VinterVild

Alla inlägg under september 2014

Av vintervild - 20 september 2014 21:45

Livet just nu: äta, jobba, träna, sova.



 

Kommer inte vara så mkt mer innan Cypern.


Av vintervild - 18 september 2014 13:30

Är fortfarande helt slut efter de senaste dagarnas träningsorgie. Speciellt armarna har gett upp känner jag, tur att det är vilodag idag. Ska till bästa Ida och mörda mitt högerben och sedan åka hem och inte göra mkt alls. En bra plan.


Bra träning igår på nivå 5, vi fick träna en invertsnurr som såg så enkelt och fin ut när Anna-Maija gjorde den, men för mig blev det bara katastrof. Fast med humor för det såg nog väldigt roligt ut när jag hängde där och fastnade i migsjälv. Bara att öva helt enkelt.


Gjorde annat så gick bra, lärde mig en övergång till scorpoi som jag övat på i snart två år utan att poletten ramlat ner, men igår så äntligen!


Succé!
 

Contortion efter gick ok, var så trött att jag knappt orkade upp i cheststand eller brygga, och axlarna kändes som betong. De behöver få mkt kärlek nu när jag kör så mkt pole.


I övrigt så känner jag mig inte helt frisk, tror att jag håller på att bli sjuk o det har jag varken tid eller lust med. Hoppas det går över med lite vila ikväll.


Av vintervild - 17 september 2014 21:30

På väg hem, är helt slut och längtar efter sängen. Jag hoppas att jag kan sova inatt.

Av vintervild - 16 september 2014 13:45

Inte mkt att rapportera om. Kort OP igår, tränade både spinny och statisk och det börjar ta sig. Sakta men säkert så att säga. Mkt finslip, men det visste jag.


Inga bra bilder eller filmer, dock. Orkade inte rigga hela alltet så filmade snett nedifrån så det blev mkt konstig vinkel.


Sedan contortion och det gick desto bättre fast jag var supertrött. Små steg i rätt riktning, men det är svårt att vara tålamodig. Jag vill ha reslutat nu!


  Nytt läge på armarna, jag kunde slappna av mkt mer där


Idag blir det träning på floorwork, fick lite ändrat och förbättrat i fredags. Eller, det så bättre ut när Toubab gjorde det, jag ser fortfarande ut som en kanin i strålkastarljus, typ. Men bara att träna, träna, träna.

SM!

Av vintervild - 15 september 2014 13:45

Nu finns alla deltagare i SM uppe! Spring in och kolla och boka upp 9:e november för en spännande tävling!


Jag ska inte tävla, jag ansökte inte ens. Dels har jag fullt upp med Cypern, och så är jag mailansvarig. Skriver mail, ser till att information kommer ut och svarar på alla frågor. Kul, men inte något jag skulle kunnat göra som tävlande av förklarliga skäl. Och i år har vi två olika kategorier och regelverk att hålla reda på, inte det enklaste.


Vi kör IPSF-kategorierna även om det enbart är en tävlande (som i herr-kategorin) för så är deras regler, och i år är det en poänggräns på 20 poäng för att få kvala till VM i London.


Så inget SM för mig, inte på scenen iaf, men det ska bli lika kul för det.


OP och contortion idag, gårdagens brygga var ok för att knappt vara uppvärmd. Hoppas på bättre idag...



 

Av vintervild - 14 september 2014 22:18

Träning idag, och såklart har jag röstat med.


Det var trött och hal träningsdag, det får bli en bättre imorgon.

Av vintervild - 13 september 2014 23:33

Vilodag idag, extra sådan då vi skulle ta en liten lur och sov i tre timmar...

Brygga från i onsdags istället, o imorrn träning igen. Och rösta såklart!

Av vintervild - 12 september 2014 08:00

Äntligen fredag! Veckan har gått fort, som vanligt, men det ska bli skönt med helg igen.


OP igår, rätt lugnt, tränade mest Superman till shouldermount, början på min statiska kombo och dansdelen som inleder hela koreon. Det känns bra, men jag måste bli mer bekväm och mindre robotaktig i min dans. Det är därför jag övar den hela tiden, så att den ska bli som en andra natur.


Idag ska jag köra med Toubab igen, nu när jag vet när nästa dansdel ska komma in. Ska bli superkul!


Lite lek blev det med, Hanse och Emma var med och körde så fick sällskap. Testade Keem igen och den blir bara bättre och bättre.


  Smile!


Jag funderade på OP idag, men det började så sent och jag är en tröttis så det blir att åka hem efter Toubab och sova.


Men först jobb, husen bygger inte sig själva.


Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards