VinterVild

Alla inlägg under juli 2010

Av vintervild - 12 juli 2010 08:51

Är trött och less idag, den här dagen får gärna vara över redan innan det började. Jag vet inte hur jag ska orka allt idag, jag känner tigern nafsa och elefanterna värmer upp för att orka hela dagen. Så att jag inte ska.


Inte kunde jag somna igår, såklart. Gick fram och tillbaka mellan säng och toalett jag vet inte hur många gånger eftersom jag tydligen hade väldigt mycket vätska som ville ut hela tiden. Till slut var jag yr av trötthet och såg en insomningstablett som inte fungerade som den skulle. Jag somnade till slut, men idag är jag alldeles vinglig och på riktigt uselt humör. Jag orkar inte med den här dagen, orkar inte med jobb, grupp och träning. Men jag kommer att göra det vare sig jag orkar eller inte, annars så känner jag mig misslyckad och det ger bara mat till tigern och energi till elefanterna. Men jag vill inte, jag vill verkligen inte mer...

Av vintervild - 11 juli 2010 21:06

Vi hade det trevligt idag ute i skärgården. R kom med och han tog med en tjejkompis. Vi fick även med oss min vän K och hennes man så båten var full. Tog med oss grill och mat och hade det underbart i solen. Älsklingen, R, hans vän och K's man badade, men jag och K var badharar och stannade på land. Tillräckligt skönt det.

När vi kom hem bjöd älsklingen in R och vännen på middag, men jag orkade varken mat eller vara social så jag tittade på TV och diskade istället. Men jag var inte tjurig, bara asocial. Ibland måste jag vara det, orkar inte vara det jag måste vara ibland.

Jag tror att jag har fått för mycket sol eller för litet vatten, eller både och för jag är så trött och har huvudvärk. Ska lägga mig snart, imorgon börjar sista veckan på jobbet innan semestern, och jag har min sista grupp med. Jag vet inte riktigt hur jag ser på det, jag vet inte vad jag ska göra sen. Och jag vet inte om jag orkar ta reda på det heller...


Nya missen är en pojke vet jag nu, och så liten att han inte blivit könsmogen än gissar jag på. Idag när vi kommit hem och de andra var o handlade så såg jag en okänd kattsvans vandra in i köket, det var missen som smitit förbi kattens radar (hon var ute i sele) och tassat in genom altandörren. Han är så mager så han fick en burk av kottens mjukmat som var uppskattat, sen fick han lov att gå ut för katten hade fått syn på honom. Men för bara en liten stund sedan så kom han inlunkande igen, katten hade återigen brustit i vaktningen, och jag fick bära ut honom. Jag skulle kunna ta hand om honom, men då måste han knipsas och göras till en riktig innekatt först.


Älsklingen jobbar och tittar på VM-final och jag är bara trött. Dags att försöka sova kanske...

Av vintervild - 11 juli 2010 09:52

Det blev lyckat igår, vi satt ute och åt jordgubbar och drack mousserande rosé i skenet av värmeljus medan katten jagade nattfjärilar. Väldigt mysigt och romantiskt.. Sedan så invigde vi trädgårdsmöblerna med, diskret såklart...

Det är inte ofta vi gör såna mysiga saker, tyvärr, men det betyder att vi uppskattar det så mycket mer. Åtminstonde jag, älsklingen är inte så romantisk av sig, men det kan jag leva med. Han är underbart på många andra sätt...


Vi fick besök av Svartkatt med, han låg och stirrade på oss och katten ett slag innan han lunkade iväg igen. Trots att jag ställde fram skålen utanför staketet så vågade han inte fram för att äta, men jag tror att han kom tillbaka lite senare. Det brukar han göra.

Älsklingen sa att han hade sett Gråkatt smyga omkring för någon dag sedan, så nu slipper jag oroa mig för att det har hänt hemskheter med honom. Och Missen såg vi inte igår, men i fredags kväll var han förbi och jag fick klappa lite tom. Han är så mager, bara skinn och ben så jag vill ta in honom och tvångsmata med kottens mjukmat! Men så mycket får jag inte interagera med honom.


Idag ska vi ut med båten igen och njuta i solen. Jag tror att R ska med åxo, om han inte fick för mycket igår. Han blir så otroligt bakis så bara lite för mycket kvällen innan kan förstöra en hel dag. Vi får se, annars så blir det bara jag o älsklingen o det är ju inte helt fel det heller.

Av vintervild - 10 juli 2010 21:49

Idag har varit lugn, men jag har ändå fått ganska mycket gjort. Började med lite träning imorse, Body Combat. Första gången, och det var ett trevligt pass. Man är inte i par, så det är enklare när man är ensam än Box:en där man måste vara två.


Sedan hem o lite lunch innan vi åkte o lämnade tillbaka flaskorna på dykbutiken. Pratade lite med de som var där, och var snälla o shoppade lite öl åt dem med eftersom de inte skulle hinna själva innan Bolaget stängde. De är så snälla jämt, så man måste ge tillbaka ibland.


På vägen hem åkte vi o handlade lite, jordgubbar, golvfläkt o lite småsaker. Ikväll ska det bli rosa bubbel, jordgubbar och alldeles för mycket ljus! Bara en månad senare än tänkt, men bättre sent än aldrig.

Jag tog en tupplur på två timmar innan vi gick o fick middag hos älsklingens pappa, dennes fru och två söner. Det var trevligt, men nu sitter älsklingen o jobbar lite i väntan på att mörkret ska falla.


Imorgon ska vi ut med båten, förhoppningsvis får vi lite sällskap med om inte vinet flödar för fritt ikväll...


Både tiger och elefanter har hållit sig borta, dock har jag huvudvärk men det beror nog på för lite vatten.

Av vintervild - 9 juli 2010 19:43

Mannen med schipperken dog igår, knall och fall. Han går, gick, rallylydnad med sin lilla vovve i samma grupp som mamma och stod där och såg alldeles frisk och kry ut tills han stöp i backen och var död. HLR hjälpte inte, det måste ha varit en aneurysm eller liknande. Jag kände honom inte, men har pratat med honom några gånger och sett honom många gånger när han varit ute och gått med hunden, både den här och föregångaren. Jag hälsade på honom senast igår när jag gick förbi huset och fick en utskällning av vovven. Nu önskar jag att jag stannat och utbytt några ord.

Han kommer att bli saknad.


Dagen idag har annars varit trevlig. Träffade söta syster och fick fika och presentförslag innan det var dags för nya fina naglar. Såhär ser de ut nu:


  Nya, fina naglar.


Hon som gör dem fick välja färg, och jag är väldigt nöjd. Nu är de korta och hela med, precis som jag vill ha dem.


Sedan träning, löpning och Body Pump. Sprang sammanlagt 9,97 km på 1:10 h så jag är nöjd. Jag kommer närmre och närmre mitt mål, jag hoppas jag klarar det när det är dags.


Nu har jag handlat lite, släppt ut katten och väntar på att älsklingen ska komma hem.


Jag har några egobilder igen, jag hade korsett för första gången på evigheter idag nämligen. Visserligen en fejk, plastskenor och dragkedja istället för stål och planchett, men jag tycker det blev bra ändå.


 

Tyll och korsett


Folk tittar konstig när man har korsett på sig ute, förstår inte varför.


 

Hårtrassel


Tyckte att mitt hår såg så fint ut med, otvättat och fullt av lockar från flätan. Men ändå, det gäller att ta vara på tillfällena.


Nu diska lite, eller iaf plocka undan lite i köket så det inte ser ut som en krigszon.

Av vintervild - 8 juli 2010 22:56

Dagen blev bättre, efter jobbet. Först blev den lite värre, min handledare frågade om jag var klar med saker och jag fick nästan panik. Men det var inte så illa som det kändes, och jag fick gå när jag ville. Så jag gick. Hem, hämtade bil, packade dyksaker. Vilade i 45 min. Sen kändes det bättre.


Ett trevligt dyk idag, lagom lugnt och skönt och sikten var helt ok. Det var olidligt varmt i alla kläder och dräkt innan vi kom i, och en bit ner blev det bara 5 grader och lite kyligt, men helt underbart ändå. Jag måste bara köpa mig en ny dräkt, en skaldräkt istället för neopren, de är mycket smidigare. Just nu känner jag mig som en Michellingubbe.


Nu sova snart, imorrn träffa söta syster, fixa naglar, träna, dö en smula på soffan efteråt. Inga tigrar eller elefanter. Det låter som en bra plan för en ledig fredag i juli.

Av vintervild - 8 juli 2010 10:01

Sista dagen på jobbet den här veckan, och ångesten börjar komma krypande. Jag kan inte förmå mig till att göra något vettigt, utan sitter och stirrar mest hela tiden. Jag tänker på andra saker, som den odiskade disken hemma, den ostädade lägenheten, det röriga syrummet med de dammsamlande symaskinerna som jag inte kan förmå mig att röra och får ännu mer ångest. Så många måsten i livet, så lite tid och ork att göra dem.

Det känns som att jag alltid ska göra saker senare, men det finns inget senare som jag kan göra dem på. Jag är trött, så trött, vill bara gömma mig under täcket tills det går över.


Kan ingen tämja min tiger?

Ego

Av vintervild - 7 juli 2010 21:40

Det blev en tupplur när jag kom hem idag, sov i 1,5 h med katten sovandes på älsklingens sida. Det var otroligt skönt, och behövdes för att jag skulle orka med träningen sedan.

Träna gick bra, hann med lite stretch efteråt medan jag väntade på att pappa skulle bli klar. Imorrn blir det vilodag för älsklingen och jag ska åka och dyka på kvällen och då blir det alldeles för stressigt om jag ska hinna med träning innan. Det får blir på fredag, löpträning enligt programmet och BodyPump.

Ska få nya naglar på fredag med, kan säga att det verkligen är på tiden. Två har ramlat av och två st hotar med att ramla av, resten är väldigt, väldigt långt utväxta. Jag har klippt dem så de är inte så långa, men det syns att de har växt mycket. Jag vet inte vilken färg jag vill ha nu, något semestrigt eftersom jag går på semester efter nästa vecka.


Lite dagens outfit, eftersom jag tyckte att jag var så söt idag:


 

Devil Hello Kitty och Hell Bunnykjol som köptes i Nice. Har även Helly Kitty-halsband.


 

Kjolen bakifrån


Ibland känner man sig väldigt fin, och då måste man ta vara på det. Tex genom bilder, som man kan titta på när man känner sig mindre fin.


Ångesten har varit helt ok idag, jag har inte hunnit känna efter helt enkelt. Vilket är bra och inte bra, jag har tex inte ångesttränat på flera dagar, men jag ska försöka hinna med det imorrn. Det skulle vara bra om jag kunde hinna med mer i syrummet med, men tiden räcker helt enkelt inte till... Även om jag verkligen borde ta mig tid till ångestträningen...


Ska träffa söta syster på fredag med, hon hade idé om födelsedagspresent till mig, något i klädväg. Undrar vad det kan vara.. Hon fyller år snart med, måste ta reda på vad hon vill ha..


Älsklingen sitter och skriker åt Tyskland i fotbolls-VM och katten sover på fönsterbrädan. Jag ska ta fram slangen och vattna trädgården innan det är dags att sova, om jag kan...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards