VinterVild

Alla inlägg den 10 november 2010

Av vintervild - 10 november 2010 20:00

Jag överlevde. Med bravur. Men det kändes som att jag skulle dö, så illa var det.


Började med att jag var tidig och gick runt och tittade lite. Fick förväntansångest.

Sedan mötte jag upp herr psykolog, M, som var tidig och ökade på min ångest. Vilket jag berättade om och så pratade vi lite. Sedan var det dags.


Det är inte enkelt att prata om det, får ångestpåslag bara av att tänka. Vanliga människor har inga problem med att fråga om annan storlek på saker eller be om hjälp i affärer. Jag höll på att svimma. Inte vanlig.


Vi var i två affärer, i den första gick det bra. Frågade om storlek, den var slut o hon kollade på nätet om annan affär. Jag höll mig ifrån mina säkerhetsbeteenden och överlevde. Lite stel och orörlig, annars ok.

I andra frågade jag först om storlek, men den fanns inte i mindre. Snäsig expedit=högre ångest. Vi stannade en stund till och jag frågade om en jacka som var slut i den storleken och de kunde inte titta på nätet om den fanns, men de kunde ringa? Då var jag påväg att gå, men M tyckte att det var en bra idé att de skulle ringa så jag fick stå med min ångest och vilja att fly medan det ringdes och fixades.

Jag överlevde. Knappt.


Sedan fikade vi och pratade om lite annat, och sedan fick jag gå hem.


Det var den värsta dagen på länge, med all förväntansångest innan och allt vi gjorde. Jag är stolt över mig, men gråten var inte långt bort när jag kom hem och tigern ryter fortfarande högljytt. Han har en underbar dag idag.


Älsklingen är inte hemma än, ska se om han är på väg nu eller sen. Jag vill bara sova och inte tänka på att jag måste jobba imorgon.

Av vintervild - 10 november 2010 13:15

Har duschat efter min blöta springtur, ätit lunch och tittat på "House". Vet inte om det känns bättre nu, men det kändes bättre under tiden. Undvikande FTW!


Var och fick fina nya naglar idag med, lila:


 

Fina lila naglar


Ett säkert sätt att känna sig bättre på, även om resten av kroppen och psyket känns fördjävligt så är åtminstonde naglarna fina.


Jag är dessutom med och tävlar hos Sasha, var det du med :)

Av vintervild - 10 november 2010 11:46

Har nedräkning till min dejt med herr psykolog, tiden går alldeles för fort. Jag är praktiskt taget livrädd för att utsätta mig för det här, men jag vet att det är bra för mig. Önskar bara att det fanns något lättare sätt.

No pain, no gain gäller även själen.


Tigern försöker slå rekord i morranden just nu med allt som händer och jag försöker acceptera. D:s pengar kom in som de skulle så en sak mindre att oroa mig för vilket gör varken till eller från. Det är inte antalet saker att oroa mig för som räknas, utan hur mycket jag oroar mig för dem.

Kunde inte somna igår, fick vänta tills älsklingen kom hem och sa att allt skulle bli bra. Först då lugnade tigern ner sig tillräckligt mycket så att jag kunde somna.


Älsklingen påstår att tigern inte finns, men jag tror att han bara är blind...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards