VinterVild

Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Torsdagens filmer

Av vintervild - 24 november 2012 11:15

Filmerna från i torsdags som lovat. Jag måste verkligen bli bättre på att filma mig själv, jag gjorde lite fler trick men eftersom bara halva jag var med för det mesta så blev det inte så mkt att visa upp.


Jag körde mest benflexytrick: Jade, Tic toc (iaf halva), Russian Split, shoulder mount split, elbow grip split och den snygga HS till split som Daniela gör.


Allt kom inte med på film pga min usla filmning.


Flexytrick

Jessica försökte lära mig russian split drop men eftersom jag är en stor fegis i drops (trots att jag tycker de är så coola) så gick det inte alls. Kanske om jag har en crash mat...


Gjorde två lite längre kombos åxo. Jag och finaste Pytte skickar små utmaning till varandra som vi filmar och skickar tillbaka med en ny utmaning. Ypperligt sätt att få testa nya trick och kombos och få tänka ut egna nya trick och kombos.


Första fick jag av Pytte: tg shoulder mount --> swoosh --> caterpillar climb --> aysha --> superman --> drop. Fegade i droppet som alltid...


Andra skickade jag tillbaka: climb --> invert --> superman --> air shoulder mount --> aysha --> cupid --> shoulder mount split.

Lycklig för jag klarade air SM från superman för första gången och det var inte ens jobbigt! Däremot så var min cupid till shoulder mount split usel, måste träna mer på den.


Kombos


Ett bra OP-pass och det är skönt att få göra lite nya saker och bara leka runt lite. Pole = kärlek.


Idag ska jag stretcha lite här hemma och imorrn blir det OP igen. Tänkte köra styrketrick då, Iron X och kontrollerade shoulder mounts och sånt. Måste jobba på styrkan, jag är tyvärr obotligt lat...

 
 
Vickan

Vickan

25 november 2012 00:57

Jätteroligt att se :) Man får inspiration. Du är så duktig. Jag är verkligen urusel på allt som har med nåt där man ska blanda in armar och vara upp och ner.. jättevingligt och osäkert typ då jag försöker träna på nåt caterpillar-aktigt. jag blir dels svag men skakig i armarna, nästan, man orkar inte.
Mina armar är sjukt svaga.. andra trick där man hänger, det går väl rätt bra, men ska jag blanda in mina armar så funkar aldrig nåt :/

Butterfly har t.ex aldrig gått, jag får inte händerna ens i rätt position, jag gör ju fel så jag bör inte hålla på så, vilket jag inte gör heller, det var ju 1½ år sen jag testade butterfly..
Men allt annat jag försöker går inte heller.. Jag får se till våren om jag kan fortsätta gå kurs nu sen, så jag kan träna eftersom och bygga upp styrka och mod kanske framför allt :)

Men ändå kul att få inspiration av dina videos.
Air invert måste vara ett mål för mig att klara nån gång, måste skärpa mig, måste ta itu med det nu snart.. ;)
Jag hade glömt träna på det, men kom på det nu, så nu har jag ett nytt mål :)

http://www.primapolerina.net

 
Malin

Malin

26 november 2012 10:30

Snyggt! Flera av tricken ser döläskiga ut! :O

http://split.blo.gg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards