VinterVild

Alla inlägg under maj 2012

Av vintervild - 15 maj 2012 12:45

Har överlevt förmiddagen med möte och åkande tvärs över hela staden. Nu ska jag göra mitt bästa för att inte somna med huvudet på tangentbordet innan det är dags för akro i kväll...


OP igår gick knappt alls, jag var svag som en kattunge och klarade inte mkt. Måndagar är inte några bra OP-dagar helt enkelt, trots att jag vila upp mig hela helgen. Antagligen för att jag är trött efter en tidig morgon och en hel dags jobbande, men jag kämpade på så gott det gick och provade ett nytt trick som Emelie la upp för ett tag sedan, Scorpio till no-hands-cradle. Det gick att få till lättare än jag trodde, att få det snyggt är en annan sak. Jag har en idé på hur man kommer ur om man inte vill till Scorpio igen, men igår var det alldeles för smärtsamt för att prova.


Stretchen gick rätt bra, jag fick en aha-upplevelse angående uppgång från brygga. Jag har kommit upp rätt länge, men ofta har det antingen varit på håret eller så har jag haft väldigt hög fart o snubblat ur den men igår kom jag på knepet för att komma till helt raka ben men fortfarande har ryggen nere. Först med hjälp av Nelle o sedan två gånger själv innan mina framsida lår dog en plågsam död.

Mest stryka annars på ryggstretchen, mkt hand- och armbågsstående och balans i dessa.


Benstretchen gick bra även om den elaka sträckningen känns av mer än jag önskar. Bilden från tidigare inlägg togs i slutet av klassen, höger spagat är på gott humör men vänster är rätt ledsen i nuläget. Tyvärr. Inte så mkt splitstretch igår, jag har blivit lite feg för den eftersom det var i den jag sträckte mig, troligtvis.


Ikväll akro, imorgon halvdag på jobbet (fast det kommer bli en hel ändå) och sedan långhelg. Det ser jag verkligen fram emot!

Av vintervild - 15 maj 2012 06:55

Just nu är jag så trött att jag skulle kunna sova som en stock även i den här positionen...



  Nästan så jag somnade i den igår, bekvämare än jag trodde

Av vintervild - 14 maj 2012 14:45

Snart är dagen slut, den har gått fort och som vanligt känns det som att jag inte har gjort ngt alls. Den välfyllda utkorgen på mailen håller inte med som tur är, annar så skulle jag skämmas över löneförhöjningen jag fick förra veckan.


Idag blir det OP innan stretchen,  min poleabstinens börjar bli stor och jag kan inte hålla mig tills på onsdag. Nu kan jag iofs ta en svängom runt stången hemma men det är inte riktigt lika mkt utrymme som i studion. Sen stretch i två härliga timmar, nu får jag lida för att jag slarvat med ryggstretchen hemma...


Det är skönt att det är kort vecka på jobbet, bara 1,5 dagar kvar när den här är slut. Min kropp beter sig underligt, jag har en konstig smak i munnen som jag haft i några dagar och jag har mystiska blåsor på fingrarna som jag inte vet vad de kommer ifrån. Min kropp är aldrig funktionell nog...

Av vintervild - 14 maj 2012 07:30

Det blev ingen OP igår, jag var hos broren och firade brorsönerna som blivit alldeles för stora. 12 och 14 fyller de med bara en veckas mellanrum, hur de nu kan vara så gamla när jag fortfarande bara är 25...

Det var trevligt, fika och tårta och paketutdelning till de firande. Klappade på katterna med så mkt jag fick, söta fluffbollar som kommer att bli utekatter när bror och co flyttar till hus på landet strax efter midsommar.


  Fluffig orange boll


Älsklingen stannade hemma, han är inte så mkt för familjeträffar, och när jag kom hem så hade han satt upp dykställningen alldeles själv! Jag är mkt imponerad eftersom den är tung och otymplig, och det är så skönt att ha den där. Tillbringade resten av kvällen med att hänga upp dyksakerna, plocka undan allt skräp, organisera och dammsuga och nu har jag ett dansrum igen! Det var en fröjd att få morgonstretcha i ett rent rum och inte i det mindre organiserade kaos det har varit hittills.

Det blev ingen pointeträning igår heller eftersom jag höll på med rummet fram till middagsdags o sen var det sovtid. Tiden räcker aldrig till...


Har sovit dåligt på nätterna den senaste tiden, drömmer mardrömmar och ångestdrömmar så det känns jobbigt att sova och inte utvilande. Inatt drömde jag att jag inte fick sova och var så trött när klockan ringde. Tur att det är en riktigt kort vecka den här veckan, jag behöver vila upp mig...

Av vintervild - 13 maj 2012 09:15

Igår var en upp och ner dag. Det blev ingen stretch eller pointeträning, jag var alldeles för deppig och trött och sov bort praktiskt taget hela dagen och spenderade resten av tiden med att morra.

Som tur var så vände det lagom tills vi skulle åka till K, hennes man och bebisen så resten av kvällen var mkt bra. Vi pratade, åt god mat, drack vin, badade bubbelutomhuspool tills vi var små russin.


Jag önskar att mitt sinneslag kunde vara lite mer som en rak linje och inte som en sinuskurva på crack.

Av vintervild - 12 maj 2012 09:30

Blev väckt innan sju av en ylande katt. Jag försökte ignorera henne men gav upp efter en halvtimme. Hon har röstresurser... Det visade sig att hon var törstig och vattnet i skålen dög inte utan hon krävde att dricka ut kranen. Suck... Bortskämd kissekatt bortskänkes!


Jag har utnyttjat den tidiga morgonen med att kallstretcha framför Revenge. Min högerspagat har kommit tillbaka fint, yay, o jag kan sitta i den i en minut utan att dö allt för mkt. Vänster däremot är inte på gott humör bara för det, aldrig får man vara nöjd...

Tänkte träna lite pointe och köra ryggstretch snart, men nu ska jag bara mysa i soffan ett litet tag... Ikväll blir det grillning hos vänner och bad i deras utomhusbubbelpool. En trevlig kväll att se fram emot...

Av vintervild - 11 maj 2012 10:00

Jag är praktiskt taget död av trötthet idag, hur jag kom upp ur sängen imorse är ett mysterium. Visserligen så somnade jag nästan i väggstraddlestretchen och sen igen på bussen och då var det ännu jobbigare att vakna upp igen. Men det är kort, kort dag idag, sen får jag gå hem och sova supersött... I massor med timmar...

Fram till dess håller jag mig vaken genom att äta. Inte bästa metoden, men den funkar.


Sista baletten igår, det var kul som alltid och gick riktigt bra. En anings förvirring och felsteg i kombinationerna, men det går framåt. Jag har bara för mjuka höfter och skjuter alltid rumpa o höft åt fel håll.

Nästa termin går klassen 1,5 h timme tidigare o det är jag glad för. Att komma hem vid elva o vakna fem är inte optimalt.

Nu blir det hemmaträning o massor med pointe fram till intensivkursen i juli. Nivå 3/4 så det kommer att bli en utmaning. O en annan lärare med, det är alltid intressant.


Men nu lite mer jobb så att de sista timmarna går fort. Funderar på missbruk av koffein...

Av vintervild - 10 maj 2012 10:15

Det märks att varken jag eller älsklingen har varit hemma mkt i veckan, vi har haft tid att stöka ner men inte att plocka undan igen. Inte ens diskmaskinen har blivit tömd sedan i måndags.

Jag måste inte ha superrent hemma, men just nu så börjar det bli katastrofartat med saker överallt, och dessutom har vi inte fått upp ställningen som vi hänger dyksakerna på ännu så det är dykprylar överallt. Jag vill inte ens tänka på hur det kommer att bli om vi dyker innan ställningen är uppe. Vatten och grus överallt...


Måste sparka lite på älsklingen för att få ordning, han är händig med en borrmaskin men aning lat när det gäller tråkiga saker så det kan ta sin tid om jag inte är tjatig. O det tänkte jag vara i helgen! Nu ska den upp! Och nej, jag kan inte sätta upp den själv, det är ett tvåmansjobb för den väger massor.


Djuren tycker att vi är tråkiga som aldrig är hemma med, katten börjar se olycklig ut så det är bra att jag kommer att vara hemma mer. Lilla fluffbollen... Hennes knän krånglar fortfarande emellanåt men hon verkar inte störas eller ha ont, men det gör ont i mig att se när hon haltar till.

Missen springer ute så ofta han får och igår smög han på en stor, fet duva som nästan var större än han själv. Han kom inte så nära, men jag såg hur han drömde om att fånga den. Tror nog att duvan hade ätit upp honom ifall han hade attackerat, han är ju inte särskilt gracil eller smart.


Imorgon fredag och tidig, härlig dag så jag kan åka hem och sova lång, lång middag medan diskmaskinen gör allt jobb...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards