VinterVild

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av vintervild - 4 oktober 2010 17:16

Bakar kanelbullar dagen till ära, veganbullar. Har redan lyckats föräta mig på deg (älskar deg!) och lakrits. Det är farligt att ha godis stående på bordet framför mig...


Snart dags för yoga, men jag längtar mest till på fredag och pole igen. Och stretchkursen som jag hoppas att jag kan gå på torsdag istället för på söndag ska älsklingen och jag ut med båt och dyka. Önskar jag kunde gå iväg på pole snart igen, men det får dröja lite. Studion har iofs öppet för egen träning nästan varje dag, men eftersom jag bara har gått en gång så känns det som att jag behöver några fler ledarledda lektioner först.


Katterna är inne båda två, missen ligger och tvättar sig. Han har något fel på sin lilla svans, det är en knöl på ena sidan längst ner vid svansroten som ömmar om man tar på den, men i övrigt så kan han använda den utan problem. Vi ska hålla lite koll på den, kanske måste han till veterinären.


Dags att grädda bullar, mums!

Av vintervild - 4 oktober 2010 10:02

Jag har mina nya skor idag, tigermaten. Väldigt bekväma trots klackhöjden, och oj vilka blickar jag har fått på väg till jobbet. Det är ett par skor, men var så goda att stirra om ni vill.

Det är en bra dag att gå in nya skor, till jobbet och hem igen. Andra skor åker på när jag ska till yogan, då behöver fossingarna vila.


Stretchkursen var skoj igår, men jag känner mig otroligt ovig vilket är lite ovant. På gymmet när jag stretchar så är jag nästan alltid vigast, igår var jag näst ovigast. Och det var inte långt ifrån att jag var sämst. Men jag antar att det betyder att jag har lite att jobba på helt enkelt, och jag kommer att bli vigare för var gång. Det kanske bara tar lite längre tid än jag trott.


Har börjat lite smått med min läxa, men inte skrivit ner något än. Så fort jag får ångest över något så försöker jag tänka på varför, och då inte det självklara svaret som "Jag kommer för sent" eller "Jag borde göra" utan varför jag får ångest för att jag är sen eller inte orkar göra. Slutsatsen än så länge är att jag har väldigt dålig självkänsla, går det att göra något åt?

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards