VinterVild

Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av vintervild - 27 augusti 2012 11:45

Natasha Wang. Otroligt trevlig off stage med en trevlig följeslagare som båda klagade över att det inte fanns några Starbucks i Sverige ;) Jag upplyste dem om den på Arlanda, genast blev de gladare.

Hon kom tvåa, men jag tycker att hon skulle ha vunnit, och stort!



Att hon dessutom inte har någon som helst dans- eller gymnastikbakgrund (som undertecknad) gör det hela ännu mer imponerande.


Jag log brett genom Rafaela Montanaros framträdande och hon berättade för mig efter min semi-private att hon är självlärd på handstående! Jag är imponerad.




Bland männen så var Saulo bäst på alla vis, även om han gav mig en smärre hjärtattack när han hängde sig upponer i trossen med fötterna. Jag bara såg framför mig hur han störtade till sin död...



Och sist men inte minst, Jenyne Butterfly. Hon sa efter workshopen igår att hon hade freestylat hela koreografin, jag saknar ord. Men jag antar att det är det som kallas för talang.




Av vintervild - 27 augusti 2012 07:45

Workshopen igår med Jenyne var jättebra och hon var en helt annan människa än under lördagen; glad, utåt, i sitt rätta element helt enkelt.

Eftersom det var en ws med inriktning på spins så var det inga supersvåra eller tunga tricks utan mer fokus på flyt, mjukhet och bra sätt att komma in och avsluta en trickserie med. Det betyder inte att det inte var svårt eller jobbigt, det var länge sedan jag var så slut efter en poleklass och det utan att ha gjort en enda handspring, SM eller invert!

Jag blev positivt överraskad av migsjälv för vi gjorde en spin som jag försökte göra för ett år sedan och misslyckades totalt, men igår så gick det som en dans! Det verkar som att jag har fått lite mer styrka med andra ord ^^

Jenyne var supermysig, hon gick runt och gav alla råd och komplimanger personligen. En mkt bra workshop med en legend.


Hon gav även sitt bästa råd, att köra freestyle till en låt varje gång man tränar och försöka att inte komma ner på golvet under hela låten. Även om man är slut och spenderar halva låten med att sitta så ska man göra ngt för att följa med i musiken. Det är ett råd som jag kommer att följa till punkt och pricka.


Jag filmade inget under själva wsen men har skrivit ner allt och kommer att filma under OP och visa vad jag lärt mig.


Idag börjar baletten, men jag ska till massören och bli knådad och knakad så jag kommer att skippa dagens lektion. Inte så bra att träna direkt efter att man blivit justerad. Hem och sova istället, helgen har varit hård...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards