upp en timme tidigare bara för det. Får bli imorgon eller på fredag.


Tigern är ganska snäll idag, han morrar till emellanåt men inget som jag inte kan hantera.

Jag känner mig ovanligt lugn och även om jag jämför mig med andra så inser jag att jag inte kan vara som alla andra. Åtminstonde lite, och det är ett framsteg.


Läser en ny bok, Kraken av China Miéville. En Science Fiction om magi, underliga religioner och ett annat London.

Den är inte särskilt bra.

Den är för långsam och för invecklad och jag får inget grepp om huvudpersonerna. Det händer en massa saker som inte har med grundstoryn att göra och jag förstår inte varför det är med alls.

Jag tror att han vill vara som Niel Gaiman, men det misslyckas totalt. Jag har varken sympati eller antipati för huvudpersonen och det skulle inte göra något alls om han dog. Den enda jag känner något för är en flickvän till huvudpersonens bästa vän och jag tror inte att det var tanken.

Jag har läst ungefär halva och önskar att den kunde ta slut snart, eller få lite fart så det händer något. Den är inte ens så dålig att den är komisk utan helt enkelt medioker.


Jag har som tur är de två sista böckerna i Hunger Games-triologin att hämta ut, en bra motivation till att läsa ut Kraken.


I eftermiddag ska jag träffa K för lite mat och julklappsshopping om jag hittar ngt.

Av vintervild - 8 december 2010 13:00

  • Min björn som jag sover med om nätterna
  • Min rosa gosehund som jag fick för länge sedan och som tröstar mig när jag ledsen
  • Min rosa kanin som jag fick av söta syster när jag var precis nyfödd
  • Kortet på mig och Madonna för många år sedan
  • Kortet på mig och Lisan när vi äter pepparkakshus för ännu fler år sedan
  • Silverhalsbandet jag fick av älsklingen på Alla hjärtans dag

Det finns mycket annat som jag tycker om, materalister är vi allihopa, men om om huset brann ner så skulle jag sakna dessa saker mest.

Resten är bara utfyllnad.

Av vintervild - 8 december 2010 09:00

Temat på veckans Fototriss är Det här är jag. Ett inte så enkelt tema, vem jag är beror på vem man frågar. Älsklingen skulle säkerligen ha valt tre helt annorlunda bilder om han fått välja, men det fick han inte :)


 

Tigern, min ständige följeslagare.

Han har funnits med mig länge, men det är först det senaste året som han har fått en form.



  Många känner igen mig på mitt hår, det är långt och rött och spikrakt.

Jag identifierar mig mycket med mitt hår och skulle inte känna mig som mig om jag var tvungen att klippa det.


 

Poledance, min nya passion.

Har inte funnits länge i mitt liv,

men något jag identifierar mig med ändock.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards