VinterVild

Alla inlägg under september 2012

Av vintervild - 16 september 2012 21:29

Sötaste tungan

Av vintervild - 16 september 2012 19:15

OP idag. Testade lite nya kombos, lite gamla kombos, lite ihopplock av de båda. Kände mig svag och orkeslös men körde så gott det gick. Har en anings prestationsångest och innan jag har fått ihop skelettet på min koreo så kommer det att kännas tungt. Just nu har jag pole overload och tycker att allt jag kan är blä och allt jag vill kunna är ljusår bort.


Jag hoppas att det går över.


Det kommer nog att bli ont om polefilmer och -bilder fram till SM, vill inte avslöja mina hemliga kombos (eller inte så hemliga, men ändå) i förväg. Kanske kommer ngt upp, kanske inte...


Imorrn balett, ingen OP innan men på tisdag blir det igen. Mkt träning innan tävlingen, tiden kommer att gå alldeles för fort...

Av vintervild - 15 september 2012 09:00

Så... Låt vald, trimmad och inskickad. Funderingar på temat är igång och imorrn ska jag börja köra impro till låten för att få in känslan i kroppen. Just nu känns det som att jag har det mesta under kontroll, tror nog att den känslan kan försvinna rätt kvickt.


Älsklingen sover, jag blev väckt klockan åtta av en ylande katt och gick för att låta älsklingen sova vidare, hade gärna sovit lite till. Jag har lite ont i halsen och känner mig inte på topp så det kommer att bli en lugn hemmadag idag, vill inte riskera att bli sjuk just nu. En dag i soffan kommer att göra susen...

Av vintervild - 14 september 2012 13:30

Min träningskompis blev sjuk o ställde in och nu sitter jag i valet o kvalet om jag jag ska träna eller inte. O ena sidan har jag en kombo jag vill testa, o andra är jag så trött att jag håller på att trilla av stolen. Jag har trots allt tränat fem dagar i rad och ska träna på söndag igen.


Tror det blir hem till katterna och sängen efter jobbet, kan hinna med lite stretch och floor work ikväll. På söndag blir det hårdträning igen!

Av vintervild - 14 september 2012 07:30

Äntligen fredag! Kom knappt upp imorse, sov en halvtimme extra och skippade morgonstretchen. Hade dåligt samvete för det i en halv sekund tills jag somnade om, vet inte om jag blev så mkt piggare av det dock. Sitter o väntar på att ngn som kan köra kaffebryggaren kommer till kontoret, jag har inte listat ut den än...


Har inte hunnit med så mkt i veckan mer än att ha varit nervös, jobbat och tränat. Baletten i måndags gick ok, men jag tror att Lottie tycker att jag inkräktar på gruppens dynamik, bara får den känslan. De andra har tränat tillsammans väldigt länge, mkt längre än vad jag har, men till mit försvar måste jag säga att jag inte är sämst. Långt ifrån bäst, men verkligen inte sämst. Så jag kämpar på, finns inget annat att göra. Kul är det iaf och jag kommer att ha lärt mig massor när kursen är slut.


Voltakron gick bra den med, Toubab är hård men pedagogisk. Han bryter ner allt till grunderna vilket valparna inte riktigt är nöjda över, de vill bara hoppa, snurra o landa i gropen men nu blir de tvingade att tänka på vad de gör. Kanske inte lika kul för dem men precis vad de behöver.

Vi körde lite trampolin och jag var väldigt modig för att vara jag. Vågade hoppa över den blå klumpen massor med gånger så kände mig mkt stolt. Sedan blev det golvövningar på mjuka mattan, mkt roligare. Jag klarade nästan front walk-over på egen hand, nästa gång!


Igår blev det OP och ryggstretch. Lät bli att ramla ner den här gången och provade lite nytt med Moa. Det kan nog bli bra det här.

Stretchen gick bra med, kände mig en aning trött så det kunde ha gått bättre. Tror dock att trött kommer att bli ledordet några veckor framöver...


Planen idag är OP på DQ, om jag inte är alldeles för trött i eftermiddag. Just nu känns det väldigt avlägset men jag kanske piggar på mig. Några av tjejerna skulle köra på NPS i kväll, men det blir lite sent och jag känner att den försummade pojken behöver lite kvalitetstid innan han tröttnar :P

Av vintervild - 13 september 2012 10:47

Sitter på möte, bjuder på katt.

Av vintervild - 12 september 2012 08:45

Så.. Fler timmar på dygnet? Please? Vet inte riktigt hur jag ska få det hela att gå ihop med jobb, träning, träning, träning, sömn och kanske en liten uns av socialt liv. En liten, liten uns... Minimal.


Handstående igår efter mina fall från stången, jag gör framsteg. Små, men framsteg. Voltakro idag och jobba över lite innan för huset bygger inte sig själv.


Såg förresten det här på väg till bussen igår, några stackare får ingen taklagsfest...



Idag var den borta, kanske kom byggherren på bättre tankar  



Av vintervild - 11 september 2012 20:49

Började träna o testa nya trick idag o höll på att bryta nacken på en gång. Som tur var så landade jag på min välvadderade rumpa så ingen skada skedd men Moa tvingade mig att ta fram tjocka mattan efter det.
Lika bra det för jag ramlade ner några gånger till...


Nu hem o sova o krama på den stackars försummade pojken som suckade högt när jag meddelade om mer träning framöver.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards