VinterVild

Alla inlägg under maj 2013

Av vintervild - 19 maj 2013 12:00

Gårdagskvällen bjöd på en impromptu date night med älsklingen, på det åh så romantiska O'Learys. Efter några drinkar så blev det helt plötsligt mer romantiskt, dock :)


Det är inte ofta vi går ut så det var trevligt att ha en kväll utanför hemmet, trots att jag var tvungen att titta på hockey under middagen. Nackdelen med en sportbar. Sen blev det Eurovision istället, då blev jag gladare men älsklingen väldigt mycket mindre glad...


Idag är älsklingen iväg och jobbar och jag ska åka och träna om några timmar. Utan dåligt samvete eftersom pojken är borta ^^ Är en aning trött så får se hur bra det går idag, behöver sätt ihop en ny koreografi.

Av vintervild - 18 maj 2013 15:30

Idag var det äntligen dags för lördagscontortion med Clara. Jag var riktigt trött och träningsvärkig efter veckans träning och segelsättning men det gick helt ok ändå. Inga stora framsteg i vighetsdelen, men jag lyckades stå i contortion handstand själv i några sekunder och lyckades med en elbowstand kombo som vi tränat på Nivå 4. Jag är nöjd :)


 Ny stretch, superbra! O Anna-Maija fick leka alien ^^



 Balans i flera sekunder, yay!


En liten film blev det iaf och jag har hopp för framtiden.





Av vintervild - 17 maj 2013 20:45

Dagen har spenderats med jobbutbildning på briggen Tre Kronor. Det var intressant och härligt, vädret var på vår sida o nu är jag helt slut. Sjön suger som det heter.

Av vintervild - 16 maj 2013 20:00

En lång dag idag, lång dag. Somnade sent efter ryggstretch och sista nivå 5 (sista rygg är nästa vecka) och dessutom så tyckte lillmissen att det var en bra idé att träna högkurrning och mattetramp mitt i natten så där var jag vaken ett slag. En mycket lång och trött dag idag med andra ord.


Träningen igår gick bra, jag överdoserade koffein för att orka med och är rätt nöjd med det hela. Lyckades nästan stå helt själv i contortion handstand, en vacker dag så kommer jag att få till det.

Nivå 5 gick även det bra, fick till ett trick som jag tränat länge på. Nu ska jag bara lyckas med en perfekt spagat i den åxo, med mina dumma ben så kan det ta ett tag...


Idag blev det en timme med Toubab, lite handstående och akro. Jag håller på att träna på ett nytt golvakrotrick som nog kan vara görbart.


Men nu är jag hemma och är trött. Älsklingen är kvar på jobbet och jag vet inte när han kommer. Risken finns att jag sussar sött då. Precis som lilla minifjant gör bredvid mig i soffan.

Av vintervild - 15 maj 2013 21:58

Snart kan jag stå själv.

Av vintervild - 15 maj 2013 12:45

Mycket jobb igår och mycket jobb idag. Men jag hann ta kort på körsbärsblommorna utanför jobbet. Även om jag valde en annan vinkel än de flesta andra har gjort.


 

Av vintervild - 14 maj 2013 11:30

Det regnar ute, passande när jag har massor med jobb att göra och ändå inte kan njuta av ngt vårväder. Det kommer att bli en lång dag idag...


Träningen igår gick bra, tog igen ett pass på nivå 4 och det är alltid lika roligt. Vi fick träna true grip handspring som är väldigt läskigt och som jag inte alls lyckades med, men jag ska någon dag.

Sen lite roliga combos som kan bli väl användbara i framtiden:


Wiii!!


Handståendet efter gick åxo helt ok, bättre än förra veckan. Jag stod inte så mkt längre än jag brukar, iaf inte med bra teknik. Lyckades stå som en krok en gång, höll på att skratta ihjäl mig :) Filmade lite, men har inte hunnit kolla om det blev ngt värt att visa. Det blir alltid sämre när kameran åker fram.


Katterna och älsklingen mår bara bra, och livet i allmänhet rullar på. Som det brukar.

Av vintervild - 13 maj 2013 13:00

Gårdagen var lång och full av dykning, även om det var så kallt i vattnet att det bara blev ett dyk för mig. Det var praktiskt taget isbitar i vattnet.

Men det dyk jag var med på var trevligt, trots kylan. Sappemeer, ett välbevarat vrak med mkt skoj att titta på. Vädret var dessutom på vår sida, strålande sol och lagomt med sjö.

Sen somnade jag på väg in mot hamn och var alldeles för trött för ngt vettigt när vi kom hem. Lite film och mat innan sovdags.


Idag är det jobb och sedan ta igen på Nivå 4 och jag hinner och sista handståendet för terminen. Kanske kan jag stå längre än de sedvanliga fyra sekunderna idag, om jag har tur.


Det är förresten dags för intensivkurs på NPS i sommar igen, jag funderar på att gå den andra omgången med Daniela om tid och ekonomi tillåter. Göra mig sällskap?

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards