VinterVild

Alla inlägg under januari 2013

Av vintervild - 21 januari 2013 07:30

Det känns i vaderna idag att gårdagens balett var den första på länge, de känns som trä. Härlig träningsvärk, har saknat den.


Dagen igår började med workshop med Bendy Kate och den var riktigt bra. Hon var jättegullig och trevlig och pedagogisk, alla saker vi lärde oss visade hon i olika etapper och dessutom vad man kunde lära sig efter att man var trygg i de första stegen.

Först lärde vi oss två olika spins, en till shouldermount och en till invert. Shouldermountspinnen lyckades jag inte komma upp i, det var nära några gånger men inte helt. Invertspinnen kom jag upp i på sista försöket, inte så snyggt men det gick. Jag ska försöka återskapa dem på OP idag så kan jag visa.

Sen fick vi visa hur bra vi var på handspring och eftersom alla hade problem med cup grip så tränade vi på det och fick lära oss en snygg prep-övning som med tiden ska bli en snygg flip. Jag var inte riktigt där, snällt uttryckt, men jag ska jobba på det.

En sak som jag lyckades med var twisted grip handspring till shouldermount. Lite läskig men inte så farligt, det hade iofs gått bättre om jag inte hade haft uselt grepp med händerna.



Sist så fick vi lära oss olika walk overs vid stången och reiko splits på stången, men då var jag så trött att jag knappt orkade lyfta benen. Har med mig massor i baggaget som jag ska jobba på!


Balett efter det, det kändes att det var ett tag sedan sist. Min hållning var usel, benen och armarna var överallt (förutom där de skulle vara) och jag kände mig som en nyfödd fölunge mer än som en balettdansös men det var underbart kul. Jag har verkligen saknat att ha så kul på baletten, och det är dessutom tal om att vi ska få börja med tåskor på lektionstid. Yay! Jag ska ta med mina skor nästa gång och se om de blir godkända av Katja, om inte så får jag shoppa ett par nya helt enkelt ^^


Idag blir det OP, styrka hade jag tänkt. Originalplanen var kombos men OP var kortare än jag trodde så ett effektivt styrkepass känns mer rimligt. Och lite balans och floorwork i stretchrummet efteråt.


Det är förresten fler än jag som tyckte att arrangemanget av BotP var under all kritik, läs FLOWstlm:s reaktion. O jag står bakom dem i att ngn annan än DQ ska hålla i SM framöver.


Nu te och jobb. Allt är inte en dans på rosor.

Av vintervild - 20 januari 2013 21:53

Har haft en härligt träningsfylld dag och kommer säkerligen att ha massor med träningsvärk imorrn. Utförligare skildring kommer imorgon men har en gruppbild från workshoppen att bjuda på tills dess.

Av vintervild - 20 januari 2013 10:30

Att titta på BoTP var en upplevelse, minst sagt. De tävlande var otroligt duktiga och Anna-Maija vann föga överraskande Kittens och gjorde alla som tittade på livestreamen och kommenterade väldigt imponerade. Resten var bara deprimerande, jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Hur kan man bli sämre år efter år på att organisera något, borde man inte lära av sina misstag och bli bättre istället?


Konciergen var den sämsta hittills, alla som kommenterade trodde att hon var full. Jag lyssnade inte så noga men det var tydligen riktigt episkt.

Stången slutade att snurra när Daniel skulle köra sitt nummer, sånt som inte får hända.

En tjej bröt foten när hon gjorde en volt och fick ingen hjälp av scenen.

Mellanakten innan resultaten meddelades undrar jag varför de har, det hjälper inte på ngt sätt. Oona tyckte precis samma sak ^^Att läsa alla kommentarer vid livefeeden var väldigt kul.


Jag är väldigt glad att jag inte betalade för att se eländet.


Idag blir det iaf poleträning igen, har min workshop med Bendy Kate och sedan balett för första gången på evigheter. Det ska bli härligt att börja träna igen, veckan har känts evighetslång utan träning så jag ser fram emot att sätta igång igen och bli bättre och starkare. 

Av vintervild - 19 januari 2013 18:00

Har haft en bra dag idag, den började dock med att älsklingens mobil ringde alldeles för tidigt, inte bara en gång utan tre gånger. Jag vaknade varje gång, inte älsklingen så jag fick väcka honom varje gång. Karlar ;)


Körde rygg med Clara i studion vid lunch och det kändes riktigt bra. Jag var ordentligt stel i början vilket kan bero på att det var Sibirisk kyla utomhus men när jag blev uppvärmd så kändes det mkt bättre. Fortfarande inga fötter på huvudet i chest stand men jag kan vara i den med armarna raka bredvid kroppen istället för att "fuska" o stötta mig med armbågarna och bryggan kändes väldigt fin. Framsteg ftw!




Mina ben är inte lika glada, det gör ont praktiskt taget överallt och jag är frustrerad. Dumma kropp, fungera!


Idag är det Battle of the Pole och jag ska titta på live streamingen här hemma och heja på Anna-Maija och Minna. Tyvärr så har både Zenia och Sanna hoppat av.

Imorrn har jag workshop med Bendy Kate och Jessica har skvallat om att den är ngt att se fram emot. Finns en risk att jag kommer att känna mig lika böjlig som en gråsten för det finns en anledning till att hon kallas för Bendy.


Bendy Kate


Hemma har jag bakat bröd och gjort juice. Funderade på ett bad men kom aldrig så långt, en dusch fick räcka. Älsklingen är lite sjuklig och sover middag ett slag.

Av vintervild - 18 januari 2013 07:30

Igår blev inte mkt gjort. Jobb, hem o nästan somna i soffan och i säng innan åtta. Yepp, jag är helt wild and crazy. Tror inte att dagen idag kommer att bli så mkt mer spännande, planen är att hålla mig vaken tills jag kan däcka i soffa efter jobbet och sedan inte röra mig en millimeter mer än nödvändigt.


När älsklingen kom och lade sig i natt så trodde han att han hade feber, om han smittar mig med ngt otrevligt så blir jag inte det minsta glad för jag har verkligen inte tid att vara sjuk. VIloveckan är snart slut och jag har precis fått ett nytt projekt på jobbet som kör igång i 110 och det är mitt första egna projekt så då kan jag inte vara sjuk! Om älsklingen smittar mig så får han stryk.


Nu blir det te, fryser som en galning. Det fanns ingen värme på bussen så det var en kall åktur till jobbet.

Av vintervild - 16 januari 2013 20:45

Har just kommit hem från ett härligt ryggpass och sitter och äter lite innan det är dags för dusch och säng.


Ryggpasset var som sagt riktigt härligt, jag kände mig stark och kom djupare än någonsin i min cheststand. Inga bildbevis, men jag hoppas att jag kan få till en lika snygg när jag tränar med Clara nästa gång.

Jag känner mig en aning stel i axlarna igen, måste ta itu med dem och dessutom få ordning på styrka så att jag kan få en snygg waterfall med en fin linje.


Kunde inte låta bli stången så jag slängde mig upp och tog en bild på min split grip straddle som den är idag jämfört med bilden från Oonas workshop.


 

Mycket gladare armbåge, snyggare fötter och ingen rumpa som håller på att ramla ut ^^


Imorrn vila igen trots att det kliar i fingrarna efter att träna. Men med tanke på hur dåligt jag har sovit i veckan är det lika bra, får spara krafterna tills helgen istället.


Älsklingen är inte hemma än men jag har en sällskap av en kurrande minifjant som vill ha all uppmärksamhet. Nästan lika bra.

Av vintervild - 16 januari 2013 08:45

Fick sova mer inatt men börjar känna mig hängig igen. Frustrerande! Är heller sjuk i några dar o sen frisk än det här fram och tillbaka hela tiden.


Stretchade lite ben igår, inga överspagater eller annat extremt. Kände mig stel och kall, det är kyligt inne och orkade inte bli varm. Fick hjälp av lillmissen när jag låg i split mot väggen:


 

Jag hjälper till, matte! Och tuggar lite på din fot samtidigt.  


Han började på vänster sida, kravlade sig upp på vänster fot, sprang över benen och stannade en stund på höger sida där han glatt tuggade på min fot innan han hoppade ner igen. Han vill vara med helt enkelt.


Idag ryggstretch, eftersom jag inte har varit i studion på hela veckan känns det inte alls som onsdag men det ska bli skönt att bli lite mosad.


Har tittat igenom det nya schemat och planerat inför kommande omgång. Det kommer att bli OP måndag, onsdag och söndag. Onsdagar har jag handstående som får blir efter OP och torsdagar är det stretchklasserna. Jag hoppas att Clara och jag kan köra rygg tillsammans varje helg dessutom så jag får lite framsteg där åxo. O så baletten på söndagar och slöstretch hemma.

Det digra schemat till trots så blir det två-tre vilodagar i veckan, känns som massor men jag har en pojke och tre katter som behöver lite kärlek med. Och ett jobb som kräver sina timmar.

Av vintervild - 15 januari 2013 09:45

Hittade en bild från workshop med Oona Kivelä efter förra årets PoleArt.


Split grip straddle  


Min stackars under armbåge, ett under att jag inte skadat den med tanke på hur överböjd den är.


Och varför hade jag så små shorts, halva rumpan håller på att ramla ut :P


Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards