VinterVild

Alla inlägg under september 2010

Av vintervild - 10 september 2010 13:26

Fick vykort från min vän K som är på safari (fast nu har de kommit hem, vykorten brukar ju komma lite senare) och fick direkt en ångestattack.


Vad säger det om mig egentligen?

Av vintervild - 10 september 2010 11:43

Har precis kommit hem från psykologen, lika roligt varje gång. Åtminstonde för honom, han hittar nya saker att vara lyrisk över varje gång medan jag inte är lika road. Vi har kommit fram till att jag har extrem prestationsångest och ett stort kontrollbehov. Dessutom så har jag antydningar om ätstörningar och social fobi. Det blir bara bättre och bättre.. Men han tyckte att jag hade gjort läxan bra, och jag har fått en enklare att göra i veckan medan han kommer på jobbigare saker till nästa möte.

Det känns som att det bara blir mer och mer fel på mig hela tiden, men sanningen är snarare att det alltid har varit så mycket fel på mig. Jag har bara inte vetat om det innan.


Såg Gråkatt igår och idag, det var länge sedan. Han har halsband, men är så otroligt skygg och både åt och drack när jag såg honom. Jag skulle vilja kolla att halsbandet inte sitter åt för hårt, men han springer bara jag andas för hårt innanför altandörren. Liten kisse...

Av vintervild - 10 september 2010 00:12

Pratade med älsklingen nyss, han är kvar på jobbet och jobbar trots att han lovat att ta det lugnt. Han sa dessutom att han kände att han hade lågt blodsocker, och han lät som det med, så jag kommer ju inte kunna sova förrens han kommer hem. Och vem vet när det blir.

Han var inte ensam på jobbet som tur är, en kollega är där och jag tvingade älsklingen att lova att han skulle gå och äta så jag hoppas att han gör det. Det gör visserligen inte mig mindre orolig, han kan säga både det ena och det tredje med lågt blodsocker.


Det är jag, katten och kotten hemma just nu, missen är på äventyr. Jag tror jag är på bättringsvägen, igen, men foten blev lite arg nu på kvällen så den blev lindad igen. Jag tycker verkligen inte om att vara förkyld, så jag hoppas att det här blir den enda gången för en lång tid framöver.


Psykologsamtal imorrn, eller senare idag kanske det blir. Jag vet inte om jag ser fram emot det eller inte, men jag hoppas att han blir nöjd med mina små anteckningar i min nyinköpta ångestbok. Jag har iaf försökt...

Av vintervild - 9 september 2010 10:31

Jag hade fel när jag trodde att jag var på bättringsvägen, nu är jag sjukare igen. Snuvig, ont i öronen och halsen är inte så glad den heller, så jag är hemma från jobbet idag igen. Tittar på dålig TV och tycker synd om migsjälv...

Det var tur för älsklingen att jag inte åkte till jobbet imorse eftersom han hade lågt blodsocker, igen. Jag vaknade av att det ringde, och han svarade och pratade en stund. Sedan blev det tyst, men han sa aldrig hej då. Sen ringde det igen, men han svarade inte, men när det slutat ringa försökte han svara tre gånger utan att förstå att det inte var någon där. Då hämtade jag blodsockermätare, men personen hann ringa igen o då svarade älsklingen och mumlade mystiska saker i telefonen så det blev ett kort samtal. Undrar verkligen vad den kunden trodde...

Blodsockret var superlågt, men han var snäll och åt Dextrosolen så blodsockret blev snabbt bra igen. Ingen ambulans den här gången, som tur är. Nu har han gått och jag är ensam med katten och min förkylning. Missen har gått ut på äventyr igen.


Blue Man Group var jättekul igår, men jag kan inte riktigt säga vad det var jag såg. Det är svårt att kategorisera deras föreställning, men bra var det. Älsklingen var inte lika imponerad, men han och jag har olika smak gällande sådant.

 

Blue Man Group in action


Eftersom det var premiär så fick vi lite bubbel och se några kändisar. Jag tror de var kändisar iaf, de fick gå före i kön och fotades med fin bakgrund, men jag kände bara igen en.

Musiken som de spelade på diverse underliga instrument påminde mycket om Einstürzende Neubauten och det är ju aldrig fel    Ska se dem i höst, det ser jag fram emot. Måste bara komma ihåg att hämta ut biljetterna...


Jag börjar få träningsabstinens, har inte fått röra på mig ordentligt sen i söndags och jag är van att träna flera gånger i veckan nu. Vill gärna kunna springa i helgen, men jag misstänker att förkylningen har andra planer för mig. Men yogan på måndag ska jag gå på åtminstonde! Då har det gått en vecka och då borde den elaka förkylningen vara över.


Fördelen är att jag inte kan smita från min läxa till imorgon, även om jag gärna skulle vilja...

Av vintervild - 8 september 2010 17:35

Nu är jag fixad för ikväll, och naglarna blev fina de med. Min dumma hals vill inte sluta göra ont trots halstabletter och Ibumetin. Men ingen feber så jag kommer att gå ändå.


  Bruna höstnaglar


Passade på att rösta när jag var iväg, man vet aldrig om det kommer något emellan på den officiella dagen och det är skönt att det är gjort. Skulle inte förlåta migsjälv om jag glömde bort det...


Jag har varit dålig och inte gjort min läxa som jag borde, men det tar så mycket kraft och energi, speciellt nu när jag är sjuk dessutom. Men jag har ikväll och imorgon med så jag kommer nog att kunna leverera massor med ångest-tillfällen.


Älsklingen kommer att möta mig på plats ikväll, jag ska åka om en halvtimme ungefär. Jag hoppas att det är kul, vet faktiskt inte vad jag ska förvänta mig...

Av vintervild - 8 september 2010 10:21

Fortfarande sjuk, men på bättringsvägen. Det vet jag för att jag låter som sju svåra år och då går det åt rätt håll. Ska ta mig till jobbet imorrn hade jag tänkt, håller på att dö av tristess här hemma. Vilket i sig är en bra sak, visar att jag är på rätt väg i det stora hela.


Fick påringning av FK idag med, har tydligen en ny handläggare. Hon var trevlig, trevligare än den förra trots att jag hostade henne i örat hela tiden. Jag ska ringa imorrn när jag är tillbaka på jobbet så skulle hon ordna hela det här sjuk under sjukskrivningen-saken.

Hon föreslog ett möte framöver med mig, chefen och min läkare om hur min sak har hanterats och det kanske skulle vara bra. Tycker att jobbet behöver lite mer insikt i det hela, de har varit jättesnälla men lite ovetande eftersom jag är det första någonsin som behövt vara sjukskriven en längre tid.


Idag har jag tid för nya naglar, yay! Inte för att min ekonomi tillåter det, men det struntar jag i. Fina naglar är en lyx jag behöver, en sådan liten sak får mig att må väldigt mycket bättre trots inverkan på ekonomin. Bild kommer i eftermiddag.

Jag ska på Blue man group-premiären ikväll med, älsklingen hade fått biljetter av en kund. Någonting positivt med att han jobbat som en galning den sista tiden. Ska bli jättekul, måste bara bunkra upp med näsdukar och halstabletter så jag inte stör showen   


Dags för lite frukost, missen har gått ut och katten ligger och myser i sin keps.

Av vintervild - 7 september 2010 10:22

Sjuk idag. Intressant att vara sjuk under sjukskrivning, undrar hur det fungerar egentligen. Borde inte vara några konstigheter, men man vet aldrig med FK.

Det blir en dag i soffan med te och dålig TV helt enkelt, är jag inte frisk imorrn så är jag det garanterat på torsdag. Tråkigt att missa sången bara, jag älskar verkligen att sjunga.

Av vintervild - 6 september 2010 22:08

Älsklingen är inte hemma från jobbet än, han verkar inte ha lärt sin läxa. Jag ska slå på honom när han kommer hem, och har han inte ätit ordentligt så får han riktigt med stryk! Jag må vara liten, men är stark när jag är arg.


Dagen har varit ok, jag har börjat med min läxa och det går sådär. Logga ångest en gång i timmen blir det inte, jag har hunnit med två gånger idag och ska innan jag går och sover. Det är svårt, jag får elefanter i hela magen bara jag tänker på det och tigern växer sig stor, stor. Det är enklare att bara ha ångesten och må dåligt av den än det är att försöka ta reda på vad den beror på.

En stor sak är ekonomi. Den har ju blivit sämre nu när jag går på sjukpenning och tyvärr så är en av sakerna som lugnar tigern shopping. Inte en bra kombination. Jag har bra med sparpengar, men får sån otrolig ångest när jag måste leva över mina tillgångar och ta därifrån. Inte för att det får mig att sluta vilja ha mer saker att mata tigern med. Den här månaden blir ett stor svart hål med ekonomin, jag måste ta mig ur det här innan jag förgör mig själv.


Den andra läxan har jag inte börjat med, vill ta den när jag har tid att sitta ner och tänka och inte är på jobbet. När det nu ska bli...


Foten mår bättre, inte bra än med på god väg. Den överlevde hela dagen och ett yoga-pass, ska linda om den innan sovdags. Min hals är det sämre med däremot, förkylningen som var på gång innan loppet är påväg tillbaka och halsen gör alldeles för ont. Får se om det blir jobb imorrn, det känns som att sången är inställt iaf.


Dags att mata katter och kottar, älsklingen borde komma hem om inte allt för lång tid. Det låter som en katt har hittat till kattmyntan igen.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards