VinterVild

Alla inlägg under april 2012

Av vintervild - 15 april 2012 11:00

Louises performance i torsdags var intensivt, magiskt och en upplevelse jag inte hade velat missa för allt i världen.


Jag ser fram emot hennes nästa verk.

Lek

Av vintervild - 14 april 2012 14:30

Lekte mest med spins och spinny i torsdags, kan inte säga att det gick superbra o mina fötter tappas bort hela tiden. Antingen döda fiskar eller fula grodor. Jag tror att jag tänker på dem, men tydligen inte...


Lite improdans blev det med, jag försöker bli allmänt mer följsam och mjuk i mina rörelser men tänker i oftast alldeles för mkt...




Tre nya, enkla, kombos tränade jag på med och mitt i den mittersta så mådde jag så extremt illa att jag trodde att jag skulle ramla ner och dö. Har inte kört spinny på länge, bäst att börja träna!



Jag måste verkligen jobba på mina fötter och knän, kanske ska hyra in ngn som står med en piska o slår till mig varje gång jag fular mig.

Av vintervild - 14 april 2012 12:30

Ett litet steg framåt


Av vintervild - 14 april 2012 09:00

Vaknade ytterst motvilligt till en vit värld, vinter har gjort ett återbesök. Inget påtande i trädgården idag med andra ord, men mitt humör är fortfarande inte där det borde göra så det gör inte så mkt.

Missen var inte road av snön...


  Blä för snö!


Jag har inget planerat idag, vet inte vad jag orkar heller. Det finns så mkt som jag borde göra, men jag orkar inte göra allt det, för mkt krav och för litet passion. Och med vädret så blir det nog mest att bara vara....

Av vintervild - 13 april 2012 13:45

Idag är ingen bra dag. Hemma sjuk, tråkigt väder och missen har inte kommit hem från när jag släppte ut honom igår kväll. Katten är extra jamig och gnällig bara för det och går mig sakta men säkert på nerverna. Kattragu?


Är less på hela livet just nu, allt går i samma hjulspår utan att jag kommer ngnstans. Ingen utveckling i dansen, stretchen, kärlekslivet eller jobbet. Jag är fast och längtar bort, men vet inte vart. Bara långt, långt bort...


Katten var iaf söt imorse när hon klämde in sig i köksskåpet.


  "Jag får plats överallt!"

Av vintervild - 12 april 2012 15:15

Snart ska jag bege mig mot studion för OP, kom tillbaka till kontoret för inte så länge sedan efter ett långt, långt möte. Fick iaf lunch, även om de glömt bort att jag var vegan igen så jag fick leva på grönsaker och potatis. Inte första gången o säkerligen inte sista heller trots att den ansvarige är väl medveten om mina kostval.


Har ont i magen o har haft det hela dagen. Det är inte lätt att koncentrera sig på fasader när det känns som att någon vrider om en kniv i ens inälvor kan jag säga, o jag är mest sugen på att åka hem o sova men då kommer jag inte lyckas ta mig in till stan igen för framträdandet o det vill jag garanterat inte missa.

Det gör inte lika ont nu som innan o i värsta fall får jag ligga i det blå vadderade rummet och tycka synd om migsjälv tills det är dags...

Av vintervild - 12 april 2012 07:45

Är trött och less idag och hade gärna vänt mig om och somnat om i många timmar när klockan ringde, men det går ju inte. Så jag masade mig upp o sitter nu på jobbet och väntar på att få gå på möte. Skoj :/


Hade ett hårt och underbart pass på Nivå 5 igår, min mage är helt död och mina underarmar fick veta att de levde. Det är skönt att ta ut sig helt, när jag tränar OP så är jag lätt lite lat och gör inte det där lilla extra.

Inget nytt att visa, jag klarade visserligen ett nytt trick som jag fick på film men jag fuskar så i min hand spring att jag inte vågar visa upp det.


Idag blir det OP och stretch, men inget hårt eller avancerat. Jag har försummat mina spins så det blir en lagom utmaning att komma på några nya spinkombos, och sedan mkt rygg och balans. Mitt stackars högerben är på dåligt humör så benstretch får vila ett par dagar har jag bestämt. Tråkigt, men nödvändigt. Tur att jag ska träffa min braiga massör nästa lördag, han ska få ta en noggran titt på mina muskler.

Ingen balett idag, påsklov på Balettakademien, men ska se fantastiska Louise framföra en one-on-one-performance, POWER DISTORTION 2:6 DYADER. Jag är förväntansfull o en aning livrädd då one-on-one inte ritkigt är ngt jag är bekväm med, men rädslor är till för att utmanas.


Om dagen bara kunde bli lite soligare så skulle det kännas bättre, men det verkar som att regnet har tagit ett hårt grepp om våren...

Av vintervild - 11 april 2012 10:15

Inget ont ngnstans idag *peppar peppar* En dags vila och en lång natts sömn var tydligen det som behövdes, jag hoppas att de elaka bacillerna håller sig borta, men med tanke på det tråkiga vädret så förstår jag om de frodas. Vill ha varm och härlig vår, inte kall, regnig och blåsig...


Hann umgås med älsklingen igår, han kom hem innan jag gick o lade mig för en gångs skull på en tisdag. Inte innan jag hann med lite eftermiddagsstretch, man kan slappa och träna på sin split och spagat på samma gång ^^ Lyckades komma ner i spagat på båda benen relativt kall och sitta i iaf 30 sekunder innan jag höll på att dö.

Ondheten i höger baksida lår flyttar på sig hela tiden så det är svårt att veta vad det är, men envis som jag är så stretchar jag på så länge det inte känns värre, o det gör det inte.


Längtar till helgen och hoppas på fint väder så jag kan ta hand om min stackars försummade trädgård. Inte för att det är så lätt att få ngt att växa i jorden som ligger där, det är mest lera o grus, men jag gör ett tappert försök varje år. Kanske den här gången...


Missen fick stryk igår igen. Suck... Alla klor fanns kvar, men ett rivsår mitt på nosen, en på huvudet och ömhet vid svansen. När ska han lära sig? Klantmissen...


Bedårande är han iaf, både han och katten...


  Bedårande pälstussar

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards