VinterVild

Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Att uthärda

Av vintervild - 8 september 2011 08:00

Var tvungen att bryta mitt löfte till migsjälv och köpa koffein imorse. Jag somnade på bussen till jobbet så jag tycker att jag förtjänar det...


Jag kämpade hårt både på stretch och pass igår. Jag kom det längsta någonsin i sittande straddle och trodde att jag skulle dö på kuppen. Men efter ett tag så släpper det faktiskt och blir mer uthärdligt. Tills Nelle kom på den briljanta idén att vi skulle sitta i vårt extremläge och lägga oss framåt. Ett under att mina ben inte ramlade av, det kändes verkligen som att de skulle göra det. Att ta ihop dem med muskelkraft efter var det värsta jag har gjort på länge, men jag lyckades. Och är ett steg närmre split och perfekt straddle.

Min spagat är som den är, allt annat än perfekt. De nya övningarna börjar falla på plats, och jag kom ner i spagat med höger ben efter lektionen, men det är inte enkelt. Långt ifrån. Bara att kämpa, ett steg i taget...


Klassen var en repris på tisdagen och jag kämpade hårt och hårdare trots att jag helst ville lägga mig ner och dö en smula. Men jag ser framsteg, min caterpillar är hundra gånger bättre än den brukade vara och jag lyckas komma in i en fin elbow grip butterfly nu.

Framsteg kommer när man minst anar..


Idag är jag öm och stel praktiskt taget överallt. Får se hur bra ryggstretchen går, känner mig inte alls mjuk och smidig utan mest stel och ännu stelare.


Älsklingen åker till utlandet på jobbresa idag och kommer hem måndag. Jag och katterna är ensamma hela helgen och kan ha party! Eller inte... Kommer nog att mest bli sova, städa o titta på filmer som älsklingen inte vill se :)

Och så workshop på söndag med Z såklart! Helgens höjdpunkt! :)

 
 
Vickan

Vickan

8 september 2011 12:28

sv: Ah vad bra, Tusen tack! :D
Ja, det kändes ju rejält men det kändes bra. Ska varva sånt här och så dom andra lunge för höftböjaren då :)

Och jo, det var ju viktigt att benet är rakt, annars stretchas det ju inte rejält som det ska heller.. då blir det nåt halvdant bara :)

http://www.primapolerina.net

 
Lesly Valencia

Lesly Valencia

8 september 2011 12:37

Tack så mycket :)

Ja frågan är hur länge man kan vänta till o avboka så att det inte blir försent sen. Ska man mejla och säga att man kanske kommer att avboka längre fram liksom? :P

Kul att det går bra för dig. har aldrig sett elbow grip butterfly. Hur kommer man in i den. Från caterpillar?

Kram

http://leslita.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards