VinterVild

Alla inlägg under mars 2014

Av vintervild - 16 mars 2014 21:17

Två timmar OP idag, försöker komma tillbaka. Inget revolutionerande, men kul ändå. Vågade öva Fonji på egen hand, lyckades inte men det är inte så långt borta.

Nu sova, imorgon ska jag till naprapaten och laga lite ben igen.


Namaste.

Av vintervild - 15 mars 2014 23:00

Dagen har gått fort, jag har hunnit med yoga, eftermiddagslur och socialt umgänge. Men ska träna imorrn så det blev en tidig kväll, lämnade älsklingen i goda händer hos R och begav mig hemåt till de fyrbenta istället.


Yogan går bra, jag har ett mål att göra hela första serien i Asthanga yoga en gång i veckan, och det är vad jag gjorde idag. En utmaning, jag kan nästan alla asanas för sig, men att sätta ihop dem och hålla dem i minst fem sekunder var är en helt annan sak. Målet är att lära mig hela serien utantill så att jag kan göra den i min egen takt utan att behöva vägledning, men det tar nog ett tag. Det är många asanas det handlar om...


Nu ska jag sova, poleträning imorgon, fokus grunder och styrka återigen. Magmusklerna ska få jobba!

Av vintervild - 14 mars 2014 23:27

Dags att sova, alldeles för sent, men datorn drog.

Innan dess blev det yoga och framsteg!



Nu sova, trött katt är trött.

Namaste.

Av vintervild - 13 mars 2014 22:26

Var på workshop på Flow STHLM med Charlee Wagner idag, riktigt bra. Vågade prova fonji för första gången! Med massor med pass, men det gick! Nu jobba på att klara den utan pass...

Gjorde även hennes signaturtrick Dragonstail från en ny ingång som var mkt enklare, ska jobba på den med. Nu hem o sova, det blev en sen kväll ikväll...

Av vintervild - 12 mars 2014 20:45

Pole idag, jobbigt jobbigt. Kände mig allt annat än stark och graciös och funderade skarp på att övergå till knyppling återigen, men det är bara att bita ihop och komma igång igen.


Var iaf duktig och filmade en impro trots att jag knappt orkade göra ngt. Mkt rulla runt på golvet och försöka vara graciös, vet inte om det lyckades precis...




Fick till en väldigt fin contortion scorpio i impron, åt helt fel håll såklart så det syns inte. Irriterande...


Filmade ingen ansökan till NGPP, kände att jag inte hade ork eller styrka till det, och orkar inte heller stressa med en koreo ifall jag skulle komma med. Jag ska gå dit och titta på alla starka och underbara tjejer och killar som kommer med istället, för en gångs skull.


Gjorde en contortion scorpio efter koreon som kom på bild iaf, men den kan bli bättre:


 


Och ett nytt trick som jag måste lära mig att komma in i, och framför allt ut ur, mer graciöst


Typ där insåg jag att jag inte hade en aning om hur jag skulle komma ner  


Till sist lite yoga innan hem till djuren och den tvåbente.


 Setu Bandhasana


Nu sovdags, om jag kan somna efter den alldeles för stora koppen te som jag drack för en stund sedan. Mkt dålig planering måste jag säga...


Namaste.

Av vintervild - 12 mars 2014 13:45

Det känns i kroppen att det var ett tag sedan jag var på baletten, speciellt vaderna undrar vad som hände. Och koordinationen hade gått och gömt sig, Bambi på hal is var nog graciösare av vad jag var igår. Men kul, så kul, och härligt att ha lite träningsvärk i kroppen igen.


Lite yoga innan sängdags, min spagat på höger ben börjar bli samarbetsvillig igen, vänster är lite ledsen fortfarande. Och spliten kändes fin, det blev lite fokus ben helt enkelt. Inga bilder, dock. Kanske tar någon i studion idag om benen fortfarande är på min sida då.


Pole idag, yay! Tänkte fokus styrka och grunder, inverts, shouldermounts, raka ben, fina linjer. Vill inte riskera att skada mig, bäst att ta det lugnt, men ska bli så härligt att kasta mig runt stången igen. Saknad.


Hemma är allt bra, förutom att missen kom hem med ett skrapsår på nosen igår. Slagsmål, eller så har han snubblat på sina egna tassar och skrapat sig själv. Han är inte så smidig, den där, så det skulle inte förvåna mig.


Först lite mer jobb, sedan till paradiset och poleträningen. Längtar...


Vårgröna, nya naglar  




Av vintervild - 11 mars 2014 11:00

Det blev lite ryggstretch när jag kom hem igår, det var länge sedan jag hade ett långt och jobbigt ryggpass så det var på tiden. Det var tungt och stelt och flåsigt, inga muskler kvar där inte.


Lite fick jag till iaf, nedgång och uppggång brygga funkade fortfarande.


Mini ville vara med på ett hörn


Axlarna hade mjuknat i avsaknaden av pole, ett plus. Om de bara kunde hålla sig där åxo.


 


  Nuddar hälarna


Idag blir det balett på lunchen, åxo evigheter sedan sist o sen ska jag göra naglar efter jobbet så en kortis med yoga innan sängdags bara. Men imorrn blir det pole!

Av vintervild - 9 mars 2014 22:19

Ingen pole i helgen, det lilla jag gjorde i fredags gjorde mig helt slut så det blev vila. Men yoga o lite handstående iaf:



Det tar sig, i mikrosteg. Namaste.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards