VinterVild

Alla inlägg under juni 2013

Av vintervild - 22 juni 2013 18:00

Hade ett härligt pass med Clara och Malin idag, min rygg hade vilat sig i form och var inte så orkeslös som jag trodde. Inga direkta framsteg men det var skönt att känna att jag inte hade tappat allt under ledigheten som jag trodde.


Började med rygg, jag och Clara körde tillsammans som vi brukade och emellanåt så tvingade vi Malin att köra med ;) Hon var mycket starkare än hon trodde och har väldigt bra förutsättningar :)


Ingra framsteg som sagt, orkade inte ens göra bryggor, men lite cheststands fick jag till iaf. De dumma fötterna vill fortfarande inte komma ner i marken, men ngn gång så ska det väll gå.


 


Sen så körde jag och Malin lite pole, orkade inte så supermycket men gjorde Jade för första gången på evigheter. Inte helt platt, men bättre än jag trodde. Jag lyckades även göra med båda händerna om främre benet, men fick ingen bild på det.


Framsteg! 


En impro fick jag till med, fina Clara fick välja låt åt mig den här gången och det är alltid lika kul att köra till något nytt.





Hemma blev det en tupplur och snart är det dags för älsklingen att vakna så att vi kan fixa lite ätbart. Inte för att jag är så hungrig, men äta bör man påstås det.


Av vintervild - 22 juni 2013 09:45

Midsommar var lugn, middag hos älsklingens far och fru och sedan vin på uteplatsen med de tre fyrbenta runt benen. En lagom midsommar, speciellt som jag ska träna idag och det är skönt att inte vara bakis.


Midsommarhår 



 

Midsommarmat



 Midsommarmisse



Första passet på två veckor, det känns som evigheter sedan. Jag känner mig stel som ett kylskåp och svag som en kissekattunge efter magproblemen så vi får se hur det går. Planen är contortion med Clara och sedan lite pole om det funkar, fina Malin är och hälsar på och ska köra med oss så då måste jag ju passa på.

Av vintervild - 21 juni 2013 10:30

Idag så mår jag massor med bättre, jag hoppas att det håller i sig. Håller alla tummar som jag har för jag har akut träningsabstinens och har tröttnat rejält på att inte vara frisk.


Nya sängarna kom igår och är installerade och provsovda i. Jag tyckte om min säng, får se vad älsklingen tycker om sin när han orkar vakna.


Dagen kommer att bli lugn, lite midsommarfirande hos älsklingens far i eftermiddag. Imorrn så får jag äntligen träna, contortion med Clara, så då måste jag vara fit for fight! Ser verkligen fram emot det! Kroppen vill röra på sig...

Av vintervild - 20 juni 2013 10:45

Fortfarande dålig, det går i vågor men känner mig sämre idag än igår. Konstant illamående och i behov av nära proximitet till en toalett hela tiden. Dessutom börjar jag bli orkeslös och en aning uttorkad trots att jag försöker få i mig vätskeersättning. Inte vad jag hade planerat för dagen precis.


Var hos läkare igår, lämnade lite prover och blev hemskickad. Får se om det visar ngt eller om det bara är att vänta ut.

Av vintervild - 19 juni 2013 07:45

Magen är fortfarande inte bra, jag fick råd om att det kan vara amöbor som spökar så jag ska ringa vårdcentralen och be om att få lämna prover. Yay, eller inte...


Var iaf och fick nålar igår, min onda hamstring tycker inte om att vara sysslolös så den blev extra ond under semestern. Så den fick leka nåldyna och elcentral så nu är den bättre. Även höger axel fick sig en omgång och vi kom fram till att det var deltoidmuskeln som var överansträngd så den blev åxo nåldyna. Den har fortfarande inte återhämtat sig så det bli lugn o ro idag.

Sofia var även rar nog att tejpa min ankel så jag slipper ha ett stort bandage i vägen. Vi insåg att jag är rätt skadad, när hon bad mig lägga upp benet och sträcka ut foten så gav jag henne min finaste point. Även på sjukhusbritsen med andra ord ^^


  Färgglad fossing


Strax ska jag bege mig till Huddinge för att träffa en läkare inför min InternetKBT. Allt på en gång...

Av vintervild - 18 juni 2013 09:00

Jag fick inte bara med mig härliga minnen och en obefintlig solbränna från Egypten, en envis magbakterie halkade även med. Inget så allvarligt att jag måste stanna hemma från jobbet, men irriterande likväl. Speciellt som jag inte kan träna, känner mig trött och slö och vill inte riskera att hänga upponer heller. Kan få jobbiga konsekvenser.


Mycket på jobbet såhär efter semestern och innan midsommar och jag har dessutom lyckats få alldeles för mkt inbokat vid sidan om. Fördelen med ingen träning är att jag kan jobba sent iaf. Jag får leva på minnen helt enkelt.


  Street pole i Marsa Alam

Av vintervild - 17 juni 2013 10:45

Medan jag väntar på att kroppen ska förstå att jag inte längre är till havs och världen slutar att gunga så får ni nöja er med en semesterbild. En vecka i Egypten och jag är fortfarande blekare än blek. Precis som jag vill ha det.


 





Av vintervild - 16 juni 2013 20:45

...men hemma bäst. Trots att det har varit en mkt bra vecka, utförligare redovisning kommer.



Det fanns väldigt bra polepinnar på båten 



 Solnedgång i Marsa Alam


Nu blir det hämtmat och tvångsgos med de fyrbenta som nog är rätt glada över att vi är hemma igen, även om de inte tänker erkänna det.


Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards