VinterVild

Alla inlägg den 23 november 2010

Av vintervild - 23 november 2010 18:45

Veckans Fototriss är en resa. Kan tolkas på många, många sätt men jag valde att beskriva resan uppför stången.


Man börjar med ett steg, så som alla resor börjar:




Sedan är man halvvägs och är både stolt över att ha kommit så långt och nervös för resten av resan. Och för att ramla ner innan man är klar:




Till sist är man framme vid målet och njuter ett ögonblick eller tre medan man klappar sig själv på ryggen:




Till slut så ska man ner igen, men det är en annan resa.


Om jag fick välja så skulle jag åka på rundresa i Costa Rica med Solresor, djur och natur är mitt gebit.

Av vintervild - 23 november 2010 12:45

Den utlovade snöstormen börjar arta sig utanför mitt fönster. Snön yr och vågorna slår, jag är glad att jag är inomhus och slipper gå ut än på några timmar.


Ska träffa K efter jobbet och låna hennes chokladpralinform. Jag tänkte göra praliner i helgen nämligen. Förra året så blev det inga gjorda av förklarliga skäl, och iår tänkte jag börja i god tid så jag kommer in i det. Risken finns ju att de är slut lagom till jul, men kan alltid göra fler då.


K ska till mina trakter efteråt, kanske kan hon vara snäll och ge mig skjuts, åtminstonde en bit på vägen.


Tigern är marginellt lugnare nu, men inte mycket. Koncentrationsförmågan och motivationen är i botten och jag har lite svårt att formulera tankar. Jag vet vad jag borde göra, ta itu med det tråkiga och få det avklarat, men det känns som att gå i sirap. Jag kommer ingen vart.

Det enda jag gör är att drömma och längta.

Av vintervild - 23 november 2010 08:45

Älsklingen tycker att jag är helt knäpp och är övertygad om att jag inte kommer att komma hem i en del igen från volontärresan. Jag ska nog visa att han har fel.


Har anmält och fyllt i formulär, ska betala bokningsavgift när den kommer i lådan. Info ska det komma med, och förslag på flygbiljett.

Jag är väldigt förväntansfull trots att det är över åtta månader kvar tills jag ska åka. Men jag gillar ju som sagt att planera långt i förväg.


Inte har tigern lugnat ner sig heller, jag har haft jobbig ångest hela natten och den sitter fortfarande i. Hade lite svårt att somna, vaknade när älsklingen kom och lade sig och gick på toa och när jag skulle somna om så malde tankarna om och om igen. Jag kan inte riktigt minnas vad jag tänkte på, men kvarnhjulet snurrade runt, runt, runt.

Elefanterna har lekstuga i magen och hjulet mal fortfarande fast jag inte riktigt tänker på något.

Det är lite jobbigt att vara jag just nu.


Det är segt på jobbet, det jag håller på med är så oändligt tråkigt att jag håller på att dö. Därför så tar det självklart mycket längre tid än det borde, särskilt som jag inte har någon deadline eller något skoj att se fram emot efteråt. Men vad har jag för val?

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards