VinterVild

Alla inlägg den 3 april 2012

Av vintervild - 3 april 2012 12:30

Kolla @ 01:11 för att se något coolt


Marina!

Av vintervild - 3 april 2012 08:00

Hade två underbara stretchpass igår, både rygg och ben kändes super.


Vi gjorde lite nya styrkeövningar för axlar på ryggstretchen, de där musklerna som lätt glöms bort. Sedan block i vanlig ordning, men jag blev förvisad till rulle för jag kan inte ligga still på blocken. Nu kunde jag iaf slappna av, o kanske kan jag göra det på blocken ngn dag.

Jag fick köra parövningarna med Nelle och hon tar i en anings mer än vi elever. Aj, men på ett bra sätt.

Lite övning på att gå upp från brygga, några chest stands som kändes bra förutom att jag trodde att min strupe skulle krossas och sedan övning på att sparka upp i handstående. Jag står bra, men har för mkt fart så utan passning så skulle jag slå över på en gång. Öva, öva..

Avslutade med impro o det går bättre även om jag fortfarande är lika smidig som en elefant. Men så kul!


På benpasset fick jag köra med Nelle även där och det var ord och inga visor. Vi körde massa höftböjare och det slutade med att jag fick stå i lunge med knäet på tjockmattan och så satte hon sig på mitt lår och tryckte ner. Det kändes rejält, men jag överlevde.

Trodde dock att jag skulle dö under splitstretchen. Fick ligga med gummiband, byta till grodan och sedan tillbaka till gummiband. Kom längre ner än jag någonsin gjort men ont gjorde det. Till sist låg jag i grodan med fötterna ihop under tjockmattan och Nelle som satte sig på samtidigt som hon mosade en krampande muskel i sätet. Det var smärta kan jag säga. När det var dags för swims så var mina ben så lealösa att jag knappt kunde få ut dem i straddle.

TIll sist lite hamstring och sedan dags att linka hemåt. Jag trodde inte att jag skulle kunna gå imorse men det känns riktigt bra. Tror att mina muskler behövde en riktigt hård genomkörare.


Innan stretchen så övades det koreografi. Fyra tappra var vi och det såg riktigt bra ut. Låten går bara saktare o saktare känns det som :)


Idag blir det vila, mina muskler behöver återhämta sig innan Nivå 5 imorrn. Och jag måste sova, det har varit för lite av den varan de senaste nätterna...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards