VinterVild

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Morgonsamtal

Av vintervild - 29 april 2011 08:15

Fredag. Jetlagen börjar försvinna och jag ville inte vakna imorse när klockan ringde, fem minuter senare än den borde. Igen. Borde jag bli orolig?


Sista veckan med långfredag, nästa vecka börjar sommartid på jobbet. Maj till o med augusti slutar vi tre på fredagar. Helt underbart, men idag blir det jobb till fem.

Sedan sova.

Stackars älsklingen ska stoppa ner båten i vattnet imorrn o får ingen sovmorgon, men jag får ligga kvar och njuta. Hehe, jag är diabolisk *evil grin*


Träning igår, det gick fint. Lite trött och träningsvärk och jag lyckas inte med knee hold (men blåmärken galore får jag vilket inte hjälper). Dessutom var det väldigt svettigt i studion så alla hade problem med hala stänger.

Jag kämpar med mina inverts, lyckas inte få till ens en fusk-full invert. Grr... Ska köra ett hemmapass imorrn och fokusera på det, någon gång ska det väll gå?

Karolina är bäst som instruktör, jag önskar att jag hade hälften av hennes energi bara. Då skulle det nog gå bättre :)


Tigern är på avtagande. Jag har inte känt behov av att namnge eller skriva om honom på ett tag, vill inte uppmuntra till aktion. Han kommer alltid att vara med mig men förhoppningsvis mindre o mindre. Just nu är han nog fortfarande på semester :)


Mina drömmar har försvunnit med min förbättrade medicinrutin. Precis som jag trodde.

Jag känner migsjälv. Ibland.

 
 
Vickan

Vickan

29 april 2011 12:50

sv- Jo, jag har bara hört gott om Nelle, att hon är hård men superbra som sagt :)

Tack för tipsen om stretchingen, jag tänker mig ju spagat och split som positioner också men tänkte liksom att jag ska stretcha ner till positionerna. Men jag har testat det du skrev om att ligga och låta benen falla utåt.

Jag såg det på Zenias och kanske din blogg också, men jag vet inte om det hjälpte, men jag ska göra så iaf hädanefter då :)

Sen måste jag nog googla för jag vet inte riktigt vad hamstring och höftböjarmuskeln är för nåt :)

Så får vi se om jag blir klokare på hur jag stretchar dom då :)

Men tack så mycket för länken :)

http://www.poledanceprincess.blogspot.com

 
zenia

zenia

29 april 2011 12:50

Fyra blir bra :)

Har du sett alla bilderna som ligger uppe i stretch gruppen på fb? Det känns skönt att så gott som alla har något att förbättra :) jag slipper mindervärdeskomplex hehe!

http://www.zeniamelina.blogspot.com

 
Ingen bild

Vickan

29 april 2011 12:51

Lycka till med inverten :) du är duktig :)
Knee hold tycker jag var skitsvårt, jag kan absolut inte koppla ihop fötterna.. :)

 
Jess

Jess

29 april 2011 16:30

sv: Tack! :D Man får ta vara på den talang man har!
Synd att du har såna problem med höfterna och det där andra du skrev :/
Men du har säkert något annat att briljera med ;)

http://antligenjess.blogg.se

 
Ingen bild

Vickan

29 april 2011 23:47

sv- Ah, ja, hamstrings är typ där det spänner då om man försöker gå ner i spagat. Jag tycker det stramar i baklåret då typ.. på främre benet..

Ja, jag tycker inte spagat vore omöjligt, inte tillslut.. split vet jag inte.. mina höfter är konstiga.. känns som dom "går ur led", höftkulan liksom..

det händer ibland.. då får man hemskt ont.. fick det då jag höll på med ridning osv.. eller ibland bara om jag liksom vred mig konstigt, om jag t.ex skottade snö, så "hoppade kulan ur"
Men det gör den nog inte, men det känns så, och jag får typ "gänga" för att få ordning på höften igen..

Så nåt koko är det med mina höfter därför har jag aldrig direkt brytt mig i split, men kan jag töja varsamt så är det ju alltid bra.

Är iaf jättetacksam för länk och alla tips jag fått osv :)

Jag ska ta det lugnt och göra lite olika övningar nu varje dag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards