VinterVild

Alla inlägg den 21 september 2011

Av vintervild - 21 september 2011 07:30

Ingen OP igår, Lucky hade bråttom iväg och jag kände inte för att stanna själv utan begav mig hemåt.


Stretch gick bra, framsteg och överansträngning. I straddle så får jag sådan extrem kramp i magmusklerna, Nelle hade aldrig hört talas om det men gissade på att det är min kropp som säger att det räcker nu. Ska inte gå lika djupt, men sitta längre för att inte riskera att skada mig.

Spagat går framåt, ett myrsteg i taget. Vi fick alla beröm för våra fina höfter igår och jag kan komma ner i en fuskspagat rätt lätt med höger ben men har en bit kvar till den perfekta. En dag i taget...

Jag har även överansträngt någon av höftböjarmusklerna på varje sida, vet inte vilken för det finns några att välja på. Ont gör det hur som helst och jag ska vila från att göra benlyft med raka ben eftersom det är just de musklerna som engageras då. Stretcha är ok som tur är :)


Älsklingen jobbade sent så jag kom hem till en spännande kväll med disk, tvätt, matlagning och räkningsbetalning. Sedan ramlade jag i säng vid nio och skippade morgonstretchen och sov ända till halv sex. Jag borde vara utvilad men det är jag såklart inte.


Idag ska jag äta lunch med Johanna som tyvärr haft en otrevlig påhälsning av livet. Jag vet att inget jag säger kommer att hjälpa men jag kan låna ut ett öra och en axel att gråta mot om det behövs.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards