VinterVild

Alla inlägg den 30 november 2011

Av vintervild - 30 november 2011 08:00

Vårens första polekurser planerade: koreografiklass med Serena och ben- och ryggstretch med Nelle, samt att jag ska gå på drop-inklassen Strenght4Pole på söndagar. Önskar att jag hade råd o tid med en Nivå 4 eller Akropole, men man kan inte få allt man vill. Tyvärr.

Koreoklassen ser jag verkligen fram emot, den har jag längtat efter hela hösten o blev lite ledsen när jag fick veta att Serena kanske inte skulle fortsätta och blev överlycklig nu när hon gör det :)


Idag är jag helt slut efter gårdagens pass som var underbara, båda två. Jag kom inte lika långt i min straddle som förra gången, men spagat gick bättre o vi fick göra split rolls, urkul! O ett bra sätt att träna sin spagat, precis som swims är för split. Fast vi bytte främre ben i varje roll, hittade ingen video på det dock.

Poleklassen var intensiv, vi tränade cross ankle release till TG handspring (gick sådär), cartwheel mount (gick inte alls) o Superman till shoulder mount (gick bättre, men inte hela vägen). Många bra saker att träna på, CAR till TG HS är så snygg tycker jag, om man får till den på rätt sätt.


Idag vila, imorgon OP och balett. Yay!

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards