VinterVild

Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Back to basics

Av vintervild - 30 mars 2014 18:15

Sitter i soffan och försöker att inte somna. En timme mindre sömn märks mer än man kan tro, och jag har inte sovit middag en enda gång på hela helgen. Katastrof! Men snart så ska det lagas mat, och sedan sova. Längtar redan...


Pole idag, hängde på låset med Hanse och satte igång. Hela min kropp känns trött och stel mest hela tiden så jag har bestämt att gå tillbaka till grunden. Tränade massor med shouldermounts idag, jag gillar inte shouldermounts så gör dem aldrig, men då blir en ju inte bättre. Jag har mål att klara med raka ben, någon gång.


Back to basic innebär att jag under de två nästkommande månaderna ska öva snygga inverts, shouldermounts och trick jag redan kan, förutom på klasserna för nivå 5 såklart. Mina axlar är ledsna och behöver lite vila från handsprings och jag måste få upp corestyrkan så att jag kan lyfta migsjälv och inte förlita mig på moment.

Det finns en risk att jag kommer att dö av tristess, men det kommer att vara värt det.


Övade Allegra idag, ett trick som jag inte har varit särskilt överrens med, men som börjar sitta. Nu ska jag bara komma in i den snyggt och kanske en dag få två helt raka ben, men just nu är jag bara nöjd över att få tag i foten!


 Fot fångad!



Övade även på en ny ingång till Janeiro, men fick inte till den helt innan huden på min mage sa att det räckte gott och väl nu. Kanske nästa gång.


Lite yoga på det, var stelare än en pinne idag, min rygg är inte på min sida helt enkelt. Vet inte vad jag ska göra för att få den på bättre humör, muta med godis kanske?


 


 

Nu mat snart hoppas jag, är hungrig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards