VinterVild

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Överlevnad

Av vintervild - 10 november 2010 20:00

Jag överlevde. Med bravur. Men det kändes som att jag skulle dö, så illa var det.


Började med att jag var tidig och gick runt och tittade lite. Fick förväntansångest.

Sedan mötte jag upp herr psykolog, M, som var tidig och ökade på min ångest. Vilket jag berättade om och så pratade vi lite. Sedan var det dags.


Det är inte enkelt att prata om det, får ångestpåslag bara av att tänka. Vanliga människor har inga problem med att fråga om annan storlek på saker eller be om hjälp i affärer. Jag höll på att svimma. Inte vanlig.


Vi var i två affärer, i den första gick det bra. Frågade om storlek, den var slut o hon kollade på nätet om annan affär. Jag höll mig ifrån mina säkerhetsbeteenden och överlevde. Lite stel och orörlig, annars ok.

I andra frågade jag först om storlek, men den fanns inte i mindre. Snäsig expedit=högre ångest. Vi stannade en stund till och jag frågade om en jacka som var slut i den storleken och de kunde inte titta på nätet om den fanns, men de kunde ringa? Då var jag påväg att gå, men M tyckte att det var en bra idé att de skulle ringa så jag fick stå med min ångest och vilja att fly medan det ringdes och fixades.

Jag överlevde. Knappt.


Sedan fikade vi och pratade om lite annat, och sedan fick jag gå hem.


Det var den värsta dagen på länge, med all förväntansångest innan och allt vi gjorde. Jag är stolt över mig, men gråten var inte långt bort när jag kom hem och tigern ryter fortfarande högljytt. Han har en underbar dag idag.


Älsklingen är inte hemma än, ska se om han är på väg nu eller sen. Jag vill bara sova och inte tänka på att jag måste jobba imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards