VinterVild

Alla inlägg under januari 2014

Av vintervild - 31 januari 2014 07:15

Äntligen fredag! Den här veckan har känts evighetslång, men nu är det bara några timmar kvar innan jag får gå på mitt akropass med Toubab och sedan sova! För jag ska hem och sova middag efter passet, det har jag drömt om hela veckan... Jag är rätt lätt att göra nöjd faktiskt ^^

Sen så skulle älsklingen ut och äta ko ikväll med R så jag tänkte köpa mig lite vin och en badbomd från Lush och krypa ner i ett varmt bad när jag har sovit klart. Myskväll helt enkelt.


Igår var det första lunchklassen i modern dans och det var riktigt kul. Annorlunda från baletten, mindre strikt och mer flow i rörelserna. Jag tror att jag kommer att utvecklas massor i mitt floorwork med den klassen, våga mer och inte vara så rigid.

Trött blev jag, och det är härligt att kunna röra på sig mitt på dagen och inte klämma in alla klasser efter jobbet.


Jag hittade en freestyle från förra veckan på mobilen som jag är rätt nöjd med. Jag filmar freestyle varje gång, men glömmer oftast att lägga upp dem. Dålig, jag vet, men här kommer den :)



Nu lite jobb och mer kaffe så att jag inte somnar innan jag har kommit hem.


Av vintervild - 30 januari 2014 21:03

I säng innan nio, så skoj är jag när jag inte tränar efter jobbet ;)

Matsyasana

Av vintervild - 29 januari 2014 21:40

Det enda som funkade var det jag inte fick göra pga axeln. En sån dag.

Blev lite yoga iaf:

Anjaneyasana

Namaste.

Av vintervild - 29 januari 2014 21:38

Det enda som funkade var det jag inte fick göra pga axeln. En sån dag.

Blev lite yoga iaf:

[Bild]

Anjaneyasana

Namaste.

Av vintervild - 29 januari 2014 12:00

Lite tid innan möten, tiden är knapp just nu. Jag slapp iaf förmiddagsmötet, det var skönt. Så kul är det inte ^^


Jag var hos Ida, min naprapat, både i måndags och igår. I måndags så fick hon titta på min axel och vi kom fram till att massage och nålar var vad som behövdes så då hann jag inte med några ben så jag bokade en till tid igår för benfix och tejpning av ben och axel. Mkt trevligt, fast det var väldigt intensivt med nålarna och elen igår.


Dessutom så var det första lunchbaletten igår, jag och Hanse var där tillsammans och vad jag har saknat baletten. Det är en öppen klass, drop-in för alla nivåer så det var inte så väldigt svårt men ändå högt tempo. Läraren var kanadensiska med underbar utvridning och fötter att dö för och väldigt bra tycker jag. Nu kommer tisdagar bli balett och lunch vid skrivbordet, men så värt det.


Och innan Ida så var jag och spelade in ansökan till CPC. Jag hade med mig kameran och laddaren, trodde jag. Visade sig att jag bara hade med mig sladden till laddaren så det blev till att filma med mobilen. Klant much? Nu är det iaf filmat och inskickat och jag klarade min kombo även om den var en aning snyggare i mitt huvud :P


Nu längtar jag till helg, till att sova och plocka ner julsakerna innan det blir februari och mamma börjar skämmas över mig ;)


  Blev faktiskt mest stolt över mina fötter i videon, de var fina nästan jämt!

Tid

Av vintervild - 28 januari 2014 21:38

Tidsbrist. Jobbet har kickat igång, jag var första lunchbaletten (så kul!), körde lite Pole, var hos naprapat och sedan hem. Ingen tid till blogg, men nu tid till att sova.

Namaste.

Av vintervild - 27 januari 2014 15:30

Helgen gick fort, igen. Som den brukar, och jag ville inte vakna imorse. Jag funderade på att sova och åka direkt till Extend för lite hårfix, men gick upp tillslut o jobbade några timmar innan trots allt.


I lördags så var jag på två workshops, en med Bendy Kate och en med Davide Lacagnina. Bendys var lika bra som förra året, hon är trevlig och jordnära och kan lägga alla trick på olika nivåer beroende på hur mkt man kan så alla får ut något av det. Massor med bra trick att träna på, tyvärr så var inte min axel på så gott humör så jag fick ta det väldigt lugnt.

Davide är elitgymnast och hade workshop i golvarbete och transitions och den var åxo väldigt bra. Mkt roliga saker att träna på, bra nivå och väldigt trevlig lärare. Samma där, jag fick göra allt på en sida pga min axel, men det gjorde inte så mkt. Då fick jag träna den dåliga sidan :)


Sedan så sov jag borta på lördagsnatten medan älsklingen var ute på sitt håll. Han kom hem med R och tre damer mitt i natten så katterna var alldeles stissiga när jag kom hem. Tydligen så var det hemska, kattätande människor som varit där och katten var redigt sur på älskligen som släppt in dem i huset. Så sur att jag hade tre katter i sängen när jag skulle sova, alla de fyrbenta hade saknat mig och krävde mattegos. Speciellt mini som lade sig rakt över mina ben, inte så bekvämt som det låter.


Idag är verkligen måndag, jag höll på att blåsa bort på väg mot bussen och det är kallt och grått. Jag har iaf fått fint hår och ska till Ida efter jobbet för fortsättningen på projekt laga ben.


  Vi är inte galna, lovar


Av vintervild - 26 januari 2014 21:13

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards