VinterVild

Alla inlägg under oktober 2012

Av vintervild - 5 oktober 2012 18:30

Liten börjar bli stor...

Av vintervild - 5 oktober 2012 08:45

En jobbig dag. Mötena igår var tråkiga och jobbiga och genererade massor med arbete som måste vara klart helst igår. Sista dagen innan semestern=panik.


Det är bara att andas, göra en sak i taget och se hur långt jag kommer. Kanske halvvägs om jag har tur.


Älsklingen har det inte så mkt bättre, han behöver få tag i en advokat innan vi åker och de är inte lätta att hitta och inte heller billiga när man väl hittat en. Jag önskar att jag kunde hjälpa honom.


Så en panikdag för oss båda. Lösning nu?

Av vintervild - 4 oktober 2012 10:00

Älsklingen är ett kriminellt element. För ca 2,5 år sedan så kom polisen och knackade på vår dörr med en husrannsakanorder och tog med sig älsklingens dator och hans server när de gick. Det var precis när jag hade börjat jobba 25% efter min utbrändhet och som tur var så var jag inte hemma för då hade jag nog inte hanterat det så bra (tex med hysteriskt ångestanfall).


Hur som helst så blev älsklingen förhörd på plats hemma och jag fick komma till farbror polisen några dagar senare och svara på frågor om varför jag stod på internetabonnemanget och annat skoj.

Sen blev det tyst till för några veckor sedan då jag fick ett brev om att "en viss person" var struken från utredningen (gissningsvis jag då men det stod ingenstans) och igår så ringde polisen till älsklingen och sade att papper finns att hämta på polisstationen inom 14 dagar, fixa advokat innan dess.


Så jag bor med ett kriminellt element. Någon som känner en bra advokat?

Av vintervild - 4 oktober 2012 07:30

Det blev ingen akro igår, mina bihålor och min hals beordrade vila så jag åkte hem till soffan, djuren och älsklingen istället. Sedan i säng tidigt, tidigt och ingen stretch imorse heller. Sov lite längre, har lagt min stretch på hyllan den här veckan eftersom jag inte är på topp. Längtar verkligen till min semester nu, vill bara sova o sova o sova...


Idag blir det träning, OP och sedan ryggstretch. Jag har lite idéer om min koreo som jag vill få på film, kanske kan komma någon vart idag. Jag ska nog ändra en kombo, jag har nya idéer som kan bli mer flytande och bättre om de funkar. Vill så gärna ha klart koreon innan jag åker så är det bara att köra järnet när jag kommer hem.


Men först har jag möte hela dagen. Först ett långt och tråkigt möte, sedan två kortare tråkiga möten. Fördelen är att jag få lunch, nackdelen är att jag måste släpa alla papper och A3-pärmar till studion för att jag inte hinner åka och lämna dem på kontoret innan OP. Plus att jag måste ta med inte bara en utan två träningsväskor för min braiga väska gick sönder och allt får inte plats i bara en nämligen. Baglady?


  Allt jag ska släpa på idag


Snart dags att bege mig, jag hoppas att mötena blir korta och mindre tråkiga än vanligt.

Av vintervild - 3 oktober 2012 07:23

Bara onsdag än så länge, tiden går alldeles för sakta den här veckan. Det har gått mkt dåligt med min morgonstretch med, är inte helt på topp så har sovit en halvtimme längre istället. Kanske blir imorrn, kanske inte...


Det var en trevlig afton hos syster igår och jag har hoppat på Mary Kay-tåget. Ska prova ett tag och se om det är något för mig, men än så länge är jag nöjd iaf. Efter att ha använt det en hel gång ;)


Vill mest hem och sova idag, är inte på topp och jag hoppas att dagen blir lugn och utan överraskningar. Är inte på humör för sådant idag.

Av vintervild - 2 oktober 2012 16:00

Tillbaka från möte för ett tag sedan, lite jobb på det och lite jobb till. Ingen träning idag, hade planerat för OP men orkade inte stressa fram och tillbaka på så kort tid för jag ska till söta syster ikväll på Mary Kay-party! Så inget handstående för mig med andra ord, men syster kan man inte säga nej till.


Dessutom behöver jag lite tvångsvila för att återhämta mig, har tänkt att köra hårt tills vi åker på måndag och då behövs lite tid utan träning. Behöver åxo tid att stressa ner, när mina fina planer inte går som jag vill så blir jag lätt hysterisk och uppstressade, lite tid från studion så att jag kan samla tankar är precis vad som behövs.


OP igår alltså. Har satt början på koreon, de första få sek innan jag tar mig upp för pinnen. Inget avancerat, men jag är nöjd. Dock så funkade inte min idé om floorwork för att ta mig mellan stängerna så bra, därav stress och panik, så jag har funderat lite annorlunda och har kommit fram till lite nytt som ska testas på torsdag.


Balett igår med, jag kände mig som en stelopererad elefant med koordinationsproblem och jag tror inte att det kommer att bli bättre av att jag missar två gånger pga semestern, men det är bara att kämpa på och göra så gott jag kan. Ska försöka ta igen de gånger jag missat med, när jag nu ska hinna med det...


Så vila idag o voltakro imorrn följt av pole i dagarna fyra. Den där semestern kommer att sitta fint...

Av vintervild - 2 oktober 2012 11:45

Sitter på möte. Är hungrig o har tråkigt.
Återkommer.

Av vintervild - 1 oktober 2012 10:00

Redan måndag och det regnar. Föga förvånande visserligen, men missen var lika förvånad och sur över detta som varje gång det regnar när han ska gå ut. Ut ska han dock, och blänger under lugg på mig sedan men vägrar att komma in igen. Kattkräk. Katten fick åxo gå ut i morse, hon kommer inte längre än precis utanför dörren när det regnar så det är ingen risk att hon springer sin kos.


Det var en seg morgon imorse, svårt att somna igår, konstiga drömmar och en misse i vägen när jag skulle lägga mig efter toalettpausen. Så det blev ingen stretch imorse, jag sov väldigt sött en halvtimme till och åt frukost i form av latte framför älsklingens dator istället. Väldigt nyttigt, eller inte.


Påminde chefen imorse om att jag åker till Turkiet på måndag och är borta till onsdag veckan efter. Han hade helt glömt det trots att jag fått ledigt o allt, men det är nog inget viktigt som kommer att ske när jag är borta. Hoppas jag.


Nu har vi äntligen bokat boende i Istanbul med, en sisådär antal månader senare än jag hade velat. Hostel med privat dubbelrum, jag tycker inte om att dela tolett med andra eftersom jag måste springa några gånger varje natt. Mitt i stan, nära Hagia Sofia som vi kommer att springa o titta på många gånger eftersom jag älskar kyrkor och gamla byggnader. Älsklingen är inte lika förtjust i det hela men kommer inte att ha något val.

Är det någon som har tips om saker att göra i Istanbul så hojta till, jag är öppen för förslag :)


Vi ska till Antalya efter Istanbul och gå på bröllop, älsklingens syster gifter sig den 13:e oktober. Det ska bli intressant, massor med folk tydligen och extra allt.

Älsklingen har koll på vart hur vi bor i Antalya, lite lämnar jag till honom och jag hoppas verkligen att vi har en sovplats när vi kommer dit. Blir jobbigt annars...


En intensiv vecka med jobb, träning, träning och mer träning innan tio dagars semester på varmare breddgrader. Det finns dock en viss risk att jag dör att poleabstinens där nere, men får väll kompensera med semesterstretch.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards