VinterVild

Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Star maker

Av vintervild - 5 februari 2011 19:15

Dansade och stretchade idag innan frukost, eller ja, lunch för mig. Jag hade redan ätit frukost men inte älsklingen.


Gick ok, men jag måste jobba på mina magmuskler. Rumpan vill inte lyfta från marken i mina förberedande shoulder mount-lyft. Dumma magmuskler. De kommer att få sig en omgång varje dag från och med nu!



Annars så blev det några spins, side climb och Star aka Cupid. Det tog några försök, eller ganska många, innan jag lyckades komma in i Star och jag lyckades inte hålla den så länge. Det blir nästa utmaning!



Sedan så tränade jag avancerade plankan med massor av kuddar under. Stöp i backen några gånger och trixade en del med fötterna, men jag lyckades komma in i den två gånger av migsjälv. Första gången ramlade jag ner efter att ha hållit den några sekunder, den andra kom jag upp igen, men det dröjer nog länge innan jag klarar att hålla den mer än några sekunder och vågar göra den högre upp. Vill inte ramla ner på huvudet.


Gjorde lite diverse andra saker med, lyckades komma upp i sittande från Iguana och hålla Bow and Arrow på stången och inte med händer eller armar i marken. Tyvärr så kom det inte på film för jag hade visst inte lyckats sätta på kameran. Klantjag.


Till sist blev det några försök på axelstående och axelrullning på marken, bra trick att kunna utföra mellan stångtricken. Gick sådär, det ser ju alltid enklare ut än det är...


Stretch på det. Älsklingen lärde sig att "Jag ska bara stretcha" inte innebär att jag kommer om fem minuter, utan snarare en halvtimme eller mer. Han fick vackert vänta, hehe.


Tänkte ta ett bad efter maten och sedan stretcha lite till efter det. Det är skönt när jag är varm och mjuk...


 

Beviset från i torsdags!

 
 
Lesly Valencia

Lesly Valencia

8 februari 2011 17:43

Hej! Jaha vad kul att du ska göra det och roligt att du hittade min blogg :) Jag gick torsdagar kl 20 med Karolina. Du då? Men har du, din grupp fått testa spinny mycket? :) eller har du kanske en expert hemma :P ;)

Du verkar iaf duktig på videorna, pole on!

http://leslita.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards