VinterVild

Alla inlägg under september 2012

Av vintervild - 21 september 2012 16:57

Inget jobb idag men jag kände mig bättre vid lunch så åkte in o tränade. Säkerligen inte det bästa beslutet, men ngt var jag tvungen att göra.

Det gick inte så bra, men lite insikter fick jag. O första bryggan på evigheter.

Nu hem till kissar o mer sofftid, träning imorrn igen.

Av vintervild - 20 september 2012 19:10

Det blev ingen träning, jag funderade på det men kom inte längre. Har suttit i soffan hela dagen, beställde hem mat och har inte börjat få tråkigt än vilket betyder att jag inte är frisk än. När jag är frisk så blir jag uttråkad av att vara hemma.


Jag hoppas på tillfriskning till imorgon så att jag kan träna...

Av vintervild - 20 september 2012 10:15

Inget jobb idag, har precis dragit mig till soffan. Gick upp kl fem när klockan ringde, stretchade och drack kaffe och insåg att det här inte gick så jag gick och lade mig igen. Trots en latte så somnade jag som en stock och sov till halv tio. Skulle vilja sova mer, men kunde inte somna om.


Känner mig inte sjuk men inte frisk heller. Bara så himla trött, psykiskt och fysiskt. Jag hoppas att jag har energi nog att gå att träna i eftermiddag men just nu vet jag inte. Livet är inte på min sida just nu...


Älsklingen kom fram till Petra till slut, nu ska han ut i öknen och leka. Jag ska titta på "Criminal Minds" och hoppas att världen vänder.

Av vintervild - 19 september 2012 21:15

Ensam hemma med kissekatterna, älsklingen är på väg till Jordanien. Just nu var han visserligen i Rumänien för de fick lov att nödlanda efter en hjärtattack på planet så han visste inte riktigt när de skulle komma fram, men han är på väg iaf.


Månadens naglar:





Såg en vacker regnbåge på väg till voltakron, något positivt med regnet iaf. Ingen kruka med guld dock...


   

Nu sovdags. En fyrbent ute, den andra tjurar för att den inte åxo fick gå ut.


(Mkt arbiträrt inlägg, men jag är trött :P)



Av vintervild - 19 september 2012 08:00

Kom upp på ren vilja, och en ylande katt, imorse. Ville inte! Det är inte vanlig morgontrötthet utan något mer, jag gissar på en liten förkylning i kroppen och allmän hösthåglöset, trots att hösten är min favoritårstid.


OP igår gick bra iaf, testade och klarade lite nya kombos, kan ha inledning till koreon klar (typ första 20 sek) och det känns lite lättare. Inte mkt, men lite. En sak i taget helt enkelt.


Handstående efter gick väldigt bra, vi fick träna på att stå på händer mot en kamrat igår och gå upp på olika sätt och jag hade riktigt bra balans emellanåt. Jag är nöjd med mina framsteg och inser att jag inte har stått på händer innan, jag har gjort allt utom att stå på händer :P Snart kanske jag kan stå av mig själv åxo.


Älsklingen åker till Jordanien idag och kommer hem på söndag så jag och djuren har ensamtid tills dess. Party! Eller kanske inte... Snarare träning, voltakro idag, OP och stretch imorrn och OP på fredag. Lite party på fredag med, kräftskiva! Finns det veganska kräftor tro?

Av vintervild - 18 september 2012 07:45

Det var mer tur än skicklighet som gjorde att jag kom till jobbet imorse, jag hade gärna velat ligga kvar i sängen till eftermiddagen men kom på att städerskan kommer idag. Jag känner mig alltid som en inkräktare hemma när hon är där så jag masade mig ur sängen och sitter nu på jobbet.

Jag ångrar mig.


Jag känner mig inte frisk men inte heller sjuk, bara trött och seg och helt oengagerad. Ska göra ett försök till OP idag och sedan handstående men får se hur det går. Det blev ingen balett igår iaf, dog i soffan hela kvällen (inte för att det hjälpte).


Nu ska jag jobba och tycka lite synd om migsjälv...

Av vintervild - 17 september 2012 14:00

Börjar inse att jag har ont överallt för att jag håller på att bli sjuk, inte för att jag har träningsvärk.


Fan.

Av vintervild - 17 september 2012 10:45

Inte så mkt att uppdatera med här. Jag måste träffa min fina massör för jag börjar få ont i armarna lite här och var, all min träning tar så mkt på axlar och armar så det är stelare än stelt just nu. Dessutom så knakar min rygg hela tiden, tror den måste justeras igen.


Älsklingen åker på konferensresa på onsdag, till Jordanien av alla ställen. Är borta tills på söndag, så jag kan träna utan dåligt samvete i veckan. Han är mkt tålmodig min älskling, vi hinner knappt ses o när vi väl gör det så orkar jag inte göra mkt. Sitter i soffan och tittar på film eller så spelar vi. Finaste älskling. I helgen såg vi Cinderella, har inte sett hela förut. Rar.


Jag undrar hur länge han står ut.


Om tre veckor åker vi till Turkiet en vecka, när jag kommer hem är det 3,5 vecka till SM. Dags att få panik?

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards