VinterVild

Alla inlägg under december 2012

Av vintervild - 5 december 2012 07:45

Snöstorm idag, underbart! Det tog en halvtimmer längre att komma till jobbet men jag kom iaf hit och det är kallt och snö överallt men jag är löjligt lycklig över snöstormen ändå. Och så mkt storm är det inte, kan gärna få bli lite mer nu när jag är inomhus igen.


Missen var mkt skeptisk imorse när han ville ut, han undrade varför jag hade lagt dit ännu mer snö, men spatserade iväg efter en stund. Jag tror inte att han kom så långt, snötäcket är högre än vad han är på sina ställen.


Jag hoppas på mkt storm och snö under dagen, jag tänker inte gå ut förrens det är dags att bege mig till studion. Och det är långt kvar dit än.

Av vintervild - 4 december 2012 19:00

Gjorde faktiskt ett försök till benstretch igår, framför TV lite lugnt hade jag tänkt. Jag hade inte räknat med den lilla loppan som ville vara med precis överallt. Han var över, under, på, klättrandes, krypandes, jamandes. Det gick inte så bra med andra ord, det är svårt att stretcha när man riskerar att mosa en katt under processen.


Jag gjorde iaf ett försök till oversplit mot soffan och det gick helt ok med höger ben och inte alls med vänster. Kan nog bero på att jag inte kunde värma upp ordentligt pga katt och Sibirienkyla inne.


 Jag är genomskinlig, lovar


Det var lite svårt att få plats med kameran på ett bra ställe, vårt vardagsrum är inte stort, men jag skulle nog kunna komma ner på golvnivå någon gång om alla muskler håller *peppar peppar*


Jag funderar på OP imorrn innan rygg, får se hur det ser ut med energin och jobbnivån.


Jag har bokat in balett i vår igen, jag såg till min glädje att Katja som jag hade på sommarintensiven ska ha en F4 för vuxna och då blev jag genast extra pepp på balett igen! Det kan inte bli annat än bra så vårens söndagskvällar är vikta till balett.

Av vintervild - 4 december 2012 10:30

Åter på jobbet idag, men det tog lite tid att komma ur sängen. Kunde inte somna igår (nackdelen med att sova massor när man är sjuk) så kom inte alls upp när jag skulle imorse. Jag lyckades dessutom ställa om klockan utan att jag minns det.

Så kom till jobbet strax innan tio, men bättre sent än aldrig. Blir ingen träning idag, sparar mig till ryggstretchen imorrn.

Älsklingen sov knappt alls inatt, han övergav sängen för soffan men lyckades inte sova för det. Stackarn...


Lillmissen badade med mig igår, klantkisse. Han skulle såklart spatsera på badkarskanten och trillade i, men det var tydligen inte så farligt för han blev inte galen utan bara stod där och såg olycklig ut tills jag räddade honom. Sen var det läskigt för tassarna och svansen var alldeles blöta och det var inte alls kul! Han var tvungen att gå och skaka på tassarna och jaga svansen hela tiden och inte fick matte torka med handduk heller.

Ingen av våra katter är särskilt smarta helt enkelt.


Det är fortfarande Sibirien hemma men det verkar som att de håller på att fixa det för det lät och bubblade massor i elementen när jag gick. Hoppas att värmen kommer igång ordentligt snart, det är inte kul att frysa hela tiden och är nog anledningen till att jag blir krasslig.

Av vintervild - 3 december 2012 15:00

Tillbringar dagen i soffan med att titta på "Resident evil"-triologin och gosa med djuren. Lillmissen går från 0-100 på två sekunder och tar lika kort tid att gå tillbaka till noll, nu har han tvärsomnat på kudden bredvid mig efter att ha galopperat runt i lägenheten ett tag.


Svansjön i lördags var jättebra. Jag har inte sett originalet men den här versionen är att rekommendera. Musiken, dansen, energin. Jag önskar att jag kunde dansa hälften så bra som dem.


Har inga större planer för resten av dagen, funderar på att ta ett bad och kanske stretcha ben om jag orkar. Känner mig inte helt hundra i kroppen men lite bad kanske kan råda bot på det. Tycker inte om att vara småsjuk, heller helt däckad istället för det här lilla fram och tillbaka.


Missarna låg på samma ställe alla tre tidigare idag, det är inte ofta. Fick det tom på bild innan de sprang åt olika håll igen.


Vi kanske tycker om varandra lite grann. Eventuellt. 


Nu ska jag fortsätta att titta på film och kanske hitta några julklappar. Älsklingens är fixad och klar, bara resten kvar...

Av vintervild - 3 december 2012 11:30

Hemma idag, inte riktigt frisk så att säga. Jag försökte komma upp imorse men efter att ha försökt tre gånger så jag jag upp och sov vidare i några timmar till, sammanlagt 12 timmar lyckades jag sova. Med lite avbrott för lillkatten som ville vara med och trampa och kurra och gosa.


Nu känns det bättre och jag satsar på att komma till jobbet imorgon, det är tråkigt att vara sjuk helt enkelt. Det löste iaf frågan om jag skulle på OP idag eller inte.


Ingen OP igår heller, gårdagen spenderades i soffan med älsklingen och filmtittande. Vi hade en plan om att åka och handla men det gick inte så bra med den. Vi får ta det nästa helg.

Jag gjorde ett försök till ryggstretch men det gick inte alls bra vilket jag hoppas beror på att jag var dålig redan då. Inga framsteg alls, det känns mest som att det blir sämre och sämre på ryggfronten.


Nu ska jag dricka kaffe, äta lite frukost och vara duktig o kolla jobbmailen. Bebisen har somnat i soffan bredvid mig, missen är ute och katten längtar ut.

Av vintervild - 2 december 2012 16:27

Lat, lat söndag.

Av vintervild - 1 december 2012 15:00

Fick ihop en liten film med torsdagens bravader. Inte mkt att hänga i julgranen o vinklarna är som vanligt oerhört osmickrande, men ngt.




Jag testade en ny sorts aysha-spagat som såg enkel ut men var helt omöjlig. Återkommer med den när jag lyckats, för lyckas ska jag!


Filmade även lite handstående men det var långt ifrån så bra som det var i tisdags. Jag får se det som en första video, det kan bara bli bättre härifrån.



Jag är alldeles för svankig och har för öppet bröst och fötterna lever sitt egna liv. Men jämfört med innan jag började ta klass för Toubab så är det framsteg.


Snart kommer syster och hämtar upp mig för middag innan Svansjön. Yum!

Av vintervild - 1 december 2012 10:15

Lördag och redan december. Tiden går alldeles för fort men det gör den alltid.


Idag ska jag och söta syster gå på Svansjön på Dansens hus. Jag fick biljetterna i julklapp av älsklingen förra året och fick lova att han slapp följa med så jag tar med mig syster istället. Innan ska vi äta middag på Wagamama, en heldag med adventmys helt enkelt. Älsklingen får klara sig själv hemma helt enkelt :P


Var och shoppade lite julsaker igår, ny adventsljusstake och lite pynt. Lillmissen blev glad över sakerna som jag hängde upp på väggen, de hade en tofs längst ner så självklart var det kattleksaker och inte julpynt. Jag får se hur länge de överlever.


Lillkissen hjälpte mig att plocka in disken imorse, var inte alls i vägen :P


 Jag är duktig katt,mamma!


 Vaddå i vägen? Jag förstår inte alls vad du menar.


Katten hoppade nyss rakt in i fönstret i sin jakt på fåglar. Ingen av mina katter är särskilt smarta...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards