VinterVild

Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av vintervild - 19 oktober 2014 11:23

Kära högre makter, när jag skrev att ville bryta ett ben så var jag inte allvarlig!


Det blir ingen tävling. Det blir ingen pole eller contortion eller annat skoj på 12 veckor. I torsdags när jag skulle köra igenom min koreo för första gången så gick något snett o mitt i en övergång till aysha så rasade jag i golvet, huvudet först.

Först så trodde jag bara att min stolthet fått sig en törn, men när den första chocken lagt sig så kände jag att det gjorde väldigt ont i höger arm och att nyckelbenet inte kändes som det skulle.

Efter att Ida tittat på det, jag var på STHLMPole när jag klantade mig, så blev det taxi till akuten där jag blev kvar i några timmar. De var oroliga för min nacke så jag fick vips en nackkrage och blev skickad på röntgen.


 Let me take a selfie


Som tur var så var det inget knas med nacke eller huvud, men mitt nyckelben är numera i fyra delar som står åt lite olika håll. Inte illa nog för en operation, men jag kommer att bli väldigt knölig när det har läkt.


Jag har spenderat helgen med att äta choklad och tycka synd om migsjälv, och hata världen en aning, men det kommer en inte långt på så det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Lära mig uppskatta utsläppt hår, tex, eftersom håruppsättning kräver två armar.


Jag var som sagt på STHLMPole när jag rasade, men det var absolut inget de gjort som ledde till olyckan. Allt var mitt fel, och jag fick bästa hjälpen en kunde önska sig efteråt så tusen kramar till Sandra, Ida och de andra!!   


Idag blir lugn, som resten av helgen, med lite städning, enkel yoga och ett bad. Ska bli intressant att försöka tvätta håret med en funktionell arm...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards