VinterVild

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av vintervild - 9 februari 2012 15:30

Sitter och tittar ut på snöandet och känner mig inte alls pepp för varken OP eller balett idag. Desto mer för att åka hem och somna i soffan, trots att jag inte är så trött. Mest omotiverad och orkeslös. Träna är jättekul, men tanken på att ta mig genom stan i snö o blåst till en iskall polestudio och sedan komma hem sent, sent ikväll för en tidig morgon imorgon känns inte så lockande precis.


Om det bara kunde sluta snöa o komma lite sol så skulle allt kännas mkt lättare. Det är åtminstonde inte mörkt ute när det är dags att gå, men jag längtar en aning efter sol och värme. Kanske för att jag fryser konstant, vare sig jag är inne eller ute.


Men det är bara att ta mig i kragen och pallra mig iväg. Jag kan lika gärna frysa i studion som hemma o baletten är underbar bara jag kommer dit. Sömnbristen till trots.

Av vintervild - 9 februari 2012 07:45

Hade ett hårt ryggpass igår, har ont överallt. Precis som det ska vara :) Jag vet inte om flexibiliteten går så mkt framåt på ryggfronten, men jag blir starkare iaf. Alltid ngt...


Ben gick bra med, Nelle skrattade lite diaboliskt när vi var klara med straddle för hon var så nöjd att hon fått oss att sitta i split i 20 min var utan att vi ens märkt det ^^


  Gårdagens resultat


Jag har anmält mig till nästa omgång med, det blir fyra klasser den här gången! Koreo, ryggstretch och benstretch efter varandra på måndagar (jag kollade med Nelle, hon sa att det skulle funka) och Nivå 5 på onsdagar. Det kommer att bli åtta intensiva veckor, men älsklingen är borta de tre första så jag måste ju ha ngt att sysselsätta mig med.

Men efter nästa omgång ska jag nog ta det lite lugnare, vilotider krävs emellanåt.


Idag är det massage på jobbet, lite OP och balett. Imorgon är det fredag o jag vill vara ledig!! I ett annat liv kanske...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards