VinterVild

Alla inlägg den 26 mars 2014

Av vintervild - 26 mars 2014 11:45

Idag så började jag dagen med en dubbel naprapatbehandling hos Ida på Fysiokoncept, både axel och ben fick sig en omgång.


Det som felas med min axel är att jag har fått en lätt impingement i leden, därav att det gör ont och känns även ner i biceps och förklaringen till att det inte händer ngt alls när jag försöker stretcha bröstmuskeln på höger sida. Men det var inte akut eller obotligt, jag fick massage och nålar (aj) och lite rehab att göra under veckan så ska jag tillbaka nästa onsdag igen.


Mitt högerben som har spökat så länge är mkt bättre, jag känner inget i gamla skadan och kan stretcha igen, men nu har det blivit lite krampigt längre ner och inåt låret istället så det fick lite nålar. Jag känner själv att det är spänt ofta, måste rulla mer för att mjuka upp. Fick iaf till en godkänt spagat för min yogachallenge igår ^^



  Hamunanasana


Nivå 5 igår var kul, som alltid. Vi övade på spinny inverts, flera i rad. Eller ja, två, typ, för mig. Efter det klättring med enbart armar, en i taget. Gick väll typ ett klättertag, men bättre än jag trodde.


Sen fick vi öva spatchcock och det gick bättre än i fredags! Fortfarande måste jag knö in armar och axlar på rätt sida av stången och hitta lite balans så jag kan stanna kvar på stången, men ingången börjar ta sig.



Till sist övade vi brass monkey lyft, det är inte lika omöjligt som sist jag testade för en halv evighet sedan, men det känns inte som att jag kommer att klara det imorrn precis. Bara att öva o öva.


Idag blir det vila, lite mysyoga efter jobbet bara. Min vänsteraxel bestämde sig för att sympatisera med den högra och göra lite ont efter gårdagen den med så vila axlar känns som en bra plan.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards