VinterVild

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Inkompetens

Av vintervild - 24 april 2012 11:00

Var och tog ur min kopparspiral idag. Tanken var att jag skulle byta till en ny och fräsch men nu åker den ut för gott, barnmorskan bekräftade nämligen det jag trodde men som två enskilda gynekologer förnekat; spiral kan ge svampinfektioner! Vilket jag har haft nästan oavbrutet sedan jag satte in spiralskrället, och träffat läkare för det men ingen av dem har nämnt att det kan vara orsaken. Morr...

Jag hoppas att den nedre balansen ordnar upp sig nu och imorrn ska jag gå tillbaka och prova ut ett pessar. Går old school för jag vill ha ett icke-hormonellt preventivmedel. Värt ett försök ^^


Fick sovmorgon imorse, men det är nästan jobbigare att komma upp efter en sovmorgon än den vanliga, tidiga tiden. Ställde fram klockan två gånger o höll ändå inte på att komma ur sängen. Katten hjälpte till lite iofs, jamade i mitt öra för hon var törstig.


Det blir sovmorgon på torsdag med för då ska jag till veterinären, med katten den här gången. Hon har börjat halta kraftigt på ena benet och när jag kännt på det så klickade det till och sedan var det bra igen. Det har hänt flera gånger och igår så haltade hon även mellan de stora halten så det måste kollas upp. Lilla fluffan...


Dags för lite jobb nu, blir en lunch vid skrivbordet för att hinna med allt idag...

 
 
Vickan

Vickan

24 april 2012 16:18

Jag körde faktiskt pessar i 2 år när jag träffat sambon, i väntan på min sterilisering då, för jag fick stå i kö i 2 år.
Jag hade testat p-piller pga fruktansvärt riklig mens tidigare, då jag inte hade nån partner men jag fick mens jämt och kunde inte jobba alls istället för att vara sjuk en gång i månaden.. så jag slutade ögonaböj med dom..

Dom ville att man skulle testa fler sorter.. (en kompis hade provat över 20 sorter innan hon hittade en hon mådde bra av, och sen slutade dom tillverka den sorten så hon måste börja om och prova sig fram igen)

Men jag sa att aldrig några mer hormoner, jag ska ha ett pessar!

För oss var det aldrig nåt besvär, gick bra att vara impulsiv också, antingen satt man in det i förväg eller så slank jag iväg och gjorde det ja, när man skulle till.. :) hemma eller i skogen, på badplats etc. haha ;)

Men det var lätt när man lärt sig.. man fick smörja in mycket spermiedödande medel bara, och det måste sitta kvar 4-6 timmar efteråt. minns inte nu. Men annars kan nåt överleva. och den måste ju sitta tätt så man får den på plats, men det får man lära sig av barnmorskan också :)

Sen så slutade visst det spermiedödande medlet att säljas, jag vet att jag läste nånstans att det fanns inte längre, så jag vet inte hur andra med pessar gjorde då, om det fanns andra än jag själv, jag fick ju alltid beställa hem på apoteket..

Men ja, då behövde jag inte längre för då hade jag redan opererats men numera finns det igen vad jag vet.

Jag tycker den funkade riktigt bra, och skulle absolut kört med det hela livet om jag nu inte hade opererat mig.
Men lite osäkert kan det vara, men det beror på om man är noggrann eller inte, men sköterskorna försöker alltid pracka på en piller eller annat och vägra pessar, men jag ville ha det så var det bara :)
Kändes liksom skönt att jag tog ansvar också, istället för kondom typ, kändes bättre att jag skyddade mig.. utan hormoner..

Men lycka till om du bestämmer dig för det, jag tror det kommer funka bra :)

Ursäkta för lång roman nu :)

http://www.primapolerina.net

 
Vickan

Vickan

24 april 2012 16:21

svamp är ett helvete, ett tag hade jag också mycket, men dels var det nog om man åt mycket socker, svamp gillar ju sånt.. i mitt fall kan det mycket väl varit det men så hade jag polyestertrosor, sen jag slutade med alla såna så slapp jag svampen helt..

Men känner av det direkt om jag har polyestertrosor nån gång..

Fick dock sånt där skit pga enicillinet nu, det var en av biverkningarna, men börjar bli bra nu igen iaf :)

Hoppas du bli

http://www.primapolerina.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards