VinterVild

Alla inlägg under december 2010

Av vintervild - 15 december 2010 09:00

Gissa vad? Jag är trött :P Ingen överraskning där, men jag är piggare än igår iaf.


Tigern och elefanterna har varit lugna ett slag nu, sedan jag fick den oväntade extrainkomsten. Vilket bevisar att jag tänker alldeles för mycket på pengar, eller snarare bristen på dem.

Mitt konto ekar lite tomt igen, men det beror inte på någon skamlös shoppingrunda (även om det skulle ha varit väldigt skoj) utan räkningar har betalats och pengar har stoppats in på olika sparkonton.

Ordning och reda håller tigern på gott humör. Det och skor.


Dagen bjuder på OP efter jobbet med Z och skjuts av far, bror och älskling till whiskeyprovning. Sedan göra muffins till imorgon om jag orkar, annars gör jag de imorrn, och sova massor. Om jag kan.

Kanske inhandla en X-pole expert med :P Att jag inte har plats för den just nu är inget hinder.


Imorgon blir inget jobb, har lyckats boka in besök över dagen lite dåligt så jag hinner inte. Och inte på fredag heller, psykolog och julbord med älsklingens jobb. Kanske OP om jag hinner (hoppas hoppas).


Tiden räcker aldrig riktigt till.

Av vintervild - 14 december 2010 12:00

Det senaste året har det varit ont om vanliga dagar, varje dag har varit unik. Men en vanlig vardag just nu kan jag berätta om.


06.30 - Klockan ringer och jag går upp. Jag snoozar inte, ligger bara och väntar på att klockan ska ringa igen om jag gör det och oroar mig för att jag har stängt av den av misstag.


jag ramlar ut i köket och hämtar min frukostsmoothie som jag intar framför älsklingens dator.

Djuren brukar vara kelsjuka och vill ha klappar, gos och vatten. Om jag hinner så släpper jag ut dem en stund medan jag fixar iordning mig.


07.25 -  Går till bussen som tar mig till jobbet. Går eller åker tvärbana från busstationen, det beror på dagsformen och vädret.

Är på jobbet runt kvart över åtta.


Jobb.


Lunch vid kvart i tolv, har matlåda och löser korsord med de andra matlådedamerna. Vi är rätt duktiga på korsord.


Jobb igen.


Fika vid halv tre - tre, te och mer korsord.


Går hem mellan fyra o fem, är hemma en timme senare.


Har jag träning så går jag direkt till den utan att gå hem emellan, annars så brukar jag fixa lite hemma. Diska, kanske köra en tvätt, plocka lite, leka med min dator.

Är älsklingen hemma så gör vi mat tillsammans, kanske handlar lite och sedan äter framför en bra serie.


Lite gos med djuren, slapp i soffan och sedan försöker jag komma i säng i en vettig tid. Det brukar vara svårare än man tror.


22.30 (senast förhoppningsvis) Sover.

Av vintervild - 14 december 2010 09:15

Det sägs att definitionen av idioti är att göra samma sak om igen och förvänta sig ett annat reslutat. Jag morgontränade imorse och är förvånad över att jag är så trött, måste vara ett tecken på idioti helt enkelt.


Firade stora bror igår, han börjar bli gammal. Det var trevlig, fick pepparkakor och glögg och bror fick presenter. Klappade på deras katter med, en gammal dam och en stor fluffig, orange hankatt som var livrädd för alla. Men de var tysta, till skillnad från våra djur som låter hela tiden.


Missen är inte utkastad än, inatt sov han sött vid mina fötter och katten sov bredvid kudden. Söta missar...


Fick en positiv överraskning igår. Tydligen så ingår en sjukförsäkring i mitt pensionssparande via jobbet, och eftersom ingen hade meddelat att jag var sjuk förrens för några veckor sedan så ramlade alla pengar in på en gång. En extra månadslön innan jul är aldrig fel, speciellt som mina pengar runnit iväg som vanligt.

Största delen ska in på sparkonto för att betala resorna, men lite kommer att gå åt till mig och andra.

Har spanat in en X-pole redan :)


Nu jobb, ska se till att jag inte somnar under dagen.

Av vintervild - 13 december 2010 11:45

Jag är inte perfekt, även om jag brukar påstå det till och från. Några saker som driver min omgivning till vansinne.


  • Jag lämnar papperstussar och smulor överallt. Älsklingen brukar hota med att börja kalla mig smulan och tussen.

  • Jag lägger väldigt ofta saker på det där "bra" stället och hittar dem inte sen. När jag bodde själv var jag tvungen att leta efter TV-fjärren i en kvart innan jag kunde sätta på TV:n.

  • Jag klarar inte av att ta på kladdiga och äckliga saker så älsklingen måste rensa avlopp och liknande.

  • Mina skor ligger överallt och mina kläder bor för det mesta på matbordet i vardagsrummet.

  • Jag har svårt att avsluta det jag påbörjar.

  • Jag glömmer att berätta saker för folk, eller så får de höra det tre gånger för jag minns aldrig vad jag har och inte har sagt.

  • Jag klarar inte att lyssna på musik som jag tycker är dålig, men förväntar mig att folk ska tåla min minst sagt udda musiksmak.

  • Jag tar ofta sista biten.

  • Jag uttalar engelska ord med svenskt uttal, tex MTV, Iphone, Ipod och liknande.

Om ni frågar älsklingen så kan han säker komma med tusen saker till, men ingen är perfekt. Eller hur?

Av vintervild - 13 december 2010 08:45

Det blir alltid måndag alldeles för fort, det tycker jag inte om. Behöver mer helg i mitt liv.


Tänkte somna tidigt igår, men det blev inte riktigt så. Först så tog det som vanligt lång tid innan jag kom i säng, finns alltid tusen saker att göra. Sen när jag äntligen släckt lampan så upptäckte jag att det var kallt och blött i sängen. Missekräket hade kissat, igen! Tredje gången nu. Visserligen länge sedan sist, men det gör det inte roligare.

Kräk. Älsklingen hotar med att skänka bort honom på Blocket, och igår var det nära att jag höll med. Men sen så kom missen och gosade ner sig mellan oss inatt och blev förlåten på stubben. En chans till.


Idag är det kallt, på många sätt. Fruset ute, fruset inne. Isen ligger på kanalen utanför och jag känner mig ensam. Det bra humöret som funnits med mig på sistonde har försvunnit och tigern vinner mark igen. Han har lierat sig med elefanterna som tränar i min mage.

Det känns jobbig, jag var på rätt väg och nu är jag tillbaka på ruta ett igen. Eller kanske inte så illa, men steg tillbaka är det.

Jag orkar inte kämpa så otroligt igen, jag vill ha det enkelt som alla andra verkar ha.


Jag orkar inte ens acceptera.

Av vintervild - 12 december 2010 20:15

Några saker ni kanske inte vet.


1. Jag håller för öronen när jag ska sova, annars kan jag inte somnna.

2. Jag kan se inte blod och slem på TV o film, måste blunda. Däremot kan jag höra om det utan problem.

3. Mitt vänstra ringfinger är missformat efter att jag bröt det när jag var 12.

4. Jag har noll lokalsinne och har flertal gånger gått vilse även med karta.

5. Jag har jobbat på 7-Eleven, det värsta jobbet i mitt liv.

6. Jag gråter när jag blir för trött.

7. Jag tycker om att diska hos vänner, står ofta vid diskbänken efter en middag.

8. Jag älskar gamla James Bond-filmer och Tillbaka till framtiden-triologin.

9. Jag älskar skräckfilmer, men de ger mig mardrömmar.

10. Jag har underlig humör och skrattar högt åt väldigt dåliga skämt.


Inte de mest spännande "hemligheterna", men jag trött :P

EFR

Av vintervild - 12 december 2010 19:30

Det har varit en lång dag. Jag var vaken tidigt för att åka in till Fantasea för att bli utbildad EFR. Så nu kan jag rädda liv, och förstå när liv inte kan räddas. En nyttig och intressant som alla borde gå.


Direkt efter var det dags för pole, med Karolina som instruktör. Hårt, men kul! Vi lärde oss inte så jättemycket nytt, utan tränade på att göra inverts (gick sådär), cross knee release ner till handstående (gick bättre) och snurrande klättring med split grip.

Mycket styrka och mycket jobb, var helt slut efteråt.


Ingen Stretch 2 idag, men jag stretchade ordentligt själv. Grodan och straddle går framåt, men det kan fortfarande komma en elefant under mina ben i split. Får jobba hårdare där helt enkelt.

Spagaten gick mycket bättre idag, underlaget gör det enklare att slappna av och jag vågar komma längre ner och det gör inte ont i knäna som det gör hemma. Nästan, nästan hela vägen ner på höger ben, bara en liten bit kvar..


Inga bilder idag, men jag ska gå på OP med Z på onsdag. Hon ligger långt före mig, går två kurser över mig, men det ska bli kul att träna med någon och inte vara ensam. Jag hoppas att jag inte håller henne tillbaka :P


Nu mat och "Buffy" innan det är dags att sova. Imorgon fyller bror år och ska firas på kvällen. Måste vara lite pigg då.

Av vintervild - 11 december 2010 13:42

Jag är yngst av tre. Före mig kom stora bror och söta syster. Vi var planerade alla tre, mamma visste tidigt att det var tre barn hon ville ha, men jag kom lite senare än planerat.


Stora bror är åtta år äldre än mig. Han har två pojkar som båda har blivit tvåsiffriga vid det här laget (tiden går för fort) och en sambo som inte är pojkarnas mor.

Han jobbar med datorer och lyckades lära sig något som inte många kan men många behöver så han tjänar massor med pengar. Hur mycket har han inte sagt, men årsinkomsten är sjusiffrig.

Bror är alltid snäll och det stadigaste personen jag vet. Han är en bra bror och tog hand om mig när jag var liten, trots att han ville ha en lillebror.


Söta syster är fem år äldre och har sina vovvar och katter. Ingen pojke i hennes liv.

Hon jobbar som lärare på högstadiet, vilket är bevis för att hon är galen, och trivs väldigt bra med det.

Fritiden ägnas åt hundträning av olika sorter och hon satsar på SM i lydnad med den svarta.

Syster och jag har alltid kommit rätt bra överrens, även om jag var jobbig när jag var mindre och alltid ville vara med. Nu umgås vi mer och shoppar tillsammans, åker till moster på semester och trivs bra ihop.


Jag är glad över att ha syskon, det är två personer jag alltid kan lita på och skulle något hända mamma och pappa så har vi alltid varandra. Jag skattar mig lycklig över att vi kommer bra överrens och träffas ändå relativt ofta och jag hoppas att inget händer som ändrar det.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards