VinterVild

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av vintervild - 31 januari 2013 11:25

Månadens naglar, blekrosa.


 





Av vintervild - 31 januari 2013 07:30

Är väldigt opepp på livet idag med, det blev sovmorgon med en bebiskatt på bröstet imorse igen. Mkt roligare än att vakna. Var inte kul att vakna sen heller men "opepp" är inte en legitim anledning till att stanna hemma från jobbet, jag har kollat.


Fick iaf bra nyheter igår, gjorde en rörelseanalys hos naprapaten. Jag trodde att jag skulle behöva hoppa högt eller långt men fick göra olika relativt enkla rörelser för att se hur det hängde ihop. Blev bedömd och fick poäng och det var riktigt bra resultat, jag hade väldigt låg risk att bli skadad om jag fortsatte som nu utan att köra ngn rehab.

Hade lite saker som behövde fixas dock, hon trodde att mina ben skulle bli bättre av lite rehabövningar så fick tre stycken att köra 4-5 dagar i veckan i några veckor så ska vi se. Jag hade dessutom dålig kontakt mellan över- och underkropp så det ska jag jobba på med, men i stort sett såg det fint ut. Var lite överrörlig i axlar och ben men har tillräckligt med muskler så att det inte är risk för skada.


Handståendet gick även det bra trots täppta bihålor. Jag fattade en hel del nya saker med att gå igenom axlarna och få fram höfterna och kunde stå riktigt bra flera gånger. En  liten film blev det, inte den bästa gången men jag är nöjd ändå.



Om ni undrar så övar jag på att få in rörelsen i höften och hitta balansen, det ser enklare ut än det är.


Idag är det stretch, ben och rygg, och jag ska hinna med rehabövningarna innan. Skulle helst vilja lägga mig och somna men no rest for the wicked helt enkelt...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards