VinterVild

Alla inlägg under februari 2012

Av vintervild - 7 februari 2012 07:30

Kallt. Dubbla täcken tarvades i natt och jag hade ont i halsen när jag vaknade till inatt. Det gick över till klockan ringde, men jag känner mig inte helt hundra precis. Inte bli sjuk!!!


Igår hade vi besök av Michelle Stanek i studion, vilket jag inte insåg förrens imorse. Jag o ansikten går inte så bra ihop :P

Hon var med på koreopasset och jag måste säga att det gick bättre för henne än för mig :) Men det börjar ta sig, vi har bara ytterst lite kvar att lära oss och jag tycker det blir lättare och lättare att lära mig de nya stegen. Den första minuten vi fick lära oss kändes oändligt lång, den sista vi lärde oss igår var rätt så kort.

Det är jättekul och otroligt nyttigt, jag har lärt mig massor om migsjälv och jag utvecklas hela tiden. Bäst!


Hemma är det kallt. Varmluftinblåset i ventilationen fungerar fortfarande inte och värmen från elementen försvinner iväg i utblåsen lika snabbt som den genereras. I helgen satte vi upp ett litet element på toaletten så där är det iaf rätt behagligt. Resten av lägenheten, inte så.

O inte kommer det att fixas innan vintern är slut heller, det börjar bli dags att leta efter nytt...


Modiga missen eskorterade mig till bussen imorse, med svansen i topp! Så länge det inte kom en bil eller människa förståss, då gömde han sig bakom mig :P En tant titttade mkt nyfiket o frågade om det var min katt när hon såg honom komma travandes efter mig och ja, det fick jag ju erkänna. Även en bilist vid återvinningen titta mkt nyfiket på den ynkligt gnällande katten som kom efter. Han var nämligen mkt olycklig när vi kom fram till busshållsplatsen och jag hoppas att han hittar hem sen igen. Söta fjantmissen min...

Av vintervild - 5 februari 2012 21:15

Dagens OP:


Hade en bra dag, även om min shoulder mount börjar kännas sämre. Men bara att köra o köra o köra...


På styrkepasset var det bara jag o Nelle där så vi fick en privatlektion i handstående. Massor med nyttigt lärdes och jag kände mig rätt duktig faktiskt...


  Lite sned, men på god väg!


O så hittade jag varma kängor till ett bra pris. Det var en bra dag :)

Av vintervild - 4 februari 2012 19:45

Lat lördag. Blev väckt halv tio av en mjauande katt, lämnde älsklingen ensam och vattnade katten.


Stretchade till Äkta människor, inte lika bra som Midsomer Murders men över förväntning.


Kvalitetstid spenderades med älsklingen när vi storhandlade och sedan följde ett varmt bad, ett glas vin och en god bok.


Nu låtsas jag att det är jag som lagar maten fast det egentligen är mästerkocken älsklingen som står för det hela. Men jag har iaf skurit potatisen!


  Vi köpte videkissar


En lördag som den borde vara...

Av vintervild - 3 februari 2012 21:48

Missen fångade en plastpåse (med hjälp av älsklingen) och var sedan mkt nöjd...


  Sötaste fjantmisse

Av vintervild - 3 februari 2012 13:52

Det snöade massor utanför fönstret tidigare, en härlig nästan snöstorm då man ska krypa upp framför en brasa med en kopp rykande te.


 

Strax ska jag bege mig hemåt, hoppas på att tågen går som de ska och inte som de brukar. Livet kunde vara bättre, men det är iaf vinter...

Av vintervild - 3 februari 2012 08:00

Brr... Alldeles för kallt idag, jag hade gärna gosat ner mig och sovit hela dagen om jag hade fått.


OP igår gick bra, hade inte ont ngnstans och klarade Batman på båda sidor! Förbättring krävs, men jag kunde :)


Min scorpio ser hemsk ut...


För att inte tala om här


Den var inte så svår som jag trodde, men sen så ska det se snyggt och flytande ut.


Det var kallt i studion och jag var frusen och hal trots att jag hade druckit en latte innan för att få upp värmen. Det är jobbigt på vintern, vill ha lite värme så jag fastnar.

Efter en timme så kom två tjejer från min koreoklass och vi körde igenom koreografin några gånger så nu sitter den lite bättre. Lite, inte mkt...


Balett sedan. Vi har börjat mer med hopp och balans, svårt men kul. Hur jag någonsin ska kunna balansera snyggt på relevé på ett ben är mer än jag kan förstå, men en dag kanske det går. Just nu, inte så bra..


Vänster fotled var svullen upptäckte jag när jag kommit hem, den måste ha blivit överansträngd med all dans. Lite Voltaren och idag är den som ny.


Idag kort dag, sedan hem och sova. Jag saknar mina lediga fredagar så mycket....

Av vintervild - 2 februari 2012 08:00

Stretch igår. Körde rygg för första gången på några veckor och det gick bra, kändes inget alls i den elaka muskeln. Jag hoppas att det fortsätter så.

Inga hallelujamoment under ngt av passen, men lagom och små små framsteg. Min höger hamstring fick spasmer så jag kunde inte köra på min överspagat som jag ville, måste massera ut den ordentligt i helgen. Vänster var på gott humör dock.

Fick ont i knät när vi gjorde staddle, inte lika trevligt men jag överlevde.


Jag lyckades ligga på block hela tiden för första gången någonsin, ett litet framsteg om något, och mina asssisterade cheststands kändes bättre än på länge. Kanske lite vila var vad som behövdes? Misslyckades däremot med mina waterfalls, hallå panik!


Idag OP och balett i väntan på världens undergång.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards