VinterVild

Alla inlägg under mars 2014

Av vintervild - 23 mars 2014 21:24

Dagen har mest spenderats till oro, igår kväll så släppte jag ut missen och mini sprang som ett spjut efter. Jag blev inte så orolig för de brukar komma tillbaka rätt snabbt, men bara missen kom. Mini var alldeles borta.
Morgonen kom o ingen katt. Jag gick ut o letade o ropade, inget svar. Borta.

När mörkret föll så ville missen ut igen, och jag var på väg att gå på kattjakt igen, men då kom missen tillbaka med mini! Lyckan var total, trots att kräket luktade kompost. Älskade minifjant, mattes bebismisse. Nu kan jag sova lugnt.

Annars har jag varit på styrelsemöte med SPDF och ätit middag hos mor o far. Imorse hann jag med första serien i Ashtangayoga o på kvällen ett bad o lite stretch.
Imorrn blir det OP, får se vad jag lyckas med då.

Kapotasana

Eka Pada Kapotasana

Av vintervild - 22 mars 2014 09:45

Det blev mycket träning igår, slängde in en private med Toubab innan mitt planerade OP pass och med fokus på handstand press-up så var jag helt slut efteråt. Det är inte enkelt att stå på händer...


Var helt slut när det var dags för OP, men kämpade på med spatchcock. Det är inte vigheten som är problemet, utan att lyckas komma in i den och sedan att sitta kvar. Jag och E hjälpte varandra med att peta in fötter på rätt ställe och efter mkt om och men så lyckades jag själv en gång! Världens fulaste spatchcock, men man måste börja ngnstans.



 

Efter så gick jag till NPS och deras Friends and family night. Planen var att bara titta på, men när jag fick chansen att köra en liten impro så kunde jag inte tacka nej. Älskar att köra impro.


Idag är mina axlar och min rygg träningsvärkiga och stela som pinnar. Jag hoppas att de mjukar upp sig lite till i eftermiddag då jag har contortionklass, just nu så känner jag mig som en stelopererad gammal gumma.

Ska nog mjuka upp mig med lite lätt yoga snart.


 Stelt igår


Av vintervild - 21 mars 2014 07:30

Det blev ingen OP igår, jag åkte hem och körde handstående hemma istället. Inte fy skam det heller, även om det var lite svårt att navigera mellan alla katter som ville vara med hela tiden.


Det går framåt på handståendefronten, men sakta sakta. Jag lyckas stå länge en gång per träning ungefär, men det blir någon sekund längre varje gång och det blir stabilare och stabilare de övriga gångerna med.



Jag jobbar på min press-up till handstående, men än så länge så händer det inte så mkt. Jag tar i tills jag är blå, men lyfter inte en mm från golvet. Inget att visa med andra ord, däremot så börjar min press-up till elbowstand att ta sig. 



Så det var en bra träning igår.


Idag blir det OP, tänkte fokus på flexytrick. Mitt drömtrick är spatchcock, och jag har flexibiliteten för det nu. Inte för en snygg "stången i svanken á la Felix Cane" men iaf en "stången i nacken"-variant. Om jag bara lyckas lista ut hur jag ska komma in i den. Det ser enklare ut än det är.

O så lite annat skoj som jag kan komma på att träna på.


Först jobb, skönt med fredag och sovmorgon imorgon. Inte enkelt att komma upp imorse.

Av vintervild - 20 mars 2014 09:00

Körde lite ryggstretch hemma igår, kändes sådär. Vissa saker gick bättre än andra, som alltid.


  Framsteg, nuddar huvudet!

 

 

Kändes skräp, men nuddar iaf två block



Bortsett från minis fotobomb så behöver jag bättre höfter och bröstrygg  


  Framsteg! Bättre balans och rakare ben!


Ber om ursäkt för de mörka bilderna och kattrumpor i vägen, det är inte så gott om varken utrymme eller ljuskällor hemma.


Det går framåt, sakta sakta. Det jag behöver jobba mest på är höftböjarna, om de kan lossna lite så kommer allt att bli mkt enklare.


Älsklingen kom hem sent igår med, men inte lika sent så vi hann säga hej iaf. Inte bara jag som är borta på kvällarna ^^

Idag är det modern dans på lunchen och sedan så kanske jag kör lite OP efter jobbet om det känns ok. Just nu känner jag mig trött och allmänt blä, men det kan ändras. Jag får se, har ändå planerat OP imorrn så kanske ska spara de stackars axlarna tills dess och stretcha ben hemma istället. Vi får se, vi får se...

Av vintervild - 19 mars 2014 08:15

Jag ser det inte som att jag misslyckades, utan att jag undersökte hur man inte ska göra ^^



 

Var försiktiga när ni övar nya trick, ta hjälp av passare och crash mats så att ni inte skadar er.


Idag har jag träningsvärk efter gårdages pass, planen för dagen är ett ryggpass hemma. Längtar efter helg, ska bli skönt att få sova ut lite igen.



Av vintervild - 18 mars 2014 21:21

Sovdags, dagen har varit lång och fylld av träning. Balett på lunchen och nivå 5 i Pole med Anna-Maija efter jobbet. Härligt att ta klass igen, det behövs.

Nu sova, älsklingen jobbar sent så bara jag o djuren hemma.

Av vintervild - 18 mars 2014 07:30

Ett gäng har dragit ihop ett väldigt bra initiativ, polebuddy.se, där de samlar det mesta om poledance, i Sverige och utomlands. Bland annat så finns en lista på samtliga polestudios i Sverige, artiklar och intervjuer. Yours truly blev intervjuad om mitt bloggande här om dagen, alltid trevligt att få lite uppskattning :)


Så gå in och läs och visa er uppskattning för en svensk sida som samlar det mesta om poledance på ett ställe!

Av vintervild - 17 mars 2014 07:45

Det var en väldigt vit värld ute när jag vaknade imorse, och sen tog den bussen en halvtimme längre att ta sig till slutstationen. Yay, eller inte. Kom till jobbet tillslut iaf, ska dricka lite te så jag blir varm. Jag som trodde att våren var här?


Gårdagens trötta impro, men jag är iaf igång med dem igen. Har härlig träningsvärk i hela kroppen idag, ska till Ida och ge benen lite kärlek i eftermiddag så det passar bra med en vilodag. Imorrn så börjar nivå 5, ser fram emot att bli piskad i form av grymma Anna-Maija!




Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards