VinterVild

Alla inlägg under januari 2014

Av vintervild - 24 januari 2014 19:55

I has balance

Av vintervild - 23 januari 2014 13:30

Trött, men det är iaf torsdag och jag höll på att försova mig. Istället för att snooza så stängde jag av larmet, men vaknade som var av mig själv några minuter senare. Nära ögat.

Råkade kasta ner minisen på golvet i samma veva, han blev lite förolämpad om jag säger så. Men han förlät mig mkt fort.


  Helt normal katt, lovar


Stel, stelare, stelast igår, kände mig som en pinne och allt såg bara uselt ut. Jag kämpade på genom positioner och panikattacker (kan fortfarande inte ha huvudet bakåt) och det var rätt kul ändå. Trots mina tillkortakommanden. Jag får trösta mig med att jag har blivit starkare iaf.


Idag är det vilodag, älsklingen jobbar sent men jag har saker att fixa och hoppas på en tidig kväll. Min högerarm är lite ledsen med så den blir glad av lite vila, men imorrn blir det akro med Toubab igen! Yay!

Av vintervild - 22 januari 2014 11:15

Trött idag. Det var alldeles för varmt och trångt i sängen inatt så jag vaknade vid halv fyra och kunde inte somna om så jag lade mig på soffan istället. Det är en mkt skön soffa så jag och mini låg och snoozade lite längre än vanligt, men det var vi värda.


Träningen igår gick bra, Anna-Maija var lika duktig lärare som vanligt och jag satte hjulningen till handspring! Lycka! Film kommer, en bild får duga så länge.


Yay!  


Sen så satte jag ett annat trick som jag har försökt med tidigare, men inte varit i närheten av att lyckas med. Vet dock inte vad det heter, men snyggt är det.


  Jadevariant, typ


Spagaten, eller vad det nu är, måste bli plattare såklart, men jag trodde inte ens att jag skulle komma så långt. Bara att jobba på ansiktsuttrycket åxo.


I måndags så tog jag det lugnare, tränade lite dead lifts men annars så blev det bara lite basicsaker och yoga efter det. Jag kämpar på med min dagliga yoga, den är inte alltid lång eller särskilt snygg, men det spelar ingen roll. Bara den görs.


Malasana



  Tripodhuvudstående


Snart lunch o sen jobbmöte att ta mig till. Det blir nog bra, och första ryggstretchen ikväll. Förhoppningsvis så är jag mjukare än jag var i lördags, annars så får jag skämmas...


Av vintervild - 20 januari 2014 11:15

Måndag igen, somnade iaf tidigt igår och har druckit en del kaffe så är relativt pigg. Relativt.


Jag lyckades med en kul sak i lördags på det katastrofala ryggpasset, en walk-over från elbow stand för första gången! Nu måste den bara bli bättre och snyggare, men jag kom över, yay!


Woop!


Blir lite tränande på handstående och elbow stands idag med, och lite stretch. Det var länge sedan som jag var såhär stel, deprimerande. Men men, bara att sätta igång igen.


Just nu längtar jag bara till lunchen, hungrig....

Av vintervild - 19 januari 2014 19:15

Helgen har gått fort och varit intensiv, men på ett bra sätt. Förutom att jag hade det sämsta ryggpasset på länge i lördags, stelare pinne får man leta efter, men jag gjorde det bästa av situationen och hade skoj ändå. Det är främst mina axlar som har blivit stela eftersom jag har fått mer muskler där. Mer muskler=stelare. Bara att jobba ikapp helt enkelt.


Sedan så var det hem och ta det lugnt ett slag, duscha, titta på film, sova middag, innan jag skulle iväg på fest.

För mig så var det en lugn tillställning och jag tog sista pendeln hem för att slippa den förbenade nattbussen. Hade det lugnt och skönt hela natten, älsklingen sov hos R.


Idag har jag sovit, tittat på CSI och Dr Who, tagit ett skumbad, läst bra bok och druckit te och tittat på Jurassic Park. En gammal klassiker vid det här laget.


Yogats har det gjort såklart:


Urdhva padmasana  


Galavasana 



  Garudasana


Det kommer att bli en tidig kväll för mig idag, känner mig lite slö och det är så skönt att få sova ordenligt. Planen för imorgon är OP efter jobbet, jag hoppas på framsteg! Som alltid...

Av vintervild - 17 januari 2014 13:15

Fredag, woohoo! Och bara några timmar kvar innan jag får bege mig ut i snöfallet och bli torterad med nålar igen, kanske kan mina ben bli samarbetsvilliga igen snart.


OP igår gick sådär, inga revolutionerande framsteg men kul ändå. Klarade ett nytt trick, men det ser för gräsligt ut så kan inte lägga upp film förrens det ser någorlunda snyggt ut. Lite fåfäng är jag allt ;)


Sedan efter det lite yoga och handstående. Det kommer, ett litet steg i taget, men resan är kul den med. Och att balans kan vara så svårt! En dag är jag bäst på det, en dag...


  Jag kan stå några sekunder iaf


Ingen träning idag, vila efter nålarna och lite yoga ikväll. Imorrn blir det rygg med Clara, längtar! Då blir det mer övning på handstående och elbowstands ^^


Tills dess jobb och inte för mkt kaffe hoppas jag.


Av vintervild - 16 januari 2014 08:15

Ingen ryggstretch igår, Nelle fick förhinder så det blir nästa vecka istället. Jag passade på att åka hem i tid och spendera lite tid hemma för en gångs skull. Det var uppskattat :)

Klappade katter, åt middag, tittade på film och yogade ett slag i lugn och ro. Så lugn och ro man kan få med tre nyfikna katter som måste kolla vad matte håller på med hela tiden.


  Katt som inte alls låg i vägen, lovar.


Gårdagens pose var huvudstående igen, råkade radera filmen men kan lägga upp en bild på det från idag istället, tillsammans med dagens som är handstående. Blir en tur till studion idag för OP så har lite mer utrymme att ramla omkull på :)


Så OP idag, träna på tricken från Anna-Maijas klass och lite styrka. Jag måste börja styra upp min träning lite, skriva ner vad jag ska öva på och hur det går, får se om jag orkar börja med det idag. Om jag inte somnar först. Får iaf massage på jobbet idag, yay!


Av vintervild - 15 januari 2014 10:00

Bara onsdag idag, veckan går väldigt sakta. Väldigt, väldigt sakta... Jag hade en sovande mini på bröstet i morse när klockan ringde och ville inte alls gå upp, men ingen rast och ingen ro.


Fick nya, fina naglar igår och fick för mig att jag ville ha helvita. Mindre än ett dygn senare så är de inte helvita längre utan skiftar i rosa. Mitt hår tycker inte om vitt helt enkelt.


  Originalvita, undrar hur de ser ut om en månad


Sedan spring, spring till NPS och klass med Anna-Maija innan hon åker iväg. En mkt bra klass, roliga trick att öva på, jag slog inte ihjäl mig och Anna-Maija är en ypperlig lärare dessutom. Min axel var inte så nöjd över alla shouldermounts, dock, men den får överleva.

En klass till i nästa vecka, sedan får vi vänta tills hon kommer tillbaks.


Snabb yoga när jag kom hem, nytt trick som kan bli bättre. Att jag inte lyckades på andra sidan kan vi hålla tyst om :P


  Grasshopper, och en misserumpa


Idag är det jobb och sedan ryggstretch. Jag hoppas att det kommer att gå bra, jag har inga superförväntningar men efter två veckor med Clara så är jag rätt så förberedd iaf.


Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards