VinterVild

Alla inlägg under maj 2012

Av vintervild - 10 maj 2012 07:45

Morgon med träningsvärk, härligt :) Och diverse blåmärken överallt, från ring och från pole. Kan säga att även om akropasset i tisdags inte kändes så ansträngade så kom träningsvärken smygande under dagen igår. Axlar, biceps och framsida lår gjorde redigt ont när det var dags för pole, men bara att bita ihop :)

Bra pass igår, bara för att det var Nivå 4 innebar inte att det var mindre jobbigt. Vi gjorde massa skoj: aysha till nedgång, Batwang tror jag den kallas, chopsticks, jade med drop och på slutet en kombo med både air invert och air shoulder mount.


Min första chopsticks:


Wii!


Allt annat än fin o graciös, men det var svårare än det såg ut. Provade en annan variant med, kanske kan få den på film senare i livet. Nu är det bara att jobba på att få den platt och fin.


Min spagat på höger har kommit tillbaka efter mkt mosande av de sträcka musklerna, rullade på boll länge innan klassen igår. Men det gör fortfarande extra ont i hamstring, höftböjaren känns som smör i jämförelse.

Vänster spagat däremot är inte på gott humör, min höger höftböjare har tagit stryk och är som trä så där måste jag knåda massor.


Idag är det sista balettlektionen, det ska bli skönt att få torsdagarna åter och kanske tid till den försummade älsklingen där hemma :)

Av vintervild - 9 maj 2012 07:31

Igår på akron så var det ring för hela slanten. Det var kul men inte lika kul som trapets o verkligen inte lika kul som tyg, min luftkärlek. En annan lärare än de tidigare gångerna och hon var duktig och lärde ut bra saker, men det var inte lika fysiskt utmattande som de tidigare gångerna. Mer teknik och eftertanke vilket gjorde att vi alla lämnade salen med överskottsenergi. Nästa gång ska vi blanda tyg och ring så då blir det jobbigare.


Två kombos fick jag på film, men jag är lite besviken över min icke-platta Russian split i första:


Dumma ben som inte vill bli raka



Kul!


Jag är dessutom lite för agressiv i ringandet och kastar mig ut i sakerna istället för att vara eftertänksam och flegmatisk. Lesly däremot var en naturbegåvning :)

Jag fick till en snygg Yogini, enklare på ring än på stång:



  Har tom snygg linje i nacken


Idag pole Nivå 4. Jag har kommit över besvikelsen över att det inte blev en Nivå 5 och ser istället fram emot att komma hem i vettigare tid på onsdagarna framöver. Utmanande kommer det utan tvekan att bli, Daniela kommer inte att ge oss en lugn stund!

Av vintervild - 8 maj 2012 16:15

Sitter och håller mig vaken, nästan.. Två timmar kvar innan det är dags att bege mig mot cirkuslandet och hänga i ring och tyg resten av kvällen.


De fyrbenta var trötta när jag gick upp imorse, katten hade placerat sig på älsklingens resväska och såg mkt missnöjd ut när hon blev störd i sitt sköna sovande.


  Sötkatten!


Hon kunde iaf somna om när jag hade gått, önska ibland att jag var en katt och fick sova hela dagarna...

Av vintervild - 8 maj 2012 12:30

Har precis läst ut "Rose West: The Making of a Monster" av Jane Carter Woodrow, en biografi om Rosemary West som tillsammans med sin man Fred torterade och mördade minst 12 unga kvinnor i England. Den behandlar både hennes och makens barndom och väg till att bli mördare, mkt intressant på så sätt men den är tyvärr inte särskilt bra skriven. Fattigt språk, massor med citationstecken, berättarstilen ändras flera gånger under bokens gång. Intressant ämne, dåligt utförande helt enkelt.


Har inte läst så mkt på sistonde men nu när solen och värmen kommer så återvänder läslusten. Det är mer motiverande att läsa på bussen när solen skiner än när det är becksvart.

Av vintervild - 7 maj 2012 22:30

Har precis kommit hem efter två timmars stretch i studion, varvar ner lite och vattnar katterna. Älsklingen är hemma om en timme ungefär, då hoppas jag att jag sover sött.


Stretchen gick bra, men jag känner mig nedstämd och ledsen vilket jag gör rätt ofta efter ett bra stretchpass. Jag undrar om det beror på allt dragande i oanande muskler och nervändar, jag har ju lätt för att blir hysterisk i stretchsammanhang. Det förtar en aning av glädjen med stretchen, att inte kunna gå där ifrån med ett leende på läpparna utan istället gråten i halsen.


I det positiva så gick Nelle på mitt elaka ben och fick ut många knutar. Måste tvinga älsklingen att gå mer på mig hemma, en gång i veckan om jag har tur räcker inte.

Jag börjar även närma mig spatchcock en centimeter i taget, mantrat under over straddle stretchen var "Jag är Felix Cane, jag är Felix Cane". Inte idag men kanske i år om jag har tur.

Spagaten däremot är katastrof.


Lite sömn kanske kan få mig på bättre humör, möte imorgon och akro på kvällen. Akron lämnar jag alltid med ett leende på läpparna.

Av vintervild - 7 maj 2012 07:30

Videon från igår. Helt ok, men mkt slarv som vanligt... Men jag blir bättre på att hålla koll på fötter, knän o allt.


Träffade älsklingen i dörren imorse, han kom fem minuter innan jag skulle gå. Han var nästan vaken... Stackarn, det var visst jobbigt på jobbet. Jag sov däremot sött i sängen, vaknade på helt fel ledd. Sov dock inte så bra som jag hoppats, hade svårt att somna o blev väckt klockan tre av en katt som ylade utan anledning. Känner mig rätt pigg än så länge, jag hoppas att det håller i sig.


Stretch i kväll, ingen OP innan för kroppen behöver vila lite efter det härliga passet igår.

Av vintervild - 6 maj 2012 20:45

Ingen dykning idag heller, vi ville inte riskera att vara fast 10 meter under vatten utan att tryckutjämna :P Dessutom så jobbar älsklingen ikväll o kommer hem sent inatt så han ville ha sovmorgon. Jag väckte honom med att det var dags att inviga pessaret som kom i veckan och hittills så är jag mer än nöjd! Så länge det inte blir några mini-me:s i framtiden...


Istället för dyk så blev det OP, ett riktigt bra pass. Handspring gick bättre än någonsin, Iron X kändes otroligt bra (även om jag inte lyckas stanna kvar i luften än) och jag lekte runt med lite annat skoj. Ett mkt bra pass.

Avslutade med benstretch, snälla Louise gick på mitt ben så det blev lite gladare men fortfarande är det inte på gott humör.

Fick ett tråkigt mail när jag kom hem, Nivå 5 är iställd den här omgången för det var för få anmälda. Tråkigt, får gå Nivå 4 om det går istället...


Imorrn blir det iaf rygg- och benstretch för hela slanten. Jag har slarvat med ryggstretchen i veckan men hoppas att det går bra ändå. Tiden räcker inte till för allt jag vill, men det är sista baletten den här veckan så blir det lite tid frigjord.


Håller på med en film med dagens bravader, den kommer upp så snart jag hinner.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards