VinterVild

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Balettvideor

Av vintervild - 5 mars 2012 21:00

Video på mina tenduer och försökt till piruetter. Båda är riktigt usla, men en start. Ni som kan, skratta inte :P


Tendu



Piruetter, typ :P


Det finns iaf utrymme för förbättring, men till mitt försvar så har jag just haft koreoklass på NPS och är supertrött...

 
 
Emelie

Emelie

5 mars 2012 21:23

Nu ska jag vara allvarlig här så jag ber om ursäkt om jag låter sträng:

Jag skulle ALDRIG skratta åt någon som visar hur de utför balettövningar, streching eller någon annan form av kroppsliga uttryck. Jag är absolut inget proffs någonstans, är ju fortfarande nybörjare. Vill inte att du ska tro att jag skulle skratta åt dig!

När jag har det sagt så kan jag låta lite gladare :) Jag tyckte det såg jättebra ut! Älskar ju balett i alla former så jag är så glad när jag får se andra som dansar också. Lite tråkigt och väldigt kritiserande och sitta och titta på sina egna videos, de på youtube är ju så duktiga så man bara mår dåligt av att titta på dem efter ett tag...

Jag förstår dock inte hur ni kan komma runt på de där pirouetterna! De ser ju supersvåra ut! Herregud, jag skulle inte klara den där varianten. Är nöjd med vår variant ändå :P (Måste ändå prova er, blir ju nyfiken av videon)

Lång kommentar blev det men det behövdes :) Hoppas du orkade läsa hela. Har du provat "vår" typ av pirouette?

http://emeliewase.se

 
Ingen bild

Vickan

5 mars 2012 22:02

Ser bra ut tycker jag :)
Fast vår lärare var noga på tendu bak att gå igenom halvtå också och pressa fram hälen på vägen in tillbaka. Pressa fram hälen och pressa ut foten, tårna bakåt och hälen framåt. Inte så fort. Men ja samtidigt så ser det ut om jag gör sådär fort med. Menade inte att klaga, jag bara säger vad vår lärare tjatade om på oss :)

Du vet att jag tycker att du är duktig. Jag ser ju upp till dig och får inspiration och motivation :)

Det var fina videos. Du har superbra linjer på benen också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards