VinterVild

Alla inlägg under oktober 2012

Av vintervild - 24 oktober 2012 14:00

Körde OP igår, det kändes sådär. Min första-kombo känns bättre o bättre, men resten är inte riktigt där och det känns lite jobbigt. Dessutom så körde jag samtidigt som Daniela och hon är stark som en oxe så jag fick lite mindervärdighetskomplex när hon hänger i en Iron X i evigheter o jag kämpar med att få till en snygg handspring från CAR. O som alltid känns det som att jag har för lite trick med, men jag vet att jag inte orkar med fler utan att det ser ut som skräp.


Nu så ska man inte jämföra med andra och jag ser tävlingen som ett mått på hur långt jag har kommit jämfört med mig själv men det är svårt att låta bli. Jämfört med förra året har jag kommit oändligt långt, men frågan är om det räcker för att förbättra min niondeplats från då. Line-up:en är väldigt stark i år...


Gah, ibland hoppas jag på ett brutet ben så jag slipper att vara med!


  På väg


Idag är det voltakro som jag har missat fyra gånger i rad och jag funderar på att skippa den till SM är över. Jag behöver vilan och vill (trots min önskan ovan) inte riskera att sträcka mig eller skada mig. Tråkigt, men SM får gå före allt. Fokus: pole. O så ska älsklingen bort i helgen och en kvälls gos i soffan skulle vara uppskattat från båda håll tror jag.


Det är jobbigt att få vad man önskar ibland.

Av vintervild - 24 oktober 2012 07:30

Trött dag. Trött, trött dag... Har haft en hektisk vecka hittills, i måndags var jag i Köpenhamn på möte hela dagen och fick gå upp alldeles för tidigt. Chefen tyckte att det var en bra idé att ta flyget från Arlanda 06.10 för han bor ju så nära, jag som bor två mil på fel sida om staden var inte riktigt lika glad. Det blev uppgång 03.45, en lång dag och inte hemma förrens kvart i åtta på kvällen. Jag hade en fåfäng tanke om att köra lite ryggstretch efter jobbet eftersom jag inte hann till baletten, men det gick det ju inte så bra.


Igår kom jag glatt till jobbet och insåg att jag hade möte då med så hann bara in o vända o sen var förmiddagen borta. Klämma in lite jobb innan det var dags att bege sig till OP och handstående och till sist hasta hem. Jag behöver fler timmar på dygnet, helt klart.


Sov alldeles för lite inatt med. Kom hem strax innan nio, hinna äta, duscha, klappa alla katter och så insåg jag att sängkläderna var alldeles för smutsiga så då bytte jag dem med. Med en liten bebiskatt som gjorde sitt bästa för att hjälpa till på sitt egna sätt. Kom i säng vid tio och fick samma gosiga kattunge till sällskap (älskingen jobbade sent så bara jag och katterna hemma) vilket var mkt mysigt men han vill ligga på mitt bröst och kurra och då kan jag inte somna. Så jag somnade efter elva, när älsklingen hade kommit hem och sängen var kattfri vilket resulterade i alldeles för lite sömn och en föraning om att det kan bli en rätt jobbig dag idag.


Jag behöver koffein...

Av vintervild - 23 oktober 2012 10:33

Dagens pausbild (katterna var slut)

Av vintervild - 22 oktober 2012 13:25

Dagens pauskatt

Av vintervild - 21 oktober 2012 11:30

Nu har den nya ulltussen kommit till oss!! Så söt!! Och så liten.. Mamma katt blev skadad för inte så länge sedan och orkade inte med sina ungar längre så vi fick honom nu trots att han bara är nio veckor.


 Somnade i mattes knä


De andra i hushållet är inte lika överförtjusta. Katten fräser, väser och morrar så fort hon får syn på honom, missen är mest förvirrad och förföljer honom på lagom avstånd men vågar inte ta närkontakt och älsklingen surar men smälter som en isbit ihögsommarvärmen så snart lillkissen vill ha gos eller somnar.


Mer bilder kommer, tro mig ;)

Av vintervild - 19 oktober 2012 10:00

Provade Linnex för första gången igår och det var en upplevelse. För kliar och sticker det lite, sedan blir det varmt. Väldigt varmt på sina ställen, som i ljumskarna där jag gav mina höftböjare lite kärlek och sover man som jag i fosterställning så kläms det åt och Linnexet verkar extra bra. För bra, jag trodde att jag skulle brinna upp inatt. Men jag gillar den, ska inte ta på så mkt där det kan bli varmt bara.


Gårdagens träning gick som sagt bra, jag har en ny spinkombo som jag ska kämpa med. Jag klarade den igår men långt ifrån perfekt men jag vet att det går. Bara att kämpa o kämpa.

Benstretch efter det, önskar bara att jag kunde mosa höger ben lika mkt som vänster men då går jag nog sönder ännu mer. Är nöjd med resultatet hur som helst, spliten känns bra och straddle tar sig även om elaka högern sätter stopp till och från.

Ryggstretchen gick bra med, vi gjorde inget superavancerat i stretchväg som cheststand men jag kände mig ändå vigare och starkare än på länge. Det kändes att hela ryggen jobbade och idag är jag riktigt mör och go i kroppen. Önskar att min rygg kunde vara lika sammarbetsvillig hela tiden.


Idag blir det OP ett slag, ska jobba på mina statiska kombos och på min början då  jag fortfarande inte har ngn koll på resten av koreon *suck*

Av vintervild - 18 oktober 2012 21:10

Haft bra träning idag. En ny kombo som ska finslipas, plågsam benstretch och ett härligt ryggpass på det, det är skönt att leva ibland.


Nu har jag ätit lite mat, har en gosig katt bredvid mig och ska snart sparka upp älsklingen ur sängen så att jag kan gå o sova och vara väldigt glad över att det är fredag imorgon. Ska ha min söta mössa som jag köpte i Istanbul, mkt nöjd med den!


 Shoppade ingenting i Turkiet förutom en ny mössa! Det är en jordgubbe om det inte framgick ;)


Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards