VinterVild

Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Om katter och symaskiner

Av vintervild - 1 juli 2010 09:06

Den nya missen verkar ha charmat grannarna med, jag såg henne fler gånger igår kväll, men vet inte riktigt vad hon vill. Maten jag ställt ut verkar hon inte röra, men hon är mycket intresserad av altandörren. Katten vill fortfarande klösa henne i strimlor så det är lite svårt att närma henne, men jag hoppas att jag kan få en klapp snart så jag kan se hur mager hon är. Och eftersom jag är nojjig så vill jag kontrollera att hon kan äta ordentligt, det kan ju vara något fel med tänderna som anledning till att hon inte äter.

Älsklingen tycker att jag är galen, såklart, men låter mig hållas. En glad flicka är bättre än en inte glad flicka.

Såg Svartkatt imorse med, han mumsade i matskålen när jag kikade ut. Han är en ärrad utekatt, öronen har sina spår och han slutar äta och spanar länge vid varje okänt ljud. Men förutom detta och att han är mager så ser han frisk och kry ut. Jag skulle gärna vilja vinna hans förtroende, men jag tror att det är väldigt svårt så jag får nöja mig med att se till att han har mat och ser kry ut.

Gråkatt har jag inte sett på ett tag, men han hade ju halsband så jag hoppas att hans matte och husse tar hand om honom. Jag vill inte ens tänka på alternativet...


Älsklingen kom hem vid halv ett igår, vilket betyder att det inte blev mkt sömn inatt eftersom jag inte kan sova när han inte är hemma. Gick upp innan sju med, så jag är trött, trött.. Men imorrn är ledig dag, bara att sova så mkt jag kan. Jag har ännu en plan för morgondagen: att börja sy. Jag tycker om att sy, men det är den sak som jag ännu inte kunnat göra efter jag blev sjuk, inte så mycket en lång tid innan heller. Jag får helt enkelt panik och prestationsångest så fort jag ska börja för det är så mkt som kan göras och jag vet inte hur jag ska börja och då går det inte alls. Planen är att sätta mobilen på 15 min och komma så långt jag kan under den tiden, inte mer och inte mindre. Ett bra sätt att få bort pressen av att göra allt på en gång. Jag hoppas bara att symaskinen inte har beckat igen sedan rengöringen igen...


Dagen idag är präglad av illamående, min mage är inte min bästa vän idag. Jag hoppas att det går över, avskyr att må illa. Fördelen är att den tar bort ångesten en del, kroppen kan bara koncentrera sig på en krämpa i taget tydligen.

Snart blir det massage med, det ska bli skönt att få bli lite ompysslad igen och bara få vila och njuta. Men innan dess kanske jag ska försöka få något vettigt gjort, jobbvis.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards