VinterVild

Alla inlägg under juli 2012

Av vintervild - 24 juli 2012 12:45

Älsklingen och jag lider av i-landsproblem; vi vet inte vad vi ska göra av oss själva när städerskan är här. Katten kan gömma sig under sängen men vi får lixom inte riktigt plats... O jag som avskyr att ha okända människor i mitt hem när jag är hemma.


Vi hade tänkt åka ut med båten idag men vädret är inte på vår sida så det blir tippen istället när den öppnar och lite middagslur innan dess, var ju tvungen att gå upp tidigt och städa innan städerskan kom :)


Älsklingen och jag såg en gullig film igår, The Lorax. En Dr Seuss-film, som jag älskar! Mkt bra, älsklingen var inte lika imponerad, dock, han har inte förstått det underbara med animerad film trots alla jag har tvingat han att se under åren.


Nedräkning till Barcelona, inte många dagar kvar nu...

Av vintervild - 23 juli 2012 15:45

Katten hittade ett nytt favoritställe att sova på igår, efter att hon krafsat och bitit en hel del på böckerna först förståss.


  Läser genom osmosis

 


Både jag och älsklingen har gått in extremt semestermode, även om han har jobbat lite med telefonsupport under dagen. Inte ett skapandes grand har blivit gjort och jag är mkt imponerad av att jag faktiskt både fått på mig kläder och fått in linser. Det lyckades jag inte med igår :P


Har bokat in frisörtid innan resan, måste vara fin i håret (fåfäng, jag vet) och sitter och funderar på vad som ska packas ner. Jag kommer nog att ha med mig mer saker till en vecka i Barcelona än jag hade till två veckor i Sydafrika om jag känner migsjälv rätt. Hoppas mina nya beställda sportbh:ar hinner komma, det skulle vara trevligt att ha med mer än en.


Fram tills dess är det träningsvila, ska bara köra lite rehabövningar för min axel och mina ben och lite stretch men inget extremt. Vill vara hel och fin när vi kommer dit!

Av vintervild - 23 juli 2012 10:52

Sent om sider, men här är lite klipp från onsdagens OP.



Har sovit för lite i natt och är hungrig men orkar inte fixa till ngt ätbart. Lathet deluxe.


Av vintervild - 23 juli 2012 02:00

Diablo III är farligt, blir bara senare och senare innan jag kommer i säng. Tur att jag har semester, och om en vecka (mindre!) så är jag i Barcelona! Weee!

Av vintervild - 22 juli 2012 11:45

Hade en lång, rolig och underbar dag i Gävle med Elina igår. Vi dansade balett, körde pole och stretchade, och avslutade med att gå på varandras ömmande muskler. Plågsamt men nödvändigt, min rumpa känns nästan på gott humör igen!


Vi började med 1,5 h timmes balett, Elina har som jag börjat på balett på gamla dar och vi körde lite stångövningar (utan stång, dock) och sedan visade jag lite steg över diagonalen. Lärde henne pas de chat och glissade och filmade mig själv eftersom det inte är ofta jag har tillgång till en stor, fin sal med massa speglar.


Balettflicka


Vi tog lunchpaus och körde igång med pole efter det och trots superhala stänger och en elak axel så blev en del gjort. Ska fixa ihop en film när jag kan, men kan avslöja att min Allegra blir bättre och bättre, även om jag fortfarande inte får tag i foten själv. Men det är nära!


Idag lyser solen och jag vill helst sova massor med timmar till...

Av vintervild - 21 juli 2012 09:15

Snart ska jag bege mig mot Centralen och vidare mot Gävle för en heldag pole. Vi brukar ha superkul tillsammans när vi tränar och vi har hela deras studio för oss själva hela dagen så det kommer att bli en härlig och jobbig dag. Jag måste bara ta det lugnt med vänster axel, den är fortfarande inte med på banan så inga handsprings eller Iron X-försök. Snyft.


 Förra gången jag var där klarade jag Allegra, får se vad jag lyckas med den här gången


Av vintervild - 20 juli 2012 14:00

Söta katten hängde runt på dörrkarmen igår och var bedårande, som alltid...


 

Ska till K och bebisen på fika snart, och har bestämt mig för att skippa dagens balett. Mitt vänsterben är inte med på banan och jag har sovit alldeles för dåligt i flera dagar så det känns som att det inte kommer att ge ngt att flänga fram och tillbaka till staden utan energi, hur kul det än är.


Imorrn ska jag till Elina i Gävle för en heldag med pole och sedan blir det vila fram till Barcelona, måste ju vara i full form ^^



Av vintervild - 19 juli 2012 17:00

Tog lite stretchbilder igår, det var ett tag sedan. Bara ben, jag har sådan otrolig träningsvärk i ryggen efter alla arabesquer som vi gör att ryggstretchen fick vila lite.


Blev inspirerad av Emelie och tog spagatbilder i en annorlunda vinkel, det blev intressant.


 Straddle, mer djup tack!


  Vänster ben fram, kom faktiskt ner, riktigt glad!


 Höger


 Pik!


 Pik raka armar!


 Överspagat höger ben, jag måste sluta hålla händerna i midjan!!


Med tanke på att jag tog samtliga bilder med självutlösaren och hade 10 sekunder att inta varje position så är jag stolt över migsjälv. Det är kul med lite nya vinklar, även om älsklingen undrade om det var min näsa som stack fram på de två pikbilderna. Så stor är den inte!


Snart iväg till näst sista baletten den här omgången, snyft. Kommer att sakna Katja, men i höst har hon bara treåringar och elitklasser, passar tyvärr inte in på någon av dem...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards