VinterVild

Alla inlägg under augusti 2012

Av vintervild - 17 augusti 2012 22:15

 

Börjar bli trött trots tre timmars eftermiddagslur. Älsklingen kommer nog inte hem än på ett tag och jag har stretchat lite framför Criminal Minds så lätt jag har kunnat.


Vill träna snart igen, önskar det var OP imorrn...

Av vintervild - 17 augusti 2012 19:30

Älsklingen har övergett mig idag med, ska träffa R innan han åker tillbaka till Riviäran igen. Jag har sovit lång middag, läst ett mkt kryptist brev från polisen, lagat mat alldeles själv och har fixat ihop en liten film med lite smått från gårdagens OP. Blev inte mkt, men lite nytt iaf :)


How long have you been a red man? For about fifteen years. What were you before? Blue


Nu ska jag dra mig ur soffan o gå o köpa lite läskeblask och leta upp ngt att somna framför TV:n till.

Av vintervild - 17 augusti 2012 08:15

Fredag, äntligen! Blir dessutom kort dag, jobbar in lunchen och får sluta redan kl ett, yay! Hem och sova middag ^^


OP gick ok igår, samma gamla saker som alltid: fötter och knän. Måste verkligen jobba på att ha raka knän och fina fötter även när det blir svårt och tungt, just nu fallerar allt utanför min trygghetszon.

Tycker dock att min dans har blivit bättre, inte så vacker alla gånger men med mer känsla och inlevelse. Nu ska jag bara komma på mer saker att verkligen göra o inte bara stå o röra lite på armar o ben.


Ska även styra upp ett schema för olika OP-tillfällen, styrka vissa ggr, flexy andra och kombos tredje, typ. Fungerar som sagt bäst under kontrollerade former, ska styra upp ngt i helgen.


Nu lite jobb innan den efterlängtade middagsluren. Drömmer om min säng...


Av vintervild - 16 augusti 2012 11:30

Önskar att jag kunde säga att jag är pigg och utvilad efter gårdagen hemma men det är jag inte. Däremot så har jag överdoserat kaffe och mår illa, något att sysselsätta mig med mellan jobbandet.


Satt i soffan och funderade på kombos igår, kom inte på en enda vilket var föga överraskande. När jag sitter i möte eller ska sova eller vid ngt annat illa valt tillfälle så kommer jag på massvis med kombos, men när jag har tid att fundera och skriva ner dem kommer jag inte på ett enda.
Lyckades få ner lite iaf o lite tankar på hur jag ska göra till sången, nu är det bara att bege sig till studion och testa om det fungerar.


Dags för lunch nu, inte för att jag är så himla sugen för tillfället.

Av vintervild - 15 augusti 2012 16:45

Hade planerat OP idag men efter lunch fick jag extrem huvudvärk och känner mig däckad av trötthet så det blir hem och sova och OP imorrn istället. Ibland blir det inte som planerat, men vill inte ramla ner eller ngt sträcka ngt.


Tänkte sitta o klura på lite trick och kombos jag ska träna på imorrn, jag behöver lite planering i mitt liv igen känner jag.

Av vintervild - 15 augusti 2012 07:30

Dag tre efter semestern, jag blir tröttare och tröttare men lever än så länge. Får se hur jag känner mig på fredag, som tur är så har vi sommartid augusti ut så jag kan smita från jobbet redan kl ett då! Men det är en hel onsdag och torsdag fram till dess, mkt kan hända. Det finns fortfarande tid att somna vid tangentbordet.


Idag blir det OP, om jag ska få ihop en ansökan till SM så behövs lite träning. Jag kommer inte att göra en koreografi utan det kommer att bli impro för hela slanten men lite koll på kombos behövs i förhand. Älsklingen kommer dessutom att bli sen ikväll så det passar perfekt med lite träning.


Missen såg extra fjantig ut imorse, lilla magerkraken.


  "Jag är fjantig!"


Jag önskar att han kunde få lite mer hull, han är avmaskad och äter som en häst och jag har dessutom köpt högkaloritillskott på tub (som han avskyr) men han är lika mager som alltid. Om han bara kunde lära sig att fånga möss och få lite extra kalorier.

Av vintervild - 14 augusti 2012 19:27

Har precis fått massage o blivit justerad av min underbare massör. Tydligen så har jag buns of steel, men inte på ngt positivt sätt utan min rumpa är stelare än stelast. Lite mjukare nu, men det var en lång och smärtsam väg dit...
Sned var jag igen, som misstänkt, nu ska jag komma igång med övningarna så jag håller mig rak.

På väg hem till älsklingen, de jamande pälsbollarna o en nystädad lägenhet. Sova står på listan.

Av vintervild - 14 augusti 2012 07:45

Börjar morgonen med kaffe och panik, vilket resulterar i hjärtklappning och metallsmak i munnen. Läxa lärd för hundrade gången: tänk aldrig att du ska göra ngt senare, det är inte värt det.


Ska snart springa iväg på möte, ingen rast och ingen ro, men tänkte slänga upp de magra resultaten från i söndags. Jag gjorde inte mkt trick, mest styrka och det är inte så kul att se på.


Om ni undrar vad jag håller på med vi 1:00 så är det försök till spatchcock. Inte riktigt Felix-nivå än ;)


Stretch, rätt så nöjd även om jag behöver få en vigare bröstrygg och mer höfter i min backbend


Idag blir det te och kattgos med Emma innan jag ska få massage och förhoppningsvis lite ordning på allt knakande och all stelhet.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards