VinterVild

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av vintervild - 28 februari 2012 10:45

Att det är svårt att få grepp om stången när man kör pole är ingen hemlighet, när jag började så var jag övertygad om att vår instruktör hade klister på händerna för att inte glida ner. Jag blev mkt förvånad, och imponerad, när hon sa att hon inte hade ngt hjälpmedel alls. Hon rekommenderade att inte använda grepphjälpmedel i början utan jobba upp styrkan i händer och armar och det är jag väldigt glad över.

Jag började inte använda hjälpmedel förren rätt sent och jag försöker vara sparsam. Oftast räcker det att torka av stången med en trasa och alkohollösning och sig själv med en handduk. Handskar och liknande känns mest som de stjälper istället för hjälper...


Ibland har jag inget val, dock. Speciellt på vintern när varken jag eller stången blir varm hur mkt jag än värmer upp oss båda och då har jag två favoritprodukter:


Dry Hands till händer


Firm Grip till resten av kroppen 


 

Firm Grip sprejas på där man behöver för ett bra grepp. Ytterst bra när man är så kall att det inte går att klättra upp för stången och Cross Ankle release är förenat med livsfara, och så luktar den underbart. Nackdelen är att man kan sitta lite för bra emellanåt och det kan låta ordentligt om man glider.


Jag gör mitt bästa för att klara mig utan hjälpmedel, men dessa två är mina räddare i nöden och på tävling/uppvisning så är de ett måste!

Av vintervild - 28 februari 2012 07:30

Jag blev mkt deprimerad när jag vaknade imorse o insåg att det bara var tisdag. Vet inte vad min hjärna hade bestämt att det var för dag, men inte tisdag iaf. Lördag hade varit trevligt...


Idag har vi uppvisning av det vi har lärt oss på koreoklassen. Vi tränade för fullt igår o det är alltid två saker som jag missar: en spin och inverten. Hur svårt kan det vara?!? Väldigt, tydligen.. Lyckades med konststycket att missa stången med benen när jag gjorde invert och damp ner på andra sidan, mkt förvånad. Alltid lär man sig ngt :P

Det blir träning innan uppvisningen, förhoppningsvis så får jag till mina två nemesisar.


Resten av veckan ska bli vila har jag bestämt. Hur bra det kommer att gå vet jag inte, men jag ska göra ett försök iaf. Vila behövs emellanåt men det är svårt när man älskar det man gör. På söndag ska jag gå iaf, tjuvträna lite inför nya omgången :)

Jag har dessutom lyckats få en liten sträckning i höger hamstring, igen, som måste läkas innan jag kan plåga livet den på nytt.


Jag blir inte ensam på den underbara resan till Barcelona, två tjejer från studion kommer att göra mig sällskap! Yay! The more the merrier :) Allt är bokat nu, även flyget är fixat o nu väntar jag bara på att det ska bli slutet av juli. Det ska bli helt underbart.


Ingen balett den här veckan, det är sportlov, men jag har lovat migsjälv att träna själv. Tenduer och relever för att stärka fötterna. Fick en fin balettblogg tipsad för mig och nu jobbar jag för att få inskaffa tåspetsskor.


Dags för jobb.

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards