VinterVild

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Botp

Av vintervild - 23 januari 2012 08:00

Battle of the pole i lördags var.. intressant. De tävlande var bra iaf, för att citera en studiokompis. Jag har svårt för tävling i klubbmiljö, det blir alldeles för skränigt och ofokuserat med fulla människor som pratar, tappar glas, går förbi framför scenen mitt under ett framträdande eller högljytt sjunger med i sången det dansas till. Dessutom var stället väldigt litet jämfört med tidigare år så de flesta fick stå upp vilket förstör känslan ännu mer.

Blossom var iaf en bättre konferencier än hon förra året, men domarna var lite underliga. Två som var mästare i sina Europeiska länder, men deras poleframträdande i början var mest underligt, en ryss som inte pratade varken svenska eller engelska och förra årets presenterare som "kändisdomare". Och Justine McLucas, den enda som verkade ha koll.


Hur som helst, de tävlande var bra. Kittens, den lägre klassen, var det inte så mga i o de gjorde sitt bästa. De var duktiga för den tid de tränat, jag vet att jag inte hade så bra koll efter den tiden :)

Däremot så vann fel person, det tycker alla jag har pratat med och ingen fattade vad som hände. Saara, som var först ut, var helt överlägsen men hon kom bara tvåa. Hon som vann var inte dålig, men långt ifrån så bra som Saara var och det är jag verkligen inte ensam om att tycka. Hela lokalen tänkte ett kollektivt "WTF" när vinnare utropades o det var då jag bestämde mig för att gå. Men jag antar att DQ ville ha sin tjej i topp istället för en finska...


I Lionesses så var det ryskorna som dominerade. Starka, viga, läskiga. Förra årets vinnare hade tränat upp sig ordentligt och var stark. Läskigt stark, bara muskler. Hon var bättre förra året...

Våra flickor gjorde fint ifrån sig, men kom inte på pallplats tyvärr. Vann gjorde finskan Henrikka Roo och det var välförtjänt! Jättefint uppträdande, varierande och fin teknik.

Z och några andra hade äran att köra OP med henne igår i studion, jag var mkt avundsjuk :)



Henrikkas vinnande framträdande


Jag vet inte om jag kommer att gå fler gånger på Botp. Om ngn jag känner är med så, men annars känns det mest som slöseri med tid o pengar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vintervild - 18 november 2015 11:45


Livet är rätt så stressat för tillfället med jobb, pole-SM-arrangering, skola och allt annat som ska hinnas med. Men jag tar en dag i taget och hoppas på det bästa.     Idag blir det iaf pole efter jobbet, längtar redan.  ...

Av vintervild - 14 november 2015 21:37

Av vintervild - 11 november 2015 08:00


Nu så är jag nästan helt frisk, jag känner mig mkt piggare och gladare än jag gjorde förra veckan. Så dags att sätta igång med hårdträning igen!   I söndags så var jag på workshop med Henrikka Roo och lärde mig massor med nya, roliga trick som ja...

Av vintervild - 8 november 2015 12:15


Igår var en lång, men väldigt rolig dag. Jag hade en photoshoot med Nina Reed och det var så kul! Utmanande, men kul. Jag ser fram emot att få fina bilder framöver, jag vet att jag inte kommer att bli besviken för hon postade den här förhandsbilden p...

Av vintervild - 5 november 2015 16:00


Jag har inte blivit helt frisk ännu, inget ont i halsen eller feber, men hängig och orkeslös, så det har inte blivit mkt träning den här veckan. Har tagit mig till yogan två gånger, men utöver min klass i måndags så har det inte blivit ngn pole för m...

Presentation


En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Söta bloggar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards