VinterVild

Alla inlägg under maj 2012

Av vintervild - 19 maj 2012 23:38

Har haft en lång och härlig dag fylld med pole, trevligt sällskap och god mat i överflöd. Nu ska jag lugna mina sinnen och sova lite inför en lika lång morgondag, denna gång fylld med dyk.


Elbowstand




  Handstående


Litet smakprov, jag har massa film som jag ska försöka hinna gå igenom inom en relativt snar framtid...


 

Av vintervild - 18 maj 2012 21:40

Mördade mina ben och det resulterade i överspagat på höger sida:


  Oh, the pain


Det är bra med självplågardagar ibland...


Vänster spagat fungerar inte alls, dock. Kommer inte ner, inte i närheten. Det gör inte så ont utan det tar helt enkelt tvärstopp. Dumma sträckta muskler...

Av vintervild - 18 maj 2012 17:30

Fredag. Vackert väder men livet är inte riktigt med mig.


Jag hoppas på en bättre morgondag.

Av vintervild - 17 maj 2012 19:00

Började dagen med ett långt benstretchpass medan älsklingen umgicks med sin nya kärlek Diablo 3. Det gick bra, men jag är väldigt stel i höger sida i split, det känns knapp i den muskeln alls så jag måste verkligen massera ut den mer. Vänster ben kommer däremot väldigt långt när jag ligger i väggstraddle, det ser rätt löjligt ut när det är så ojämnt faktiskt :P

I spagat kommer jag ner på höger, satt tom i 1,5 minut utan att kräkas eller vilja döda någon, framsteg! På vänster går inte alls, varken höftböjare eller hamstring vill samarbeta.


Körde rygg rätt hårt på eftermiddagen, inga stora framsteg men det känns säkrare och stabilare. Dock var jag svag så lyckades inte lyfta mig upp i chest stand, det går verkligen bara ibland.


Kortis


Till sist så blev det pointeträning i tio minuter innan mina vadmuskler tackade för sig. Det känns bättre o bättre o jag kommer mer o mer på plattan så det går verkligen åt rätt håll.


Nu blir det snart onyttig mat o gos i soffan. Så skönt med lediga dagar!

Av vintervild - 17 maj 2012 10:00

Nyvaken, sov nästan 12 h inatt. Det skönaste jag har gjort på hela veckan :)


Spenderade tiden innan studion öppnade med att ta en latte, gå runt och titta på kläder, köpa ett till par underbara långa strumpor på American Apparel, mumsa en god smoothie från Blueberry.

Kom till studion och småstretchade i två timmar innan passet. Det gick bra men det gör så otroligt ont där jag har sträckt mig. Kollade med Nelle o hon sa att det bara var att fortsätta stretcha genom smärtan. Inte så enkelt som det låter...


Klassen efteråt var jättekul, utmanande och rolig och jobbig. Jag hade mer energi än jag trodde att jag skulle ha men efteråt var jag så trött att jag knappt kunde stå.

Ett härligt, underbart pass...


Testade Contortion Scorpio efter passet, är på gång även om det är en lång väg kvar.


  En början


Tänkte först åka in på OP idag men känner mig för trött så det kommer att bli balett och stretch hemma istället. Vill inte ta ut mig för mkt...

Av vintervild - 16 maj 2012 13:00

Jobbdagen är officiellt sett över nu och jag funderar på hur jag ska spendera tiden fram till klassen kl 18. Åker jag hem kommer jag inte att komma iväg sen igen (jag känner mig själv allt för väl), jobba är inte så skoj och dessutom är jag för trött för att orka tänka avancerade tankar. Studion öppnar fyra men jag kommer inte att orka med varken OP eller stretch som innebär att jag måste göra ngt fysiskt, men det blå vadderade rummet är mysigt att sova i. Får bara komma på ngt roligt fram tills dess... Som involverar stora mängder koffein..

Av vintervild - 16 maj 2012 09:00

Akron igår var kul men jag var svag även där. När det var dags för tyg den sista halvan så orkade jag praktiskt taget inget alls o misslyckades totalt med de två sista tricken. Med totalt menar jag att jag lyckades trassla in mig helt och behövde hjälp för att komma ut :P

Kul var det iaf och nästa gång så ska vi börja med tyg och då hoppas jag att jag har lite mer styrka.


Fick en fin ringkombo på film:


Pretty spinny


Fick även till en Cocoon! Rätt nöjd faktiskt :)


 

Kanske kan våga mig på ett försök på stången snart igen :)


Nivå 4 i kväll, ska nog komma lite tidigare o stretcha. O hoppas att jag är piggare o mer energisk än de senaste två dagarna.

Av vintervild - 15 maj 2012 17:30

Jag fick fullt upp i helgen på ett härligt sätt helt plötsligt, dagarna gick från att vara fria till att vara fullpackade. På lördag beger jag mig till Gävle för att hälsa på min gamla roomie Elina och lära henne alla mad skills som jag har lärt mig på hoop. Det går nog ganska fort :P

Pole play kommer det bli med såklart o sen ska jag hoppa på tåget och åka till stora staden igen för middag med de tre härliga tjejerna som jag ska dela rum med i Barcelona. God mat och trevligt sällskap!


Det kommer inte att bli en sen kväll, dock, för på söndag ska jag och älsklingen äntligen få hoppa i plurret. Utfärd till vrak med båt, två dopp blir det tillomed. Om jag inte har glömt allt o drunknar under det första förståss...


Tur att jag har två lediga dagar innan helgen att vila upp mig på, jag är ju gammal o grå...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards